2014-06-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Alla bot lanes man ser folk spela är antingen

Lucian & Thresh
Jinx & Leona
Cait & Braum

90% av matcherna jag spelar har dessa comps. Enda gången man ser något annat är antingen när jag spelar support (Karma) eller när någon av Leona och Braum är bannade.

Fast detsamma kan ju sägas om de flesta positioner. Har spelat League i tre månader och hälften av alla champs har jag fortfarande aldrig ens sett i en match.

Maokai, Yorrick, Viktor, Anivia, Irelia, Malzahar, Lissandra, Sejuani, Sion, Xerath mfl är champs som jag aldrig sett någon spela. Känns som om det bara finns 2-3 champs på varje position som folk faktiskt spelar.
Det kommer alltid finnas vissa champs som är starkare än andra eftersom att det är omöjligt att balansera 100+ champs precis lika. Dessutom så känns det som att ju lägre ner i divisionerna man spelar ju mer neurotiska är folk med att följa proffs-metan. Med det sagt så är de flesta champs (finns undantag) starka i soloq om man kan spela dem utefter förutsättningarna. Huruvida man följer metan eller inte spelar i stort sett ingen roll.

Blir t.ex. rädd när jag ser att motståndarna pickar Diana mid. Han har säkert spelat henne länge och hon har hög carry potential i händerna på rätt spelare. Spelar ingen roll att hon inte är del av proffs-metan längre.

Maokai var för övrigt min mest spelade i S2.
Tyvärr får han stryk av alla offensiva junglare just nu.
Citera
2014-06-09, 14:49
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp

Blir t.ex. rädd när jag ser att motståndarna pickar Diana mid. Han har säkert spelat henne länge och hon har hög carry potential i händerna på rätt spelare. Spelar ingen roll att hon inte är del av proffs-metan längre.

Jo så känner jag också ibland. Igår spelade jag min första match med Diana och mötte en Leblanc med något häftigt skin. När folk har skinns så utgår jag ifrån att det är deras main som de spelar ofta och är väldigt bra med. Jag utgick ifrån att det var kört i och med att Leblanc brukar vara ett helvete att möta och dessutom hade jag inte spelat Diana förut.

Hade dock helt fel och van min lane lekande lätt Vet inte om Diana är en counter till Leblanc eller om det bara var hon som var dålig.
Citera
2014-06-09, 15:44
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Jo så känner jag också ibland. Igår spelade jag min första match med Diana och mötte en Leblanc med något häftigt skin. När folk har skinns så utgår jag ifrån att det är deras main som de spelar ofta och är väldigt bra med. Jag utgick ifrån att det var kört i och med att Leblanc brukar vara ett helvete att möta och dessutom hade jag inte spelat Diana förut.

Hade dock helt fel och van min lane lekande lätt Vet inte om Diana är en counter till Leblanc eller om det bara var hon som var dålig.

Sådär tänkte jag också förut tills då att dom införde mystery box :P
Citera
2014-06-09, 17:19
Medlem
Testade lite Lucian för att se vad hypen handlade om och måste säga att han känns OP. Som alla säger så har ingen direkt svaghet under någon tidsperiod under spelet. Påminner lite om graves fast med mer slick spelstil och mer valmöjligheter.

Dom kommer säkert slänga in en cooldown på hans passiva. Typ som Sheen/Triforce.
Citera
2014-06-10, 01:45
Medlem
Khorneflakess avatar
Hoppas Ashe blir buffad snart, är svårt att hålla resultaten uppe med min Ashe only smurf. Hon är bra tills guld, sen börjar folk hajja till...
Citera
2014-06-10, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
också förlora man promotion.. hade vunnit efter 2 games, men nä.

Först ska man få en morgana som blir arg för att en fiddle pingar henne 1 gång -> feeding och pingar en miljard gånger på kartan istället för att spela.

Andra gången får man en lee sin som helt out of nowhere (ingen sa något och han förlora inte lane) quittar gamet och aldrig kommer tillbaka, detta 8 minuter efter game:et startat. Ända anledningen att dom vann var för 4v4 team fights och en som alltid pusha en lane.

Kul spel rito.

Ja, det är klart det är Riots fel!
Citera
2014-06-10, 09:44
Medlem
Fan att EUW är nere när man vill spela.
Citera
2014-06-10, 12:16
Medlem
Elgbens avatar
Finns det något sätt att ta bort alla alerts i chatten?

Försöker nöta in å spara bufftider i chatten men de förstör en hel del med alla "bla bla is asking for assistance" osvosv.
Citera
2014-06-10, 12:45
Medlem
Kombinations avatar
EUW uppe. 2h kö
Citera
2014-06-10, 13:38
Medlem
EvilGs avatar
Man är inte förvånad över att det är just EU West som är nere. Suck.
Citera
2014-06-10, 17:44
Medlem
bosse.gote48s avatar
http://forums.euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=1754790

Verkar som något gick fel när dom skulle uppdatera servern
Citera
2014-06-10, 18:06
Medlem
Kombinations avatar
Ska det vara så där jävla svårt att hålla igång ordentliga servrar? Fan att det alltid är EUW som är nere. Hade ledigt idag och såg fram emot att nöta in LP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in