Citat:
Ursprungligen postat av
Rati
Ostsallad (p hrdost) r gott men vet inte om det passar till grillat. Annars r vanlig fetaostsallad en klassiker. Fixa en riktigt god salladsdressing till!
Vanlig fetaost sallad brukar vi ha (om du menar med sallat, gurka, tomat osv). Vad brukar du ha i ostsalladen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bruno.K
Ska det vara en grnsallad eller mer matig variant? Jag brukar gra en ganska matig variant med kokt potatis, sparris, rdlk eller vrlk, finhackad och knaperstekt bacon, ev sockerrtor. Plus annat jag hittar i kylen. Dressingen bestr av senap, olivolja och balsamico. Blanda ihop dressingen s den binder sig och blanda sen ihop allt. Det ser ganska nasty ut eftersom det blir en brun/beaige dressing. Men det r jvligt gott.
Potatissallad brukar vi ha. Det var mer en grnsallad av ngot slag jag var ute efter
Citat:
Ursprungligen postat av
MartinStLouis
Denna broccoli r ganska god, men kanske blir lite trkig om man enbart kr p det
http://www.youtube.com/watch?v=cfToOMC7Wyk
Tack fr tipset, ska kolla upp den!
Citat:
Ursprungligen postat av
speeed
Ruccola, gurka, tomat, melon, rostade pinjentter och hackad bacon med en balsamvinger/olivolja dressing till.
Tack, precis ngot sdant jag var ute efter!
Citat:
Ursprungligen postat av
christery
Inte alls vad du frgar efter men till grillat ktt skulle jag vilja ha potatissallad (vanlig eller fransk) eller coleslaw, till midsommar far tankarna till nubbesallad eller sillsallad av nt annat slag men den gr nog inte s jttebra ihop med grillat egentligen men str sig ganska bra sjlv med lite gott att dricka till.
Grillad/varmrkt fisk skulle nog kunna passa med en gg eller rksallad utan fr mycket kryddning/dressing/slafs och bara kokta frskpotatisar, ssen till laxen erstter ju dressingen.
Brukar ju st nn bytta med diverse grna blad, tomater och gurka men den anser jag r ndproviant om det finns kvar nt av det jag nmnde tidigare.
Melon i nn form har jag aldrig varit med om att kka p midsommar, s dr fr du nog lita till vriga forummedlemmar.
Hr blir det nog bara ktt p bordet, tyvrr

Och potatissallad ska vi nog ocks ha.
Mste frsts inte vara melon i, andra frslag tages ocks emot med tacksamhet!