2014-06-12, 22:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majordomo
Detta är en kort sammanfattning av Babianens bevisföring:

1) Kukpenetration är skönt.

2) Varje situation med kukpenetration är samma sak.

3) Våldtäkt innebär kukpenetration, alltså är våldtäkt alltid skönt.

Varje inlägg är en variation på detta tema. Ibland med tillägget:

1) Jag har inte blivit våldtaget men i fantasin vet jag att det skulle vara skönt.

2) Jag behöver inte acceptera något som liknar ett verkligt våldtäktscenario (där jag inte får bestämma och inte har kontroll) utan kan avfärda dessa eftersom vi pratar om min fantasi, inte verkligheten. Istället hänvisar jag till valfritt porrklipp som passar just mina böjelser.

3) Alla kvinnor som blivit våldtagna och inte uppskattat det ljuger.

4) Alla kvinnor tänker lika (som jag) eller lever i förnekelse/ljuger.

5) Alla som inte håller med ljuger.

Dessa saker kan Babianen med säkerhet och auktoritet uttala sig om eftersom:

1) Babianen har visserligen en empatistörning med rigida drag, stora svårigheter att lyssna på andra och förstå deras perspektiv, men besitter trots det djupa kunskaper om alla andra kvinnor och deras sexualitet. Detta är inte så svårt som det låter eftersom alla andra kvinnor är precis som Babianen.

2) Trots att Babianen lever ett instängt liv utan normalt arbetsliv eller normala relationer, vet hon precis vad som är normalt människor emellan. Då det på internet går att hitta inte bara en utan flera andra personer som i någon mån bekräftar Babianens tankar bevisar det att hon har rätt. Egentligen skulle dessa bevis inte ens behövas eftersom alla kvinnor egentligen är precis som Babianen.

3) Visserligen är Babianen en jagsvag och förvirrad individ som livet igenom prövat olika identiteter och samhörigheter utan att någonsin riktigt passa in. Detta går dock att kompensera för genom att uttala sig på ett mycket bestämt och strukturerat vis, gärna i form av tydliga listor med koherent bevisföring av typen kött är mat, alltså är människokött mat. Fördelen med dessa tydliga listor är att både Babianen själv och alla andra förstår att Babianen har rätt.

Istället för att lägga ut en wall of text, så borde du fundera på vår evolutionära historia. Denna finns lagrad i djupa delar av vår hjärna även idag. Den påverkar vårt beteende. När den sociala fernissan flagnar, så kommer reptilhjärnan fram... Vi ser tecken på detta varje dag.
Citera
2014-06-12, 22:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det är din personliga åsikt, som samtidigt saknar en viktigt del...

Fast du misstar våldtäkt för sex, det är inte samma sak..

http://lmgtfy.com/?q=v%C3%A5ldt%C3%A4kt+psykiskt+trauma

1) Det är inte min personliga åsikt det är fakta. Jag vet det av a) personlig erfarenhet b) av att ha talat med andra kvinnor c) ingen kvinna i tråden har sagt emot det. Därför är mitt argument tills vidare giltgit och jag kommer nu att utveckla det, eftersom penetration känns likadant vid både våldtäkt och samtyckande sex, då är det lika mycket njutning vid både våldtäkt och samtyckande sex. Detta bevisar att alla kvinnor njuter av att bli våldtagna.

2) Du får posta specifika belägg för att våldtäkt orsakar psykiska trauman.
Citera
2014-06-12, 22:55
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det är inte min personliga åsikt det är fakta. Jag vet det av a) personlig erfarenhet b) av att ha talat med andra kvinnor c) ingen kvinna i tråden har sagt emot det. Därför är mitt argument tills vidare giltgit och jag kommer nu att utveckla det, eftersom penetration känns likadant vid både våldtäkt och samtyckande sex, då är det lika mycket njutning vid både våldtäkt och samtyckande sex. Detta bevisar att alla kvinnor njuter av att bli våldtagna.

2) Du får posta specifika belägg för att våldtäkt orsakar psykiska trauman.

Fast du saknar erfarenhet av det, så redan där faller hela ditt luftslott...

"Brottet som urholkar hälsan
Sexuella övergrepp som orsak till fysiskt och psykiskt lidande"

http://kunskapsbanken.nck.uu.se/nckkb/nck/publik/fil/visa/74/NCK_Antologi_sjuperspektiv_www_kap04.pdf
Citera
2014-06-12, 22:58
Medlem
Citat:
a) Har du något mot-argument till detta?

b) Har någon kvinna kommit in i tråden och sagt emot det?

Vad är det för mening att säga emot dig när du gissningsvis ändå bara skulle påstå att jag ljög?
Citera
2014-06-12, 22:58
Medlem
Citat:

http://kunskapsbanken.nck.uu.se/nckkb/nck/publik/fil/visa/74/NCK_Antologi_sjuperspektiv_www_kap04.pdf

Du lägger dig på helt fel nivå här. Att försvara kvinnors sexuella heder (mot bättre vetande) är en stor industri. Det har ingenting med kvinnors verkliga sexuella egenskaper att göra. Det är ett alibi för socialt och kulturellt uppfattat dåligt beteende.
Citera
2014-06-12, 22:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Jag har erfarenhet av penetration. Jag hävdar att penetration känns likadant vid våldtäkt som vid samtyckande sex. Hävdar du att penetration känns annorlunda vid våldtäkt och vid samtyckande sex? I så fall hur?

