2014-06-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ja för det var där de dödade henne. Balkongfallet är ju en teori om hur de ev. försökte skyla mordet.

Någon som har en annan teori om vilken plan de kan tänkas ha haft? Om de nu inte bara ringde
polisen. Jag tror nämligen att de skyllde på någon "olycka". Vad finns det för möjlig olycka i det här fallet? Tredje MGM bryter sig in och mördar barnet?
Har en teori om den svårt slagna flickan."hon har fallit ut från balkongen"vet man om det fanns blod på marken?
Citera
2014-06-14, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Har en teori om den svårt slagna flickan."hon har fallit ut från balkongen"vet man om det fanns blod på marken?
Journalister på plats säger att det är så och tekniker undersökte platsen på fotografier.
Citera
2014-06-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Journalister på plats säger att det är så och tekniker undersökte platsen på fotografier.

Kan du länka till nyheten om att blod fanns nedanför balkongen. Det enda jag hittat är ett någon här på Flashback säger sig ha ''ett svagt minne om att ha läst om blodet någonstans''.

Varför skulle någon först kasta ut barnet från balkongen för att sedan bära in henne igen. Är det inte lite långsökt.
Citera
2014-06-14, 12:14
Medlem
Jag kan tänka mig att när personal var på plats för att hjälpa den lilla flickan, såg dom direkt att skadorna var omfattande. Polisen ville inte utesluta möjligheten att barnet fallit ut från balkongen och därav undersökning av balkongräcke och platsen nedanför.
Att flickan själv tillfogat sig skadorna inne i lgh är uteslutet nu.

Då återstår balkongfall eller grov misshandel.

Och med allt prat som naturligtvis måste förekomma mellan grannarna - skulle det inte ha kommit fram att Yara ramlade ut från balkongen denna ödesdigra kväll? Ingen har sett eller hör ngt? Att MGM är så kallblodiga att dom vågar chansa och kastar ut flickan? Eller Yara kastar sig ut själv, paret bär upp henne - varför det?
Detta har jag mycket svårt att tro

Då återstår grov misshandel.
Personal på plats utesluter inte balkongfall. Då undrar jag hur detta barn såg ut när dom kom?
En stukad fotled och bruten arm? Eller hela den lilla kroppen krossad?
Och vem eller vilka är då kapabel till denna misshandel?
Citera
2014-06-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kan du länka till nyheten om att blod fanns nedanför balkongen. Det enda jag hittat är ett någon här på Flashback säger sig ha ''ett svagt minne om att ha läst om blodet någonstans''.

Varför skulle någon först kasta ut barnet från balkongen för att sedan bära in henne igen. Är det inte lite långsökt.
Om man vill påstå att flickan fallit ut från balkongen ,så måste ju detta undersökas!!Hon är ju sönderslagen och död hur kan man slå någon så döden inträffar???De ljuger
Citera
2014-06-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag kan tänka mig att när personal var på plats för att hjälpa den lilla flickan, såg dom direkt att skadorna var omfattande. Polisen ville inte utesluta möjligheten att barnet fallit ut från balkongen och därav undersökning av balkongräcke och platsen nedanför.
Att flickan själv tillfogat sig skadorna inne i lgh är uteslutet nu.

Då återstår balkongfall eller grov misshandel.

Och med allt prat som naturligtvis måste förekomma mellan grannarna - skulle det inte ha kommit fram att Yara ramlade ut från balkongen denna ödesdigra kväll? Ingen har sett eller hör ngt? Att MGM är så kallblodiga att dom vågar chansa och kastar ut flickan? Eller Yara kastar sig ut själv, paret bär upp henne - varför det?
Detta har jag mycket svårt att tro

Då återstår grov misshandel.
Personal på plats utesluter inte balkongfall. Då undrar jag hur detta barn såg ut när dom kom?
En stukad fotled och bruten arm? Eller hela den lilla kroppen krossad?
Och vem eller vilka är då kapabel till denna misshandel?

Du kan tänka dig allt möjligt, precis som var och en på Flashback kan göra. Jag efterlyste någon artikel varav det framgår att det faktiskt fanns blod nedanför balkongen, om det nu är någonting som journalisterna känner till, vilket bland annat smålandstintin påstått. Eftersom det är oss alla förunnat att spekulera fritt så kan jag tänka mig att GM inledningsvis försökte förklara BOs skador med att hon fallit från balkongen men att det ganska snabbt kunde uteslutas, på grund av BOs skador och på grund av att det inte fanns några spår av BO vare sig på balkonegen eller nedanför balkongen.
Citera
2014-06-14, 12:40
Medlem
Citat:

Det här är kanske sådan information som någon kollega till Smålandstintin fått ur polisens mungipa?
I så fall kan h*n inte säga så mycket mer utan att avslöja viskaren.
Men det vore jätteintressant att höra hur h*n bedömer sin egen källa.

