Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-16, 09:55
Medlem
Den tidigare tråden slängdes i brist på bevis. Eftersom alla tjatade kommer den här i repris. Med bevis!

Ursprungliga posten:

Det här är så konstigt och roligt att jag måste få höra vad ni tror om det.

Jag hänger på lite olika ryska cardingforum. På Lampeduza snackar jag med en ukrainsk blackhat som knycker och säljer kundregister och annan
data från företag. Han vet att jag är från Sverige och nämner därför i förbigående att han fått ett uppdrag att plocka kunddatabasen från en svensk site: webshop.nordfront.se.

Han har antagligen ingen aning om vad det är för site och bryr sig säkert inte heller och han vet definitivt inte att jag hatar nassar.

Självklart blev jag nyfiken. Vem har beställt jobbet? AFA? RF? Så jag frågar om han fick bra betalt. Då berättar han att hans escrow fick 10k uah (typ 6k sek) kontant av en svensk i ukraina. Det är jävligt pissigt betalt, men han kanske var pank och behövde cash, vad vet jag.

Hur som helst är det nu någon som sitter på hela kunddatabasen. Om det är AFA önskar jag dem all lycka. Men det konstiga är att betalningen gjordes av någon på plats i Ukraina. Jag trodde att det bara var andra nassar där och varför skulle dom köpa databasen?

Hela historien blir extra roligt när man läser nordfronts sekretesspolicy: "Vi kommer heller inte att spara några uppgifter om dig i onödan. Vi kommer kontinuerligt radera inaktuella kunduppgifter". Mer lögnaktig sekt än SMR får man leta efter.

Uppföljning:

Nu har jag pratat med honom igen och han hade inget emot att sälja databasen en gång till för samma pris (utan kortdata)! Här är 10 poster han skickade som smakprov: http://pastebin.com/nYQVvWm8

Till alla som ville ha bevis för att SMR är lögnaktiga idioter - varsågoda.

Jag frågade även i förbigående hur svensken fått kontakt med honom. Tydligen var det någon dynamo kyiv ultras som förmedlade kontakten. Nu vill jag inte fråga mer om det här, då kommer han börja undra varför jag är så intresserad.
Citera
2014-06-16, 12:04
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Posta din skittråd i något imbecillt skvallerforum istället.
Nej. Sånt här sopas inte under mattan utan reds ut. Allvarligt om Nordfront som skrutit så mycket om säkerheten hackats.
Citera
2014-06-16, 12:13
Medlem
baggebo1s avatar
Kommer att tänka på internkorrespondensen mellan Saxlind och Lund som läckte för ett tag sedan också.
Citera
2014-06-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kommer att tänka på internkorrespondensen mellan Saxlind och Lund som läckte för ett tag sedan också.
Var hittar jag den?
Citera
2014-06-16, 12:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Var hittar jag den?
(FB) SMR planerar att stjäla SvPs medlemmar
Citera
2014-06-16, 12:37
Medlem
Citat:
Nej. Sånt här sopas inte under mattan utan reds ut. Allvarligt om Nordfront som skrutit så mycket om säkerheten hackats.

Ja, nationalistiska organisationer har tyvärr mer än en gång brustit när det gäller det allmänna säkerhetsmedvetandet och upprätthållandet av fungerande säkerhetsrutiner. Det är nåt man helt enkelt måste bli mycket bättre på och ta på större allvar. Eventuella misstag och felaktigheter bör som sagt redas ut och man bör ta lärdom av dem så att de inte upprepas igen.
Citera
2014-06-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Tar fram popcornen Ukraina,är inte skillt där nere på galej?

Tja, om det faktiskt är sant att det är en svensk i Ukraina som har betalat för hackandet så lär det ju inte finnas så många kandidater att välja mellan.
Citera
2014-06-16, 12:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Tja, om det faktiskt är sant att det är en svensk i Ukraina som har betalat för hackandet så lär det ju inte finnas så många kandidater att välja mellan.
Tror inte man ska lägga för mycket vikt vid det där med Ukraina. Den delen luktar vänsterextremt trollande.
Citera
2014-06-16, 12:45
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:

Om det hade stämt så skulle kunddatabasen ha funnits lite varstans, framförallt så skulle Expo ha haft den redan.
Citera
2014-06-16, 12:46
Medlem
Citat:
Tror inte man ska lägga för mycket vikt vid det där med Ukraina. Den delen luktar vänsterextremt trollande.

Det kan säkert vara trollande. Samtidigt så är det ju flera inom SvP som fanatiskt stödjer NWO och världsjudenhetens agenda.
Citera
2014-06-16, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Om det hade stämt så skulle kunddatabasen ha funnits lite varstans, framförallt så skulle Expo ha haft den redan.

Hur vet du eller jag att de inte redan har den? Det vet vi inte.
Citera
2014-06-16, 12:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Hur vet du eller jag att de inte redan har den? Det vet vi inte.

Den hade publicerats i så fall. Själva poängen med att få tillgång till en sån lista är ju att "hänga ut" folk, stigmatisera dem socialt och helst se till att de utsätts för hot. Själv beställer jag aldrig någonting elektroniskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in