2014-06-10, 08:17
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagarto
Tappade räkningen efter 25 romer som bor/sover/huserar på Sveavägen (Sthlm) kring donken. Känns ju som en intressant utveckling...

Konstigt nog så börjar jag gilla att dom sover på gatorna. Mycket märklig... Är jag numera psyksjuk? Eller är det för att det känns bra att de toleranta innerstadsmänniskorna har fått nya grannar?

Är det uppe vid parken där, som ligger precis norr om Handels?
2014-06-10, 08:32
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Det är väldigt störande, men på samma gång är det positivt att alla dessa läger existerar. Dessa läger visar på hur förljuget vårt samhälle är och att lagar och regler inte gäller alla. Situationen är som den är och att den hela tiden förvärras är trots allt något positivt, det gör så att vanligt folk ser konsekvenserna av att vi har röstat fram handlingsförlamade politiker, på samma gång visar det även hur skadligt den gränslösa politiken (EU) är.

Här kommer 2 korta exempel:

Pratade med en kollega som brukar åka förbi Rådmansgatan påväg till jobbet. Han berättade med fasa över vad han sett runt biblioteket och tunnelbanan på morgonen. Ni som följt tråden har sett bilderna som länkats från platsen tidigare. Ska tydligen vara mycket löst bajspapper i området.

En annan person som jag känner skällde ut mig för något år sen när jag påstod att detta tiggeri var organiserat och bara kommer att eskalera. Han berätade stolt för mig att han brukade ge mynt till tiggare om han hade något löst på sig. På den tiden var hans bostadsområde befriat från Eu-migranter och allt var frid och fröjd . Idag sitter det 6-7 st inom hans bostadskvarter (han bor i de centrala delarna av STHLM) och dessutom finns det ett läger till och från i det område som han bor i. Utan att säga för mycket så kan jag meddela att han ändrat sin åsikt om dessa Romer och ger inte pengar längre.

Är det i Obsan bakom Handels eller direkt bakom Stadsbiblioteket? Många skummisar som håller till där, från skejtare nere vid den torrlagda dammen, till deras narkotikaleverantörer och allmän bös som mest håller till bakom biblioteket. På senare tider rapporter om att romerna flyttat in vid parkleken bakom Handels och förorenar i lekplatsen.
2014-06-10, 08:56
Medlem
lagartos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Är det uppe vid parken där, som ligger precis norr om Handels?

Ja. Området mellan Odengatan och fram till Tegnérgatan, på båda sidor om Sveavägen med fokus på Handels.
Igår när jag gick förbi slängde en EU-immigrant in skräp i buskarna helt ogenerat. Vore det inte för gatustädarnas insats hade det varit en desto större sanitär olägenhet.

Förra veckan när det regnade sov dom under butikernas parasoll och i busshållplatsernas kurer. Man blir ju lite orolig att en stackars EU-immigrant ska bli nedtrampad av en stressad småsömnig lattemorsa när hon kliver ur bussen.
2014-06-10, 10:59
Medlem
killmoonys avatar
Ett tips för den som vill skapa oreda för dem och deras fordon är att plugga igen avgassystemet på deras fordon.
Inte kul att de blir kvar på plats men det tar ett tag innan de fattar att det är förmodligen inget fel på motorn, kan de va soppa torsk tro el har jag ngt i avgassystemet.
2014-06-10, 13:48
Medlem
rojass avatar
Har hittat ännu ett (det tredje i det området) zigenarläger, bestående av två tält och en husvagn,det ligger vid tågspåret en bit in i skogen,ca. 100m väster om husvagnslägret som jag beskriver i detta inlägg;
(FB) Romska läger i Sverige
2014-06-10, 13:51
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagarto
Ja. Området mellan Odengatan och fram till Tegnérgatan, på båda sidor om Sveavägen med fokus på Handels.
Igår när jag gick förbi slängde en EU-immigrant in skräp i buskarna helt ogenerat. Vore det inte för gatustädarnas insats hade det varit en desto större sanitär olägenhet.

Förra veckan när det regnade sov dom under butikernas parasoll och i busshållplatsernas kurer. Man blir ju lite orolig att en stackars EU-immigrant ska bli nedtrampad av en stressad småsömnig lattemorsa när hon kliver ur bussen.

Det är ju bra att det hamnar rätt i fejan på framtidens makthavare och barn till de nuvarande i alla fall.
2014-06-10, 17:05
Medlem
Enligt den person, som skrivit den länkade artikeln är romernas läger välstädade.
Visst finns det fotobevis efter den 5 juni på motsatsen?
http://www.dinlokaltidning.se/sollentuna/1646-manniskovardet-vi-fordra-tillbaka-du-kan-hjalpa-eu-migranterna-till-ett-vardigare-liv.html
Jag läser också på Facebook att föreningen har 927 gillande. Om de anställer två tiggare var, så slipper vi andra dem på gator och torg.
2014-06-10, 17:35
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boletus
Enligt den person, som skrivit den länkade artikeln är romernas läger välstädade.
http://www.dinlokaltidning.se/sollentuna/1646-manniskovardet-vi-fordra-tillbaka-du-kan-hjalpa-eu-migranterna-till-ett-vardigare-liv.html
Jag läser också på Facebook att föreningen har 927 gillande. Om de anställer två tiggare var, så slipper vi andra dem på gator och torg.

http://www.friatider.se/node/8936

Röjningsarbetet/saneringen efter lägret i Högdalen kostade 1+ miljon skattekronor och 120+ ton skräp forslades bort.
2014-06-10, 18:12
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boletus

Sicka jävla idioter! Istället för att hjälpa ungdomar & pensionärer, så ödslar dom tid för dräglet..

På tal om äcklet, i Norge nu:

www.nrk.no/norge/apner-for-nasjonalt-tiggeforbud-1.11768437

Det klubbades 17:23 att det blir ett rikstäckande förbud f.o.m 2015!
2014-06-10, 18:20
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Nu är det klart, Norge förbjuder!
En svallvåg med tiggare förväntas komma till Sverige..

www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Tigging-blir-forbudt-i-hele-landet-fra-2015-7598877.html#.U5cvYnY4RGQ
2014-06-10, 18:28
Medlem
irishrages avatar
Nu har vi fått en tiggerska utanför mitt Ica Maxi på Kungsholmen. Tråkig utveckling, men om folk skulle sluta ge dem pengar skulle de försvinna. Det finns en anledning varför de sitter där.
2014-06-10, 18:30
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Nu är det klart, Norge förbjuder!
En svallvåg med tiggare förväntas komma till Sverige..

www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Tigging-blir-forbudt-i-hele-landet-fra-2015-7598877.html#.U5cvYnY4RGQ

ja då kommer de hit då

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in