Citat:
Ursprungligen postat av
falsk_mekaniker
En annan person som jag känner skällde ut mig för något år sen när jag påstod att detta tiggeri var organiserat och bara kommer att eskalera. Han berätade stolt för mig att han brukade ge mynt till tiggare om han hade något löst på sig. På den tiden var hans bostadsområde befriat från Eu-migranter och allt var frid och fröjd

. Idag sitter det 6-7 st inom hans bostadskvarter (han bor i de centrala delarna av STHLM) och dessutom finns det ett läger till och från i det område som han bor i. Utan att säga för mycket så kan jag meddela att han ändrat sin åsikt om dessa Romer och ger inte pengar längre.
En väldigt typisk erfarenhet jag har ständigt varit med om med svenskar. De flesta verkar skita fullständigt i sina medmänniskor, i samhället, i samhällets framtid och t.o.m. sina barns framtid på länge sikt. Det är först när de själva personligen drabbas, som de hux flux omvänds från sin tidigare regimtrogna hållning. Jag hade kunnat köpa det, om det inte vore kombinerat med en ofta framförd grandios och extremt självgod självbild, där man försöker framstå som exakt motsatsen till det man är. Jag försöker alltid vara förstående och tålmodig, men flera av de egenskaper jag har behövt bevittna hos många svenskar under mitt liv, var av det ovanstående är ett typiskt exempel, har gjort att jag inte längre lyckas förhindra mig från att börja känna ett visst äckel och förakt för alla dessa svenskar, trots att många av dem t.o.m. tillhör min närmaste vänkrets. De fyller mig faktiskt med värre vämjelse än de rumänska tiggarna.