2) I din text står det,

Citat:
Forskningsstudier visar
att det inte enbart är de omedelbara effekterna av sexuella övergrepp som påverkar
individen,
utan långt senare i livet kan hon eller han drabbas av sjukdomar som
kan vara kopplade till övergreppet.

Det visar att det inte finns några omedelbara negativa effekter av våldtäkt.
Citera
2014-06-12, 23:01
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Jag kan gå i god för att en våldtäkt gör ONT. Sex är däremot ljuvligt skönt. Rollspelat sex dvs "rapeplay" är skönt för då har jag valt att vilja ha det och min fitta är redo att ta emot kuk då, vilket den inte är när jag blir våldförd och bristningar och skador kan bli i vagina och anus och mellangården kan till och med brista vid en våldtäkt som är oerhört grym och hård.

Efter en stunds hård penetration (även våldtäkt) börjar ens fitta vattnas vare sig man vill eller inte, detta är inte orgasm eller njutning utan en fysisk reaktion så att inte mer skador ska uppkomma - en försvarsmekanism helt enkelt. I tanke på denna tråd så frågade jag min väninna tidigare idag som är allmänläkare och fick detta förklarat. Det är detta som nu babianen vill få oss att tro är njutning och sen flummar runt med att rapeplay är samma sak som våldtäkt - vilket är rejält fel.
Citera
2014-06-12, 23:01
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
1) Jag har erfarenhet av penetration. Jag hävdar att penetration känns likadant vid våldtäkt som vid samtyckande sex. Hävdar du att penetration känns annorlunda vid våldtäkt och vid samtyckande sex? I så fall hur?

2) I din text står det,

Det visar att det inte finns några omedelbara negativa effekter av våldtäkt.

Men inte av våldtäkt...

Fast du är tydligen okunnig i det svenska språket eller saknar läsförståelse, för det är inte det som det står..

Det står att förutom de omedelbara negativa konsekvenserna, så finns det fler.
Citera
2014-06-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Jag kan gå i god för att en våldtäkt gör ONT. Sex är däremot ljuvligt skönt. Rollspelat sex dvs "rapeplay" är skönt för då har jag valt att vilja ha det och min fitta är redo att ta emot kuk då, vilket den inte är när jag blir våldförd och bristningar och skador kan bli i vagina och anus och mellangården kan till och med brista vid en våldtäkt som är oerhört grym och hård.

Efter en stunds hård penetration (även våldtäkt) börjar ens fitta vattnas vare sig man vill eller inte, detta är inte orgasm eller njutning utan en fysisk reaktion så att inte mer skador ska uppkomma - en försvarsmekanism helt enkelt. I tanke på denna tråd så frågade jag min väninna tidigare idag som är allmänläkare och fick detta förklarat. Det är detta som nu babianen vill få oss att tro är njutning och sen flummar runt med att rapeplay är samma sak som våldtäkt - vilket är rejält fel.

Du missar det uppenbara. Att ha gulli-gull sex inom ramen för rapeplay är ju en självmotsägelse.

Dina övriga floskler vill jag ha vetenskapliga bevis för. De stämmer inte. Jag är själv läkare och din kompis har fel.
Senast redigerad av Rights4Men 2014-06-12 kl. 23:06.
Citera
2014-06-12, 23:05
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva

1) Om du hävdar att du har blivit våldtagen får du gärna länka tilll domen.

2) Varför skulle en våldtäkt göra ont? Man blir våt så fort man blir penetrerad.

3) Man får inte bristningar av vanlig penetration.

4) Man blir våt för att man njuter av det, first of all. Man kan inte bli våt om man inte njuter av det. Att det skulle vara "en skyddsmekanism" är en bortförklaring.
Citera
2014-06-12, 23:06
Medlem
Babianen, jag argumenterar inte med dig (eftersom det är ointressant och förutsägbart) utan pratar om dig vilket är aningen mer intressant. För att ta en liknelse från din egen värld: Att prata med Babianen är ungefär som när Babianen onanerar med sig själv.

Wordwarrior, naturligtvis är människan i grund och botten ett djur med ganska primitiva drag. Dock är det så att ett centralt drag bland däggdjur i allmänhet och människan i synnerhet historiskt sett har varit att hannarna konkurrerar om honorna genom dels uppvaktning och pynt, dels tävlan med andra hannar. Honorna har sedan kunnat välja den främste hannen som vunnit tävlingen, och därmed kunnat berika sig med goda gener. Handjur inom de flesta arter är de som har grannast fjäderdräkt eller ståtligaste horn. Detta för att imponera på honorna och bli utvalda. Om allt kretsat kring våldtäkt hade de väl snarare utvecklat kamouflage för att kunna smyga på honorna.

Det finns ingenting i vare sig historisk eller psykologisk forskning som tyder på att systematiska och godtyckliga våldtäkter någonsin skulle varit något slags normaltillstånd. Att sedan många kvinnor tänder på dominanta och självsäkra män är en helt annan sak som inte har något med riktig våldtäkt att göra. Troligen snarare för att det är en indikation på att mannen är stark och klarar att skydda kvinnan.
Citera
2014-06-12, 23:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Men inte av våldtäkt...

Fast du är tydligen okunnig i det svenska språket eller saknar läsförståelse, för det är inte det som det står..

Det står att förutom de omedelbara negativa konsekvenserna, så finns det fler.

1) Jag behöver inte ha erfarenhet av våldtäkt därför att all penetration är likadan. Menar du att det inte är så?

2) Om det var så att det fanns omedelbara negativa konsekvenser (förutom typ skam) då skulle man ha fokuserat på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in