Har hamnat i en liten knipa. Den 20 april jobbade jag fem timmar extra för en annan anställd (det finns folk på jobbet som kan styrka det), vi skriver in våra tider på ett schema och jag var då helt säker på att han skrev in mindre timmar, utan att kolla upp det dock. Så när jag väl fick april-lönen var de timmarna inte medräknade, sen dess har den jag jobbade för fått sparken och nu påstår min arbetsgivare att jag ska gå till honom för att få pengarna.
Jag håller inte med, jag jobbade för min arbetsgivare, jag ska få pengarna av honom. Han borde få gå efter min fd arbetskamrat för att få tillbaka pengarna som HAN blev lurad på, inte jag. Medan han tycker att vi gjort vår deal utanför hans territorium och att det därför är upp till mig att lösa problemet. Det ska även nämnas att jag skrev en liten fotnot under vårt schema att jag jobbade extra, något som antingen min chef eller fd arbetskamrat tagit bort.
Väldigt tacksam för svar ifrån någon som har bättre koll på det här än mig!
Det som suger ännu mer är att det var dubbel lön just den dagen, egentligen ett onödigt tillägg men ändå