2014-06-11, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Ok. Men skulle den ordutväxlingen gälla mordkvällen så är det anmärkningsvärt. Om någon har BLT+ så borde det ligga i artikel med intervju Ramis far.

Polisen har uttryckt en önskan om förhör med biopappa så det borde väl inte stöta på några svårigheter. Förstår inte riktigt vad du menar "med hur det skulle gå till". Att han söker information genom att tala med grannar och ev söka upp soc och skola är väl inte så konstigt? Han har ju uttryckt en önskan om att få veta så mycket som möjligt. Vilken info han sedan kan få är väl en annan fråga.
Oj oj nu blev det snurrigt! Ber om ursäkt jag hade precis vaknat och läste tokigt. Trodde du skrev att han skulle delta i förhör MED paret och inte OM.
Citera
2014-06-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
MotorBoater hade den stora vänligheten att delge oss artikeln.

”På Valborgsmässoafton pratar 31-åringens pappa med sin son över Skype. I bakgrunden hör han kvinnan skrika åt mannen att han ska ta hand om sin son.”

Och då kommer åter min fundering upp, var sonen inte hennes? Kanske stämmer det i grunden, att de inte träffades förrän 2011?
Ja just det! Tack för hjälpen.
Citera
2014-06-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Yaras pappa Mohammed Alnajjar har fått visum för att vistas i Sverige under en månad...ska i dagarna också möta polis och åklagare tillsammans med sin advokat. Åklagaren ska höra pappan som en del av förundersökningen av mordet på Yara.

– Vi såg henne samma dag som hon dog. Hon plockade blommor på väg till skolan. Då såg hon inte ut att må dåligt, berättar grannen

Mohammed Alnajjar kom till Karlskrona i förra veckan, talade de med honom under första kvällen när han besökte platsen där Yara bodde.

BLT-plus senaste artikeln
https://anonfiles.com/file/2d4d62fdcb43b472ced7da52ae0841a7

såg ofta flickan sitta utanför sin dörr i trappan innan hennes morbror och hans fru, kom hem
Stackars flicka...kunde det inte ens ge henne en nyckel för att ta sig in i bostaden

Gick Y till skolan på valborgmässafton?
Citera
2014-06-11, 15:59
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Om Yara slängt sig ut från balkongen är det nog snarare för att hon ville undkomma MGM. Jag har tidigare i tråden uttryckt min oro för att MGM ska komma undan om det inte går att bevisa vad som varit direkt avgörande för Yaras död.

Den internettrafik som skedde under dagen/kvällen (av både Yara och MGM) kan kanske avslöja om MGM dröjde med att larma. Det är säkert mycket viktigt att tekniker analyserar blodspåren för både tidsramen och hur det hela har gått till.

Det kan ju vara så att tekniker undersöker balkongräcke och platsen nedanför för att paret påstår att hon ramlat ut från balkongen. Då vill man väl styrka eller utesluta det?
Nånstans finns väl uppgift om att hon slagits med ett tillhygge?
Det syns skillnad mellan fallskador och slag av tillhyggen.
Citera
2014-06-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det kan ju vara så att tekniker undersöker balkongräcke och platsen nedanför för att paret påstår att hon ramlat ut från balkongen. Då vill man väl styrka eller utesluta det?
Nånstans finns väl uppgift om att hon slagits med ett tillhygge?
Det syns skillnad mellan fallskador och slag av tillhyggen.

Om det visar sig att ett fall från balkongen ingår i händelsen så klart att detta kommer att styrkas eller uteslutas.

"Om det syns skillnad på fallskador och slag av tillhyggen". Ja, det kanske det gör men om hon utsatts för både fall och slag kan det kanske vara svårt att avgöra exakt vad som orsakade hennes död. Om MGM säger att hon själv hoppade... Därav min oro för att de kan komma undan med "Vållande till annans död". (Eller annan rubricering, är inte så insatt i det).
Citera
2014-06-11, 18:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfycius
Om det visar sig att ett fall från balkongen ingår i händelsen så klart att detta kommer att styrkas eller uteslutas.

"Om det syns skillnad på fallskador och slag av tillhyggen". Ja, det kanske det gör men om hon utsatts för både fall och slag kan det kanske vara svårt att avgöra exakt vad som orsakade hennes död. Om MGM säger att hon själv hoppade... Därav min oro för att de kan komma undan med "Vållande till annans död". (Eller annan rubricering, är inte så insatt i det).

Jag tror inte du behöver vara orolig. Ingenstans har nämnts skada efter fall, däremot efter tillhygge.
I nån artikel (?) läste jag att man funnit spår som tyder på att lägenheten är brottsplatsen.
Nån annan som minns?
Citera
2014-06-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag tror inte du behöver vara orolig. Ingenstans har nämnts skada efter fall, däremot efter tillhygge.
I nån artikel (?) läste jag att man funnit spår som tyder på att lägenheten är brottsplatsen.
Nån annan som minns?

