2014-06-12, 16:15
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannesoth
Bra bilder men det jag inte gillar med de flesta recensionerna av framförallt smartphones är att när det väl kommer till kameratestet så utförs det oftast på dagen vilket leder till att ljuset är bättre varav bilderna blir bättre. 630's kamera när det är mörkt och utan blixt är nog inte så rolig. Fast samtidigt kostar mobilen 1500 kronor så det är väl sådant man får räkna med.

Om du läser testerna (t.ex denna)av de lite mer premium modellerna av telefonerna så ser du att de fotograferar under flera olika omständigheter, bl.a. i sk. "dåligt ljus"
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2014-06-12 kl. 16:20.
Citera
2014-06-12, 16:21
Medlem
MartinStLouiss avatar
För att demonstrera bildkvalitén så kan ni kolla på denna bild som är tagen med Nokia 630 från Mobil's test. Helt klart godkänd bildkvalité om man inte är petig. http://www.mobil.se/sites/mobil.se/f...ialumia630.jpg
Citera
2014-06-12, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Ahh... Misstänker att det blir en i varje färg, så ni inte tar fel telefon i farten! (dom finns ju i 4 färger!)

Det låter najs!
vet du om man kan få den så att man kan koppla en dator till den så att man surfar på datorn?
Citera
2014-06-12, 17:05
Bannlyst
Citat:

Köp gärna till ett SD-kort som ni sedan sparar data på (bilder, filmer, musik osv.) eller t.o.m. era appar: http://www.nokia.com/se-sv/support/p...826C1D7BF-8_10
Detta frigör telefonens egna minne, men tänk på att om ni kör appar (spel) från minneskortet bör ni skaffa ett så snabbt SD-kort som möjligt (med tanke på barnens ålder behöver nog inte SD-korten vara så stora).

Det står att telefonen har 8GB. Är det ett minneskort eller vad?

http://www.elgiganten.se/product/mob...artphone-svart
Citera
2014-06-12, 22:30
Medlem
Citat:
Om du läser testerna (t.ex denna)av de lite mer premium modellerna av telefonerna så ser du att de fotograferar under flera olika omständigheter, bl.a. i sk. "dåligt ljus"

Intressant! Snacka om att Lumian vann över HTC One M8, tyckte M8 fångade ljuset bättre men att bilderna var mer pixliga.
Senast redigerad av Hannesoth 2014-06-12 kl. 22:38.
Citera
2014-06-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eirene88
Det står att telefonen har 8GB. Är det ett minneskort eller vad?

http://www.elgiganten.se/product/mob...artphone-svart

Det är nog inbyggt minne, alltså det är nog inte ett minneskort som sitter i där du kan stoppa in ett extra. Det som står är att du kan stoppa in ett till (eller det brukar i alla fall betyda det) så att du får 8GB+xGB (beror på hur stort det minneskortet är). 8GB läcker ganska långt men minneskort är relativt billiga (jämfört med andra prylar i teknikvärlden) så det är ingen fara. Ett 16GB minneskort kan du hitta för en hundring på internet, om inte mindre.
Citera
2014-06-12, 23:31
Bannlyst
Citat:
Det är nog inbyggt minne, alltså det är nog inte ett minneskort som sitter i där du kan stoppa in ett extra. Det som står är att du kan stoppa in ett till (eller det brukar i alla fall betyda det) så att du får 8GB+xGB (beror på hur stort det minneskortet är). 8GB läcker ganska långt men minneskort är relativt billiga (jämfört med andra prylar i teknikvärlden) så det är ingen fara. Ett 16GB minneskort kan du hitta för en hundring på internet, om inte mindre.

Ja men då är det nog bra med 8GB för mig. Har köpt en Lumina 630 för egen del här under kvällen och grejer med den. Mitt gamla SIM-kort är för stort sjutton också. Att det alltid ska vara något!
Annars verkar mobilen helt otrolig för mig och den är i perfekt storlek också. Betalar gladeligen 1500 kr för en sån. Nu gäller det bara att övertala mina barn också.
Citera
2014-06-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ja men då är det nog bra med 8GB för mig. Har köpt en Lumina 630 för egen del här under kvällen och grejer med den. Mitt gamla SIM-kort är för stort sjutton också. Att det alltid ska vara något!
Annars verkar mobilen helt otrolig för mig och den är i perfekt storlek också. Betalar gladeligen 1500 kr för en sån. Nu gäller det bara att övertala mina barn också.

Det som är så bra med mobiler som man kan stoppa in ett SD-kort i är att man ofta kan få upp till åtminstone 64 GB extra minne. Nuförtiden finns det t.o.m. minneskort som har 128 GB, vet dock inte om alla mobiler kan använda dessa.

Ladda ner några spel och testa, laggar den så kanske det inte är bästa köpet för dina barn, tyävärr. Jag menar det är ju barn och lär ju vilja spela spel. Kom ihåg bara att ha bra kontroll över deras spelande bara.

Är 1500 max?

Trevlig torsdagskväll
Citera
2014-06-13, 08:23
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Det låter najs!
vet du om man kan få den så att man kan koppla en dator till den så att man surfar på datorn?

Njä! Det vet jag inte men däremot kan du koppla telefonen till ditt (ev.) trådlösa nätverk..
De flesta internet leverantörers modem brukar ha en trådlös anslutning där modemets SSID (= nätverkets "namn") samt lösenordet till nätverket anges på modemets undersida..

Annars kan en telefon med ett "större" surfabonnemang dela sitt internet via sin trådlösa anslutning.. Hur det sker anges i manualen samt ev. i "Nokia Care"-appen som bör finnas i mobilen
(om den inte finns på startskärmen så sveper du från vänster till höger och i listan över ALLA appar så bör Nokia Care finnas, Det är en form av inbyggd manual för telefonen!)
Citera
2014-06-13, 08:27
Bannlyst
Citat:
Det låter najs!

Jadå.

Inställningar-internetdelning.
Citera
2014-06-13, 08:28
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Det som är så bra med mobiler som man kan stoppa in ett SD-kort i är att man ofta kan få upp till åtminstone 64 GB extra minne. Nuförtiden finns det t.o.m. minneskort som har 128 GB, vet dock inte om alla mobiler kan använda dessa.

Ladda ner några spel och testa, laggar den så kanske det inte är bästa köpet för dina barn, tyävärr. Jag menar det är ju barn och lär ju vilja spela spel. Kom ihåg bara att ha bra kontroll över deras spelande bara.

Är 1500 max?

Trevlig torsdagskväll

Lumia 630 (samt 635 som släpps 26 juni) har båda stöd för 128GB SD-kort = totalt 136GB lagringsyta.

Citat:
. Utökningsbar minneskortstyp: MicroSD .
. Maximal minneskortsstorlek: 128 GB .

Citera
2014-06-13, 08:38
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

Notera att du bör ändra storlek på i alla fall Meddelande-appen och mail-appen till MAXIMAL storlek.
Då visas alla nya, olästa, mail och sms, samt vem de kommer ifrån redan utan att du behöver öppna appen!

Du får snabbt koll på läget bara genom en snabb titt!
Samma går att göra med andra appar. Store-appen bör man behålla i sitt största läge, då man lättare ser att uppdateringar finns att installera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in