Tillägg: dessutom kan grannar ha hört mer utan att ha förstått vad de hörde? Jag ärsäker på att grannar och andra ev. vittnen har förbjudits att prata om vad de berättat eftersom det kan påverka andra vittnen och eftersom deras vittnesmål kan bli ifrågasatta av försvaret och av andra skäl, kanske.
Senast redigerad av tantigheter 2014-06-14 kl. 12:46. Anledning: Tillägg
Citera
2014-06-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det här är kanske sådan information som någon kollega till Smålandstintin fått ur polisens mungipa?
I så fall kan h*n inte säga så mycket mer utan att avslöja viskaren.
Men det vore jätteintressant att höra hur h*n bedömer sin egen källa.

Tillägg: dessutom kan grannar ha hört mer utan att ha förstått vad de hörde? Jag ärsäker på att grannar och andra ev. vittnen har förbjudits att prata om vad de berättat eftersom det kan påverka andra vittnen och eftersom deras vittnesmål kan bli ifrågasatta av försvaret och av andra skäl, kanske.

Jag vet inte vem Smålandstintin är men jag har svårt att tro att hans skulle ha fått information som någon kollega i sin tur fått ''ur polisens mungipa''. Såvitt jag har förstått så finns det inga vittnen till hur barnet dog. Hon påträffades död i bostaden efter att någon -antagligen GM ringt ambulansen. Det florerar alltid massa rykten i fall som detta.
Citera
2014-06-14, 13:21
Bannlyst
Citat:

Kan inte länka det. Journalistkollegor till mig såg det.
Citera
2014-06-14, 13:23
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte vem Smålandstintin är men jag har svårt att tro att hans skulle ha fått information som någon kollega i sin tur fått ''ur polisens mungipa''. Såvitt jag har förstått så finns det inga vittnen till hur barnet dog. Hon påträffades död i bostaden efter att någon -antagligen GM ringt ambulansen. Det florerar alltid massa rykten i fall som detta.
Det handlar inte om rykten, utan att kollegor till mig sett detta med egna ögon. Först var avspärrningarna bara ett tiotal meter från balkongen först, sedan utvidgades de. Att namnge kollegorna avstår jag tyvärr ifrån. Hur barnet dött har jag aldrig sagt något om, bara att det finns uppgifter om det fanns blod nedanför balkongen. Har själv varit på platsen och sett bruna fläckar som kan, men inte nödvändigtvis är, blod.
Senast redigerad av smålandtintin 2014-06-14 kl. 13:26.
Citera
2014-06-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det handlar inte om rykten, utan att kollegor till mig sett detta med egna ögon. Först var avspärrningarna bara ett tiotal meter från balkongen först, sedan utvidgades de. Att namnge kollegorna avstår jag tyvärr ifrån. Hur barnet dött har jag aldrig sagt något om, bara att det finns uppgifter om det fanns blod nedanför balkongen. Har själv varit på platsen och sett bruna fläckar som kan, men inte nödvändigtvis är, blod.

Jag förstår att området varit avspärrat. Men om området var avspärrat, hur kunde dina kollegor, och även du i så fall gå och kolla vad som fanns på marken nedanför familjens balkong. Men kanske gick ni dit efter att avspärringen var borta och då det stod klart att familjens balkong inte hade med brottet att göra. Såvitt jag förstått handlar det dessutom om ett hus med flera våningar vilket innebär att det bruna som kanske fanns på marken kan ha kommit från andra balkonger, eller inte från någon balkong överhuvudtaget.
Citera
2014-06-14, 14:45
Medlem
Citat:
Jag förstår att området varit avspärrat. Men om området var avspärrat, hur kunde dina kollegor, och även du i så fall gå och kolla vad som fanns på marken nedanför familjens balkong. Men kanske gick ni dit efter att avspärringen var borta och då det stod klart att familjens balkong inte hade med brottet att göra. Såvitt jag förstått handlar det dessutom om ett hus med flera våningar vilket innebär att det bruna som kanske fanns på marken kan ha kommit från andra balkonger, eller inte från någon balkong överhuvudtaget.

Summan av kardemumman är alltså: när teknikerna ska samla bevis spärrar man av lgh,, området under balkongen, och penslar balkongräcke. Verksamheten inne i lgh vet vi inget om.
Detta har någon eller några gjort iakttagelser över.
Och? Fläckar, blod, olja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in