Hej.
Har tidigare fått finfin hjälp i denna tråd, så jag försöker igen, då jag behöver hjälp för ett nytt projekt.
Jag skulle behöva hjälp med en logo för armsport(dvs armbrytning i dagligt tal).
Det finns ju mängder med logos på t ex Google, men de flesta baseras på samma grundlogo, dvs denna:
http://www.armpullers.com/images/Arm-Wrestling-World-Wide.gif.
Jag skulle därför vilja ha något helt eget, då jag är i färd med att starta en klubb.
Jag är ju tacksam om det är något riktigt innovativt och grafiskt snyggt, som samtidigt passar bra att använda för t ex affischer, tryck osv. En logo som lätt visar vad det handlar om för en oinsatt, men som samtidigt avviker mot andra klubbars logo.
I nuläget behöver jag inget klubbnamn i logon, utan jag har önskemål om detta:
1st Logo utan text, 1st Logo med text "Armsport" och ytterligare 1st Logo med text "Armwrestling".
Det skall alltså vara samma logo alla 3, men med tillagda texter och en utan text helt.
Däremot får det gärna finnas utrymme att t ex runt om att lätt lägga till text, t ex vit ram eller transparent yta som ram runt själva logon.
Det finns alltså stort utrymme för kreativitet här, då jag inte ser några begränsningar egentligen förutom att det inte får vara så mycket detaljer att det förstör möjligheten till trycksaker osv.
Jag är så hiskeligt dålig på design och är dessutom extremt fantasilös, vilket begränsar mig när det gäller sånt här. Så är otroligt tacksam att få hjälp av någon av er med kreativa hjärnor och talang för design.
Min tacksamma famn står redo att fånga upp era alster, ju fler variationer desto bättre. Så flera olika får gärna komma med förslag/idéer. Är det något ni undrar över, så fråga gärna här eller pm:a.
Tack på förhand.
Mvh
ZtarZ