Det ingenting som talar för att hon kastades ner från balkongen och hämtades av ambulansen utanför lägenheten. Såvitt jag förstår så hittades hon i sitt eget hem - det står även i den allra första rapporteringen i media. Senare har åklagaren - eller om det var polisen- informerat media att hon hade skador tydde på att någon form av tillhygge hade använts på henne. Fast om hon blev misshandlad ofta, med tanke på vad som framkommit här om blåmärken, haltande med mera, så kanske hade inte skadorna ingenting med hennes död att göra. Det kan ha varit gamla skador.
Citera
2014-06-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gick Y till skolan på valborgmässafton?

Vet inte om hon gick till skolan, men det var skoldag. Däremot ingen skola klämdagen 2e maj (på Tullskolan).
Citera
2014-06-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupinus
Vet inte om hon gick till skolan, men det var skoldag. Däremot ingen skola klämdagen 2e maj (på Tullskolan).

Tack. Enligt grannar skall hon då plockat blommar på vägen till skolan. För att samma kväll avlida pga våld.

Det hade varit tyst från lägenheten flera dagar bortsett från den kvällen - då R skall ha kommit hem.

De röster grannar hört tidigare från lägenheten har varit mellan upprörda vuxna. Så också då.
Senast redigerad av Remark 2014-06-11 kl. 20:30.
Citera
2014-06-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det ingenting som talar för att hon kastades ner från balkongen och hämtades av ambulansen utanför lägenheten. Såvitt jag förstår så hittades hon i sitt eget hem - det står även i den allra första rapporteringen i media. Senare har åklagaren - eller om det var polisen- informerat media att hon hade skador tydde på att någon form av tillhygge hade använts på henne. Fast om hon blev misshandlad ofta, med tanke på vad som framkommit här om blåmärken, haltande med mera, så kanske hade inte skadorna ingenting med hennes död att göra. Det kan ha varit gamla skador.

Hon kan ha slängts från balkongen i ett försök att dölja skador och skapa ett troligt dödsscenario.
För att sedan bäras upp till lägenheten innan de ringde ambulans. Kanske bara min morbida fantasi. Men tror de skapade någon form av plan efter mordet där balkongen kan ha ingått. Båda nekar. Antingen skyller de på varandra eller så berättar de ett tredje scenario som kan handla om en "olycka".
Citera
2014-06-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Hon kan ha slängts från balkongen i ett försök att dölja skador och skapa ett troligt dödsscenario.
För att sedan bäras upp till lägenheten innan de ringde ambulans. Kanske bara min morbida fantasi. Men tror de skapade någon form av plan efter mordet där balkongen kan ha ingått. Båda nekar. Antingen skyller de på varandra eller så berättar de ett tredje scenario som kan handla om en "olycka".

Skulle inte grannarna ha upptäckt att hon slängdes från balkongen. Ambulansen kom ju klockan halv tio på kvällen och då borde de flesta av grannarna varit uppe. De var dessutom intresserade av familjen med tanke på att de anmält familjen till socialen tidigare. Jag tror inte hon att slängdes, eller föll från balkongen.
Citera
2014-06-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Skulle inte grannarna ha upptäckt att hon slängdes från balkongen. Ambulansen kom ju klockan halv tio på kvällen och då borde de flesta av grannarna varit uppe. De var dessutom intresserade av familjen med tanke på att de anmält familjen till socialen tidigare. Jag tror inte hon att slängdes, eller föll från balkongen.

Det var trots allt Valborg; grannar kan ha varit ute eller firat framför Tvn.

Jag gissar (självklart är vi alla medvetna om det!) att Yara fått dalj tidigare på kvällen, så mycket att hon inte kunnat visas upp. Alltså fick hon inte följa med ut. Nu vet jag inte hur det firas i Karlskrona, så ni får säga till om det inte är ett rimligt scenario.
Familjen gick ut för att vara med om folklivet. Sedan gick kanske fruMGM hem med pojkarna och herrn i huset dröjde sig kvar med några vänner (finns det inte Twitter från ung. de timmarna?)
Yara var inte i kondition att natta pojkarna och Madame blev arg igen.
Vad som sedan hände är det mycket svårare att fundera ut.
Enligt ryktet "hade hon inte ett helt ben i kroppen". Även om man tar det för det rykte det är och reducerar skadorna till hälften, så är det väldigt mycket.
Det har spekulerats om balkongen, eftersom krim var där och penslade.
Det är så, att fallskador kan ta sig många olika uttryck, beroende på hur kroppen har landat.
Jag vill inte gå in på detaljer, men jag har sett ett par extremt trasiga (skelettskador) kroppar efter ganska speciella fall. Jag vill inte beskriva. Det har då handlat om vuxna personer, och vid de tillfällena visste man ganska bra hur fallen tett sig. Om något liknande hänt med Yara, då kan det ha sett förfärligt ut, och blivit lite svårtolkat till att börja med.
Notera nu att jag bara spekulerar utifrån egna minnesbilder och kan ha förfärligt fel när det gäller Yara.
Hur som helst - och nu blir jag bittert cynisk - så tror jag att försvaret kommer att låta ungefär som
"visst har hon ju fått stryk då och då, men hon har ju aldrig dött av det förr? Hur skulle vi kunnat ana ...??"
Senast redigerad av tantigheter 2014-06-11 kl. 21:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in