Citat:
Ursprungligen postat av
Mongopixel
Ur mitt estetiska öga och perspektiv så är den förra logon mycket snyggare. Framför allt är färgerna mycket mer tilltalande på ett "seriöst" och mjukt sätt medans den nya är raka motsatsen.
Den vänstra av de nya säger mer "Varning för fast trafikhinder åt vänster". Den högra ser lite ut som en nöjespark.
Tycker inte ni/du bör köra på mer färg. Det är inte modernt.
Håller med till viss del, men tänker också på syftet. Om det hade varit på ett häfte eller omslag så hade jag fördragit den första då den känns seriösare som sagt, men den känns som den liknar mycket mer en företagslogga än en partilogga.
Färger och riktningar är väl mycket vad som kännetecknar partier, samtidigt så vore det väl lite schysst att skippa just det av den anledningen för att sticka ut på det sättet.. Gillar trots allt tanken på att använda simpla färgmönster.
Mest av allt hade jag nog önskat att loggan inte lutar mot någon speciell riktning direkt, som i den första bilden.
Hur menar du med mer färg? Mer färg i den mening att du menar att det inte borde vara fler färger, eller starkare? Tänker mig typ högst 2 om man inte räknar med vit. Hade du tyckt att samma logga och liknande fungerar på nätet med? Är väl relativt modernt att göra väldigt simpla designer som funkar idag också.