2014-06-13, 20:33
Medlem
DMT är en narkotikaklassad substans som finns i nästan allt levande; i människan finns ämnet i hjärnan och släpps ut lite när man sover och massvis när man dör. DMT har inga euforiska egenskaper eller fysiska/psykiska beroendeframkallande egenskaper, det ända som händer är att man får starka hallucinationer.

"Narkotikaklassningslagen" ser ut såhär:

Narkotikastrafflagen 8 §:
Med narkotika förstås i denna lag läkemedel eller hälsofarliga varor med beroendeframkallande egenskaper eller euforiserande effekter eller varor som med lätthet kan omvandlas till varor med sådana egenskaper eller effekter och som
1. på sådan grund är föremål för kontroll enligt en internationell överenskommelse som Sverige har biträtt, eller
2. av regeringen har förklarats vara att anse som narkotika enligt lagen.

På vilka grunder är DMT klassat?

PS. Ämnet är [s]nära[/s] omöjligt att överdosera på då man somnar i 10 minuter innan man har hunnit röka hela sitt bloss; detta resulterar också i att man inte hoppar över klippor och dylikt då man inte kan röra sig. Jag ser ingen anledning att straffa en person som använder ämnet då det har en obefintlig risk att skada användaren och användarens omgivning (vilket är anledningen till att vi har narkotikalagar).
Senast redigerad av henke1010 2014-06-13 kl. 20:47.
Citera
2014-06-13, 20:40
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Regimen vill att den enda lyckan deras ägodelar ska känna ska vara av produktiv natur.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2014-06-13 kl. 20:43.
Citera
2014-06-14, 01:56
Medlem
Det du säger stämmer otroligt bra. Jag tror dock chansen att regeringen fattar detta är likamed noll. De är fullständigt hjärntvättade fyrkanter som får neurotiska panikattacker bara de hör ordet "drog".

Beatrice Ask trodde ju på en skämtnyhet som sa att Marijuana dödat 27 personer samma dag som det legaliserats i Colorado. Den gradens intelligens har vi att göra med. De vill så jävla innerligt tro på alla mytologiska "faror" om droger och hon är ett praktexempel på hur snabbt såna människor hoppar-på första, bästa "nyhet" som stödjer deras hjärntvättade tro, utan att ens kolla faktan. De skulle själva aldrig röra droger och är inte det minsta intresserade av fakta som går emot deras sjukt hjärntvättade sinnen.

Däremot tror jag att allting löser sig gradvis inom 50-100 år. Mänskligheten har nått den psykedeliska tidsåldern och unga har mer förståelse för droger än någonsin förr. Detta kommer bara att bli bättre och bättre med tiden. Idioterna på toppen kan inte hålla oss nere för alltid.

Edit: Din diskussion påminner mig om något jag skrev om här för några dagar sen: (FB) Fascinerande insikter i polisens hjärnor angående droger
Senast redigerad av Jewbacca 2014-06-14 kl. 02:02.
Citera
2014-06-14, 03:59
Medlem
Dyngraukmans avatar
Nu håller jag väl med dig i din rubrik helt klart!

Men enligt min mening är det fan mer euforiserande än det perfektaste av ecstasy rus! (självklart i mån om man är beredd och mottaglig)!
Citera
2014-06-15, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Nu håller jag väl med dig i din rubrik helt klart!

Men enligt min mening är det fan mer euforiserande än det perfektaste av ecstasy rus! (självklart i mån om man är beredd och mottaglig)!

Jo visst, fast inte mer euforiserande än en god frukost eller en kram.
Citera
2014-06-15, 17:23
Medlem
dcafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1010
DMT är en narkotikaklassad substans som finns i nästan allt levande; i människan finns ämnet i hjärnan och släpps ut lite när man sover och massvis när man dör.

Har du källa på att det släpps ut när man sover och i dödsögonblicket? Låter intressant måste jag säga. Kanske kan förklara lite vad som händer i en psykos med i så fall om DMT-lagren börjar spöka.
Citera
2014-06-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dcafe
Har du källa på att det släpps ut när man sover och i dödsögonblicket? Låter intressant måste jag säga. Kanske kan förklara lite vad som händer i en psykos med i så fall om DMT-lagren börjar spöka.

Här är en fin dokumentär: https://www.youtube.com/watch?v=iCPNmGHeuO8
Det är enligt kritiker inte "bevisat" att det släpps ut när man sover och dör, men det är bevisat att det finns i urinet i alla människor. Hur det används om det inte är till för drömmar mm. är spekulation.
Citera
2014-06-15, 17:58
Medlem
Jag tycker det är konstigt att människor inte finner dethär mer oroväckande, även fast det inte är en särskillt vanlig substans att åka fast för (då man inte tar drogen många gånger och bland folk) så är det ju säkerligen någon liten stackare som har åkt fast för narkotika; men narkotikas definition stämmer inte alls överrens med DMT, BEVISLIGEN.
Citera
2014-06-20, 16:50
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1010
Jo visst, fast inte mer euforiserande än en god frukost eller en kram.
En god frukost eller kram har aldrig vart i närheten av den euforin som DMT kan ge.
Citera
2014-06-20, 22:04
Bannlyst
Jo, det är ett knark och därför är det narkoticka-klassat, även förbjudet att använda. Ni som sitter och knarkar ska veta att ni bryter mot lagen och det är inte okej på något sett. Jag hoppas ni växer upp och börjar leva i verkligheten ni med. DMT är en av de farligaste drogerna som bland annat kan skada hjärnan och orsaka förlora minnet. Var rädd om era liv och använd inte droger, det ska absolut inte vara någon diskussion om huvuda narkoticka ska vara förbjudet eller inte. Självklart är droger som skadar människan förbjudna och narkoticka-klassade precis som det ska vara. När ni blir lite äldre och får mer livserfarenhet kommer ni säkert förstå varför.
Citera
2014-06-20, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samir.
Jo, det är ett knark och därför är det narkoticka-klassat, även förbjudet att använda. Ni som sitter och knarkar ska veta att ni bryter mot lagen och det är inte okej på något sett. Jag hoppas ni växer upp och börjar leva i verkligheten ni med. DMT är en av de farligaste drogerna som bland annat kan skada hjärnan och orsaka förlora minnet. Var rädd om era liv och använd inte droger, det ska absolut inte vara någon diskussion om huvuda narkoticka ska vara förbjudet eller inte. Självklart är droger som skadar människan förbjudna och narkoticka-klassade precis som det ska vara. När ni blir lite äldre och får mer livserfarenhet kommer ni säkert förstå varför.
Läste du det på kd:s hemsida eller?
Citera
2014-06-20, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergshamramaffian
Läste du det på kd:s hemsida eller?
Det är min egen åsikt som jag kommit fram till genom att tänka själv. Tänk om folk kunde tänka själva istället för att bara svälja all propaganda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in