Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Skulle inte grannarna ha upptäckt att hon slängdes från balkongen. Ambulansen kom ju klockan halv tio på kvällen och då borde de flesta av grannarna varit uppe. De var dessutom intresserade av familjen med tanke på att de anmält familjen till socialen tidigare. Jag tror inte hon att slängdes, eller föll från balkongen.
Det var trots allt Valborg; grannar kan ha varit ute eller firat framför Tvn.
Jag
gissar (självklart är vi alla medvetna om det!) att Yara fått dalj tidigare på kvällen, så mycket att hon inte kunnat visas upp. Alltså fick hon inte följa med ut. Nu vet jag inte hur det firas i Karlskrona, så ni får säga till om det inte är ett rimligt scenario.
Familjen gick ut för att vara med om folklivet. Sedan gick kanske fruMGM hem med pojkarna och herrn i huset dröjde sig kvar med några vänner (finns det inte Twitter från ung. de timmarna?)
Yara var inte i kondition att natta pojkarna och Madame blev arg igen.
Vad som sedan hände är det mycket svårare att fundera ut.
Enligt ryktet "hade hon inte ett helt ben i kroppen". Även om man tar det för det rykte det är och reducerar skadorna till hälften, så är det väldigt mycket.
Det har spekulerats om balkongen, eftersom krim var där och penslade.
Det är så, att fallskador kan ta sig många olika uttryck, beroende på hur kroppen har landat.
Jag vill inte gå in på detaljer, men jag har sett ett par extremt trasiga (skelettskador) kroppar efter ganska speciella fall. Jag vill inte beskriva. Det har då handlat om vuxna personer, och vid de tillfällena visste man ganska bra hur fallen tett sig.
Om något liknande hänt med Yara, då kan det ha sett förfärligt ut, och blivit lite svårtolkat till att börja med.
Notera nu att jag bara spekulerar utifrån egna minnesbilder och kan ha förfärligt fel när det gäller Yara.
Hur som helst - och nu blir jag bittert cynisk - så tror jag att försvaret kommer att låta ungefär som
"visst har hon ju fått stryk då och då, men hon har ju aldrig dött av det förr? Hur skulle vi kunnat ana ...??"