2014-06-10, 14:02
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Jo i princip alla säger ju det, jag mådde som sämst dag 5 senast, sen har jag läst någon enstaka på amerikanska forum som påstår att deras abstinens inte kommit igång till fullo förrän dag 6-7 (dessa har å andra sidan tagit betydligt större mängder än jag och under en längre tid), men är ju fortfarande förvånansvärt frisk som sagt.

I början av förra året slutade jag i strax över tre veckor och då hade jag kört 2.5mg fem dagar/vecka i kanske ett halvår och då mådde jag piss och ville dö. Nu har jag kört 2.5mg 3 gånger/vecka sedan början av februari förra året (blev dock 4 dagar/vecka en del de här sista två månaderna eller så). Även om jag tagit det 1-2 dagar mindre/vecka nu än innan förra gången jag slutade trodde jag faktiskt att jag skulle bli sjukare den här gången pga att missbruket den här gången varat under en längre tid än förra gången, men att jag hade en del rena dagar kanske gjorde så pass mycket skillnad vad vet jag?

Ja det kanske beror på att du hade rena dagar ibland, men är du inne på dag 6-7 nu så behöver du inte vara orolig att det kommer bli värre än vad det är nu.
Citera
2014-06-10, 19:44
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ja det kanske beror på att du hade rena dagar ibland, men är du inne på dag 6-7 nu så behöver du inte vara orolig att det kommer bli värre än vad det är nu.

Ja det var idag förra veckan jag tog sista dosen så nu kan det ju omöjligt ska bli värre. HELVETE vad skönt! Här har jag suttit och haft sån ångest över att sluta och få fysisk abstinens, köpt lyrica för att motverka abstinensen och så har det varit en walk in the park den här gången i jämförelse med den förra. Men men, tar det som ett gott tecken och nu tänker jag fan inte hoppa på den där jävla ubåtsresan igen.
Citera
2014-06-11, 00:43
Medlem
Hur ska jag ta följande?

40mg Metadon
80mg OxyContin
8mg Subutex
+Sprutor

Vilken väg är bäst att gå? (Vet ej hur buprenorfinets antagonism fungerar)
Oxy > Sub > Meta
Oxy > Meta > Sub

Har dålig impulskontroll så jag har svårt att ta en paus på en dag för att få bättre effekt (så jag tar givetvis allt Oxy dag 1 så det inte blir wasted tillsammans med Subutex, eller med Metadon som mättar receptorn något oerhört (enligt vad jag har hört).
Citera
2014-06-11, 12:59
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiCapLock
Hur ska jag ta följande?

40mg Metadon
80mg OxyContin
8mg Subutex
+Sprutor

Vilken väg är bäst att gå? (Vet ej hur buprenorfinets antagonism fungerar)
Oxy > Sub > Meta
Oxy > Meta > Sub

Har dålig impulskontroll så jag har svårt att ta en paus på en dag för att få bättre effekt (så jag tar givetvis allt Oxy dag 1 så det inte blir wasted tillsammans med Subutex, eller med Metadon som mättar receptorn något oerhört (enligt vad jag har hört).
Du börjar givetvis med oxy, när det är slut hoppar du på subutex, när det är slut kör du på metadon.
Börjar du blanda så kommer du bara förstöra ruset på oxy.
Citera
2014-06-11, 15:13
Medlem
Hejsan, jag har tagit metadon den senaste veckan 10-15 mg varje dag. Nu är mina metadon slut svalde dem sista 10 mg för 12 timmar sedan, jag har nu införskaffat mig två stycken sub 8or, när kan jag ta suben utan att få avtändning? Väldigt tacksam för svar, har ingen aning själv.
Citera
2014-06-11, 16:28
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelsandairwaves
Hejsan, jag har tagit metadon den senaste veckan 10-15 mg varje dag. Nu är mina metadon slut svalde dem sista 10 mg för 12 timmar sedan, jag har nu införskaffat mig två stycken sub 8or, när kan jag ta suben utan att få avtändning? Väldigt tacksam för svar, har ingen aning själv.

Du skulle väl kunna ta det ikväll men kan du vänta till imorgon så gör det istället.
Citera
2014-06-12, 13:17
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Är suboxone "sämre" än subutex nasalt?
Jag har nu tagit ca 3mg och känner inte alls lika mycket som jag brukar på samma mängd fast med subutex.

Har knappt någon tolerans på opi, tog oxy för ett par dagar sen 2 dagar i rad men de bör inte påverka nåt märkvärdigt?

Jag får väl boosta med en spliff och ta ett par benso eller ta en liten refill till på oxonen

Edit: De e svenska 8er i blister så de är inga skitgrejer

Edit igen: Tagit nu ca 4mg och nu börjar de ordna upp sig, man får väl helt enkelt ta mer av oxone pga naloxon
Senast redigerad av fr3aksh0w 2014-06-12 kl. 13:32.
Citera
2014-06-12, 17:02
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Jag har nu tagit ca 3mg och känner inte alls lika mycket som jag brukar på samma mängd fast med subutex.

Har knappt någon tolerans på opi, tog oxy för ett par dagar sen 2 dagar i rad men de bör inte påverka nåt märkvärdigt?

Jag får väl boosta med en spliff och ta ett par benso eller ta en liten refill till på oxonen

Edit igen: Tagit nu ca 4mg och nu börjar de ordna upp sig, man får väl helt enkelt ta mer av oxone pga naloxon

Så är det för många och även för mig att jag behöver mycket mer av subuxone än subutex.
Citera
2014-06-12, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w

Själv blir jag utan opitolerans småmysig redan på 0.25 mg Buprenorfin nasalt oavsett om det är Temgesic, Subutex, Suboxone eller annan Buprenorfin. Antar att det måste vara individuellt hur Suboxone kontra Subutex som är bäst.
Citera
2014-06-13, 13:56
Medlem
nån som vet nån shop som har sub,slut på ylbd och andra,helt torrt överallt.
måste ha till midsommar
Citera
2014-06-13, 17:25
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efffan
nån som vet nån shop som har sub,slut på ylbd och andra,helt torrt överallt.
måste ha till midsommar

Det finns väl på FS om du inte redan kollat där.
Citera
2014-06-14, 06:04
Medlem
Ingen fara att köra en veckas stark betapred-kur på små doser sub va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in