Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-23, 21:41
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Åh gud det kändes jobbigt haha. Och hur gör man ens, visst måste jag lägga över installationsfilen på usb och sen köra därifrån?

1. Ladda ner Mavericks.
2. Sätt i ett usb-minne på min 8gb.
3. Kör detta program (http://liondiskmaker.com)
4. Starta om datorn och håll in alt-tangenten.
5. Följ instruktioner.

Det går inte skapa ett bootbart Mavericks i 10.6.8 med liondiskmaker
Citera
2014-05-23, 22:20
Medlem
Eller:

- Ladda ner senaste versionen av Mavericks.
- Mata in ett fickminne på minst 8 GB, radera det och ändra namnet till Untitled.
- Öppna terminalen och klistra in det här:

Citat:
sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app --nointeraction

- Tryck på Enter och skriv ditt lösenord.
- Vänta tills du ser texten text "Copy Complete. Done."

Det fungerar också med en extern hårddisk. Ja, det är bättre.
Citera
2014-06-05, 16:46
Medlem
PANIK! skulle ta bort microsoft office med hjälp av app cleaner och då la den 400filer i papperskorgen... nu kan jag inte återställa alla utan jag har suttit och lagt tillbaka fil för fil men nu är det ett 30tal som jag inte kan lägga tillbaka vad ska jag göra?

Det är alla möjliga konstiga filer så jag kan inte bara kopiera över dem...
Citera
2014-06-05, 16:49
Medlem
Office har en egen avinstallerare har jag för mig. Om du kan installera om programmet, försök att göra det och använd sedan avinstallationsprogrammet.
Citera
2014-06-05, 18:19
Medlem
systems avatar
Om man inte stökat till för mycket så går det ofta utmärkt att högerklicka på filen i papperskorten och välja ”lägg tillbaka”.
Citera
2014-06-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Om man inte stökat till för mycket så går det ofta utmärkt att högerklicka på filen i papperskorten och välja ”lägg tillbaka”.
Rätt.
Citera
2014-06-13, 00:18
Medlem
Verkar stött på en bugg. Många filer och ikoner har försvunnit, till utseendet. Dock är helt tom, man ser bara namnen, i bibliotek är mappen helt tom... Vadfan har hänt?

Edit: Tillägg: Nu har ju mappar på skrivbordet som jag har dokument i också helt plötsligt bara försvunnit. Jag öppnar mappen och ser den helt tom... Fast det ska ligga dokument där i. För helvete.
Senast redigerad av Brunton77 2014-06-13 kl. 00:39.
Citera
2014-06-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunton77
Verkar stött på en bugg. Många filer och ikoner har försvunnit, till utseendet. Dock är helt tom, man ser bara namnen, i bibliotek är mappen helt tom... Vadfan har hänt?

Edit: Tillägg: Nu har ju mappar på skrivbordet som jag har dokument i också helt plötsligt bara försvunnit. Jag öppnar mappen och ser den helt tom... Fast det ska ligga dokument där i. För helvete.
Du har förmodligen använt något rensningsprogram. Sluta genast med det. Behövs inte.
Citera
2014-06-13, 17:41
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunton77

Testat starta om?

Vid ett fåtal tillfällen har min MBP betett sig mycket konstigt, bland annat med mappar som försvann. Blev mycket lättad när allt blev bra efter en omstart.
Citera
2014-06-15, 17:06
Medlem
Jag skulle vilja spara över samtliga mail till datorn som pdf eller något lämpligt format så man kan radera allt ifrån inkorgen.

Jag har vet att man kan göra detta i Mail genom Arkiv-Exportera som PDF eller dra ett mail till skrivbordet eller till någon mapp. Det verkar endast gå med ett mail i taget.

Med tanke på att det är totalt runt 1500 mail så hade det varit skönt om man kunde exportera mailen så att de kom i separata filer och inte behöva göra detta manuellt.

Någon som har en aning?
Citera
2014-06-15, 17:40
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inaktiveratkonto
Jag skulle vilja spara över samtliga mail till datorn som pdf eller något lämpligt format så man kan radera allt ifrån inkorgen.

Jag har vet att man kan göra detta i Mail genom Arkiv-Exportera som PDF eller dra ett mail till skrivbordet eller till någon mapp. Det verkar endast gå med ett mail i taget.

Med tanke på att det är totalt runt 1500 mail så hade det varit skönt om man kunde exportera mailen så att de kom i separata filer och inte behöva göra detta manuellt.

Någon som har en aning?
I OS X kan man ju välja att skriva ut till en pdf. Har du testat markera alla mail och sedan välja skriva ut, därefter klicka på PDF-knappen längst ner till vänster i utskriftsdialogen och välja "Spara som PDF...". Tycker dock det är dumt att spara mail i pdf-format, då t.ex. bilagor och liknande inte kommer med. Jag skulle nog göra backup på hela ~Library/Mail-mappen. Då har jag åtminstone kvar mail inklusive bilagor. Fast det finns nog inget enkelt sätt att gå tillbaka till dem, mer än att kopiera tillbaka till samma mapp igen, men då tappar man antagligen de nya mailen som ligger där.
Citera
2014-07-01, 20:08
Medlem
Azpers avatar
Någon som har en lösning på SMB 2 problemet?! fan jag blir galen, har testat varenda "lösning" som jag hittat på nätet men inget fungerar. Får ju inte igång boxeeboxen med mavericks tack vare att apple ska börja leka med SMB2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in