Citat:
Ursprungligen postat av
RedSand
På vilket sätt är han en större "pengahora" än någon annan?
Är han den största? Nej, men han håller till på övre klass. Han har gått dit han fått bäst betalt, vilket flera gör (tyvärr). Det som utmärker honom är att han gjort det över hela karriären mer eller mindre och därför hoppat mellan flera klubbar.
Citat:
Sluta EP-scouta. Hänger du upp dig på hans +/- så tycker du det väl var bra för SAIK att dom gjorde sig av med Jimmie Ericsson.
Jag har tyckt Widing varit usel de senaste 3 säsongerna jag sett han i Sverige. Ingen EP scouting förutom statistik.
Citat:
Anledningen till att han är "billig" är att Widing bl.a. erbjöd sig gå ner kraftigt i lön (från 175k till 100k om jag minns rätt) när Brynäs inte ville förlänga. Han är 32 år och kommer från finska ligan. När SAIK hörde av sig så "var det ett lätt val".
Ja, 100 t.kr är knappast billigt för honom, även om jag tror han får mer nu med tanke på hur marknaden ser ut. Sedan så brukar väl knappast spelare säga "Jag fick bra betalt, därför valde jag klubben" utan de du beskriver som "var det ett lätt val" är bara en av flera standardfraser som man inte bör lägga mycket vikt i.