• 1
  • 2
2014-03-09, 01:20
Medlem
Seppo1337s avatar
Bumpar igen. Finns det verkligen ingen JIBS;are här på forumet? Skulle vara evigt tacksam om jag bara kunde få svar på några fåtal frågor.. Hjälp mig!
Citera
2014-03-18, 08:44
Medlem
heahealols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Bumpar igen. Finns det verkligen ingen JIBS;are här på forumet? Skulle vara evigt tacksam om jag bara kunde få svar på några fåtal frågor.. Hjälp mig!

Tjena! Jag går på JIBS, vad vill du veta? Läser civilekonom och trivs bra. Varför jag valde JIBS var först och främst för att jag inte kom in på HHS och därefter var faktiskt JIBS mitt andrahandsval. Varför; utbildning på engelska, utlandsstudier och högt upp på diverse rankingar av ekonomiskolor.

Såg att någon här skrev "När du ansöker om utlandsstudier så ansöker du på dina akademiska betyg, för t.ex. asiatiska universitet tror jag det krävs A i de flesta kurser.", detta kan jag dementera starkt. Jag själv har varit på utlandsterminer, för 2 år sedan, kom till exempelvis Bangkok med taskiga betyg OCH 2 kurser (7.5x2hp) eftersläpandes. Vill du utomlands och studera så är det rätt skola.
Citera
2014-05-07, 12:51
Medlem
BUMPAR

Finns det några gamla studenter/just nu aktiva studenter på handelshögskolan i Jönköping som kan svara på ett par frågor?

- Hur är studentlivet och nollningen? Är det mycket sittningar och andra roliga arrangemang, typ skidresor, idrottsaktiviteter osv?

- Hur är studenterna rent generellt? Dryga kostymnissar, festmänniskor som super 3ggr/vecka, eller rätt normala sköna personer?

- Nivån på lärarna hur är den? Föreläsningarna ger dom någonting?

- Vilket område är roligast att bo i om man kommer helt ny och ensam till staden. Vill träffa nya människor att umgås med.

- Till sist, är ni nöjda med utbildningen? Största anledningen till att jag söker är mitt medelmåttiga HP (1,25).

Tacksam för alla svar, står i valet och kvalet om att börja studera nu till hösten
Citera
2014-06-11, 16:49
Medlem
Såg att deras international management har en låg intagningspoäng, 1.1hp för 2013. Har 1.2 i år, vad är chansen att jag kommer in? Ifall inte det hoppar till 1.25 för i år..................
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in