2014-06-12, 16:26
Bannlyst
Ni som går/kör förbi dessa Z-läger, varför drar ni inte av ett par bilder med mobilen?
2014-06-12, 16:29
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvaAdamsson
Ni som går/kör förbi dessa Z-läger, varför drar ni inte av ett par bilder med mobilen?

Jag åkte tåg och ibland åker jag bil förbi, dvs. jag hinner inte ta bilder (och min kamera är riktigt dålig på rörliga mål), men om du läser tråden så finns det både videor och bilder i tråden, bara börja plöja från början.

rojas och falsk_mekaniker har tagit ett flertal bilder och ett helt gäng andra medlemmar, du får gärna hjälpa till att dokumentera om du vill, jag har några kartor i tråden till var de håller till om du vill göra en insats. Glöm inte högaffeln och facklan!
2014-06-12, 16:54
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Jag åkte tåg och ibland åker jag bil förbi, dvs. jag hinner inte ta bilder (och min kamera är riktigt dålig på rörliga mål), men om du läser tråden så finns det både videor och bilder i tråden, bara börja plöja från början.

rojas och falsk_mekaniker har tagit ett flertal bilder och ett helt gäng andra medlemmar, du får gärna hjälpa till att dokumentera om du vill, jag har några kartor i tråden till var de håller till om du vill göra en insats. Glöm inte högaffeln och facklan!

Besökte lägret vid råbyvägen som du hittade. Brytbladskniven fick jobba med gummi

Tack för tipset
2014-06-12, 17:04
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
En annan person som jag känner skällde ut mig för något år sen när jag påstod att detta tiggeri var organiserat och bara kommer att eskalera. Han berätade stolt för mig att han brukade ge mynt till tiggare om han hade något löst på sig. På den tiden var hans bostadsområde befriat från Eu-migranter och allt var frid och fröjd . Idag sitter det 6-7 st inom hans bostadskvarter (han bor i de centrala delarna av STHLM) och dessutom finns det ett läger till och från i det område som han bor i. Utan att säga för mycket så kan jag meddela att han ändrat sin åsikt om dessa Romer och ger inte pengar längre.

En väldigt typisk erfarenhet jag har ständigt varit med om med svenskar. De flesta verkar skita fullständigt i sina medmänniskor, i samhället, i samhällets framtid och t.o.m. sina barns framtid på länge sikt. Det är först när de själva personligen drabbas, som de hux flux omvänds från sin tidigare regimtrogna hållning. Jag hade kunnat köpa det, om det inte vore kombinerat med en ofta framförd grandios och extremt självgod självbild, där man försöker framstå som exakt motsatsen till det man är. Jag försöker alltid vara förstående och tålmodig, men flera av de egenskaper jag har behövt bevittna hos många svenskar under mitt liv, var av det ovanstående är ett typiskt exempel, har gjort att jag inte längre lyckas förhindra mig från att börja känna ett visst äckel och förakt för alla dessa svenskar, trots att många av dem t.o.m. tillhör min närmaste vänkrets. De fyller mig faktiskt med värre vämjelse än de rumänska tiggarna.
2014-06-12, 17:53
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Besökte lägret vid råbyvägen som du hittade. Brytbladskniven fick jobba med gummi

Tack för tipset

Hur många vagnar och tält var det på platsen, har bara från vägen kunnat se en vagn och ett tält, är det fler? Grönskan kamouflerar ju dessa iaf från Huddingevägen om man kör med bil.
2014-06-12, 18:37
Medlem
zorzes avatar
Vet någon om tiggarna har hittat fram till Gamla Stan och tigger bland alla turister där?

Har varit i Lissabon och där går tiggarna efter dig och skramlar.Har det beteendet börjat här?
2014-06-12, 18:47
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Vet någon om tiggarna har hittat fram till Gamla Stan och tigger bland alla turister där?

Har varit i Lissabon och där går tiggarna efter dig och skramlar.Har det beteendet börjat här?

Svar: ja. Gott om vita spöken, gatuartister och skramlande tiggare där.
2014-06-12, 18:49
Medlem
Behringo-starrs avatar
Jag filmade och fotograferade en zigenarboss som stod och gapade åt fyra kjolhäxor förra veckan.
Inte en chans i helvetet att det inte är organiserat.

Tror ni att någon tidning är intresserad av filmen ?
2014-06-12, 18:50
Medlem
Ganska.Uddas avatar
Jag vill göra en kartläggning av bosättningar i norra Stockholm men jag vet inte hur man gör rent tekniskt. Vilket program använder ni när ni ritar på kartor och hur laddar jag upp det här?

Om fler gör liknande kartor över sitt närområde så skulle vi kunna få fram en stor Stockholmskarta där vi kunde markera läger med tex en blå prick och ställen där tiggarna sitter på dagarna med en röd prick.
Nån datakunnig kunde göra en hemsida kanske med regelbunden uppdatering över läger och liknande. Myndigheterna skulle nog uppskatta en sådan karta.
2014-06-12, 20:03
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganska.Udda
Jag vill göra en kartläggning av bosättningar i norra Stockholm men jag vet inte hur man gör rent tekniskt. Vilket program använder ni när ni ritar på kartor och hur laddar jag upp det här?

Om fler gör liknande kartor över sitt närområde så skulle vi kunna få fram en stor Stockholmskarta där vi kunde markera läger med tex en blå prick och ställen där tiggarna sitter på dagarna med en röd prick.
Nån datakunnig kunde göra en hemsida kanske med regelbunden uppdatering över läger och liknande. Myndigheterna skulle nog uppskatta en sådan karta.
Ang kartorna som är markerade. Tryck bara på print screen tangenten när du är inne på ex. eniro och öppna sedan ett bildprogram. Välj sedan klistra in och bilden dyker upp. Sen är det bara att måla och markera hur mycket du vill. Spara sedan bilden och ladda upp den på denna sida som jag länkar längst ner . Du kan ladda upp flera olika foton samtidigt via denna sida, iaf om du går in via en dator.

http://share.pho.to/
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2014-06-12 kl. 20:08.
2014-06-12, 20:13
Medlem
EuropaForEuropeers avatar
Snart kommer det att ljuda i gjallarhornet från högdalens medvetna.
2014-06-12, 20:30
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuropaForEuropeer
Snart kommer det att ljuda i gjallarhornet från högdalens medvetna.

Fniss, kul story om detta.. sv.wikipedia.org/wiki/Gjallarhornet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in