2014-06-13, 14:25
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSand
Förstår varför SAIK tar in Widing. En lagspelare med mycket erfarenhet, kan funka som en "pappa-roll" för de yngre. Kostar nog inte speciellt mycket i lön heller. Jag har alltid gillat honom och hans spelstil, som ofta visar rätt signaler. Har inte producerat så jättebra med poäng på sistone men jag tror inte SAIK förväntar sig det från honom heller, rollen är nog en annan.
Han har pengahorat hela sitt liv, varför skulle han plötsligt bli "billig" nu när marknaden dessutom är jäkligt seg med många som letar spelare?

Sedan har han inte gått + i +/- sedan 2001 och då har han ändå producerat ganska bra med poäng. Känns fel kille att ha i ett lag som skellefteå. *edit* han kan ha gått + i NLA, fanns tydlig inte med. Men ändå inte något bra facit för ett lag som jobbar mycket med att alla spelare jobbar fram och bak.
Senast redigerad av €ric 2014-06-13 kl. 14:28.
2014-06-13, 14:51
Moderator
sm910difs avatar
Konkurrensverket meddelar - väntat men glädjande - att man inte tänker pröva SHLs fallskärmsregler. En seger för idrottens autonomi.
2014-06-13, 14:58
Medlem
tcfmogs avatar
Widing blir nog bra, ser honom som en som kan ta över Jimmies roll framför mål.
2014-06-13, 15:41
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Han har pengahorat hela sitt liv, varför skulle han plötsligt bli "billig" nu när marknaden dessutom är jäkligt seg med många som letar spelare?
Vad jag förstod förra året erbjöd han sig att gå ner i lön för att få förnyat med Brynäs. Kanske har han ändrat stil?
2014-06-13, 15:56
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad jag förstod förra året erbjöd han sig att gå ner i lön för att få förnyat med Brynäs. Kanske har han ändrat stil?

För att han inte kunde få bättre någon annanstans. Kan vara en bra värvning för tredjekedjan.
Senast redigerad av JoshTee 2014-06-13 kl. 15:59.
2014-06-13, 16:06
Medlem
RedSands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Sedan har han inte gått + i +/- sedan 2001 och då har han ändå producerat ganska bra med poäng. Känns fel kille att ha i ett lag som skellefteå. *edit* han kan ha gått + i NLA, fanns tydlig inte med. Men ändå inte något bra facit för ett lag som jobbar mycket med att alla spelare jobbar fram och bak.

På vilket sätt är han en större "pengahora" än någon annan?

Sluta EP-scouta. Hänger du upp dig på hans +/- så tycker du det väl var bra för SAIK att dom gjorde sig av med Jimmie Ericsson.

Widing spelstil har alltid varit full fart på rören upp och ner över hela banan. Tror det passar bra in hos svenska mästarna.

Anledningen till att han är "billig" är att Widing bl.a. erbjöd sig gå ner kraftigt i lön (från 175k till 100k om jag minns rätt) när Brynäs inte ville förlänga. Han är 32 år och kommer från finska ligan. När SAIK hörde av sig så "var det ett lätt val".

Jag tror jag talar för många Brynäsare att vi blev besvikna när Widing inte fick förlängt. Han saknades i året upplaga i mitt tycke.
2014-06-13, 16:14
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Undra hur Widing och Robertsson kommer bemöta varandra.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article19009105.ab
Antar att detta varit uppe på tapeten tidigare i tråden men måste få säga min åsikt, bra! Hoppas fler lag tar efter!
2014-06-13, 16:21
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSand
På vilket sätt är han en större "pengahora" än någon annan?
Är han den största? Nej, men han håller till på övre klass. Han har gått dit han fått bäst betalt, vilket flera gör (tyvärr). Det som utmärker honom är att han gjort det över hela karriären mer eller mindre och därför hoppat mellan flera klubbar.

Citat:
Sluta EP-scouta. Hänger du upp dig på hans +/- så tycker du det väl var bra för SAIK att dom gjorde sig av med Jimmie Ericsson.
Jag har tyckt Widing varit usel de senaste 3 säsongerna jag sett han i Sverige. Ingen EP scouting förutom statistik.

Citat:
Anledningen till att han är "billig" är att Widing bl.a. erbjöd sig gå ner kraftigt i lön (från 175k till 100k om jag minns rätt) när Brynäs inte ville förlänga. Han är 32 år och kommer från finska ligan. När SAIK hörde av sig så "var det ett lätt val".
Ja, 100 t.kr är knappast billigt för honom, även om jag tror han får mer nu med tanke på hur marknaden ser ut. Sedan så brukar väl knappast spelare säga "Jag fick bra betalt, därför valde jag klubben" utan de du beskriver som "var det ett lätt val" är bara en av flera standardfraser som man inte bör lägga mycket vikt i.
2014-06-13, 16:26
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Widing blir nog bra, ser honom som en som kan ta över Jimmies roll framför mål.
Samt axla rollen som kapten också. Eller blir det någon annan?
2014-06-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Samt axla rollen som kapten också. Eller blir det någon annan?
Skulle få folk att göra allvar av det där gamla hotet om att riva sönder sina säsongskort. Om du inte vet hur hatad han är bland många fans har du några korta kommentarer här:
2014-06-13, 16:36
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Samt axla rollen som kapten också.
Hoppas det.
2014-06-13, 16:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Skulle få folk att göra allvar av det där gamla hotet om att riva sönder sina säsongskort. Om du inte vet hur hatad han är bland många fans har du några korta kommentarer här:

Ojdå. Med det är ju annorlunda om han spelar i ens eget lag, brukar vara några dagars invänjningstid bara. Hur som helst är det ju en bra hockeyspelare, eller var i alla fall när han sist spelade i ES.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in