Hejsan!
Jag skulle behöva lite råd vad gäller min medecinering..
Jag tar följande medeciner:
oxycodon: 15 mg depot, dvs 10 mg + en halv 10 mg på morgon, lunch samt natt (6-7 timmar emellan)
alvedon långtidsverkande: 2 morgon, 2 lunch, 2 kväll
duroferon järntillskott: 2 morgon, 2 kväll
xanor 1 mg: 1 tablett till natten
zolpidem actavis 10 mg: 1 tablett till natten
omeprazol: 20 mg: 1 tablett per dag.
Sen har jag även nyligen börjat med L-Tyrosine, 5htp samt omega-3 tabletter på egen hand, då jag har mått väldigt dåligt på sista tiden. Jag har köpt 200 mg 5htp tabletter, och där stod det att man skulle ta 2 på morgonen och 2 på kvällen, dvs 800 mg, men jag tyckte det lät för mycket så jag har tagit 1 på morgonen och 2 på natten.
Av L-tyrosine har jag bara tagit 1500 mg, dvs 3 stycken 500 mg tabletter per dag.
dessutom har jag testat johannesört te i en vecka, 1 kopp varje kväll.. jag har läst att man helst inte ska blanda det med andra medeciner, men jag tänkte att en kopp är väl ingen fara.
Jag har nog tagit dessa doser i åtminstone 10 dagar nu, samt börjat göra yoga och 30 minuter meditation, samt 30 minuter promenad per dag, och har upplevt att jag har mått bättre och fått lite struktur på¨dagarna. (jag är sjukskriven sen 2012 och lider av en del diagnoser ulcerös kolit, adhd, social fobi.. de sista månaderna har jag varit väldigt deprimerad och börjat fundera på om jag inte är bipolär.. samt att jag nyligen fått diagnosen fibromyalgi) alla dessa sjukdomar har skapat otroligt mycket kaos för mig, och min livssituation har inte varit bra och jag har varit med om mycket trauman i mitt liv. Det känns som att det har blivit lite för mycket och att jag börjar gå mot bristningsgränsen. Jag var nyligen deprimerad i minst 2,5 månad och isolerade då mig helt. De sista 3 veckorna har jag sakta börjat återhämta mig, och så småningom börjat med spirulina, vetegräs samt korngräs samt dessa naturpreparat, efter att ha fått lite råd via Facebook.
Nu igår så smällde det till i hela min själ, jag testade att röka gräs mot mina fibromyalgi smärtor och rökte ganska mycket på en joint, mer än jag någonsin gjort, och jag gör normalt inte det eftersom jag är så känslig så jag brukar hålla mig undan. Men jag var lite desperat vad gäller smärtorna och har hört att folk blir hjälpa av det. Det brände massa i halsen, och sen började jag känna mig konstig. Jag fick sjuka smärtor i hela kroppen, ryckningar, svårt att andas, och en stark panik att någon skulle se mig.. jag såg inom mig som bilder att jag gick sönder, och att det blev en spricka in i hjärnan, in i cellen.. att min själ var skadad, samt att min medvetande expanderade. Jag har aldrig varit med om något liknande.
Efter det var jag helt körd och mådde verkligen dåligt, orkade knappt ta mig innanför dörren, men tog mig på något sätt in och kastade mig i sängen.. så låg jag i kanske 2 timmar utan att orka göra någonting. Jag vågade inte ens gå ut på flera timmar, rädd att någon skulle se mitt förstörda jag. Jag mådde dåligt hela kvällen, mådde något bättre ett par timmar, efter ca 12 på natten och somnade vid 3.
Idag mår jag väldigt dåligt med ångest, trötthet, oro och en hemskt smärta i huvudet, ovanför högra ögat. Jag har haft sån smärta förut, men nu är den värre.
Är det någon som kanske kan ge mig lite råd, finns det något som kan få mig lite lugnare eller tips på vad jag ska ta mig till?
<3