Citat:
Lucian är enligt mig den bästa adc just nu. har har i princip allt, bra escape, bra early trades med sin passiva, mkt bra burst vilket inte är så vanligt för en adc. scale'ar bra under hela gamet.
Bara kolla på LCS just nu, lucian är pickad varje match i princip. Själv är adc min main tillsammans med top och jag tycker inte om att möta honom, hoppas verkligen han blir nerfad snart. Lirar väldigt mkt varus/caitlin men det har blivit tydligt att just lucian är riktigt bra och jobbig att möta. Har spelat honom en hel del och enligt mig är han en hyffsat svår adc(inte jätte svår) men pallar helt enkelt inte nöta 100 games med han så jag blir riktigt bra med han, till skillnad från varus och caitlyn som jag säkert har 500 games vardera på.. :P
När man pickar adc just nu är det över lag viktigt att ha en bra escape, vilket jag tycker är störande eftersom de flesta oldschol adc försvinner då. men visst finns det undantag, jag har i princip carryat mig till plat 5 med varus. börjar dock spela mer och mer caitlyn nu eftersom det är jättte viktigt att ha en bra escape.
Bara kolla på LCS just nu, lucian är pickad varje match i princip. Själv är adc min main tillsammans med top och jag tycker inte om att möta honom, hoppas verkligen han blir nerfad snart. Lirar väldigt mkt varus/caitlin men det har blivit tydligt att just lucian är riktigt bra och jobbig att möta. Har spelat honom en hel del och enligt mig är han en hyffsat svår adc(inte jätte svår) men pallar helt enkelt inte nöta 100 games med han så jag blir riktigt bra med han, till skillnad från varus och caitlyn som jag säkert har 500 games vardera på.. :P
När man pickar adc just nu är det över lag viktigt att ha en bra escape, vilket jag tycker är störande eftersom de flesta oldschol adc försvinner då. men visst finns det undantag, jag har i princip carryat mig till plat 5 med varus. börjar dock spela mer och mer caitlyn nu eftersom det är jättte viktigt att ha en bra escape.
Har kollat lite på Caitlyn också men fastnade inte riktigt för henne, får prova henne lite mer och se om jag ändrar uppfattningen kanske
Jag gillar ju att nöta en champ tills det sitter som gjutet och sen går jag vidare till nästa :P Kanske därför jag än så länge knappt alls spelat ADC.
Citat:
Starkaste ad carryn i lane och under mid game rotations atm. Helt klart bästa ad carryn för solo q för att det är så lätt att snowballa hans early game till late game. Lär dig att tradea med Q på minions så kan du köra över long range pokes som Kog och Cait i lane också.
Relativt rolig, inte som Ezreal eller Vayne men bara snäppet bakom
Relativt rolig, inte som Ezreal eller Vayne men bara snäppet bakom

Just det där med att poke´a långt som fan med hans Q tog mig inte lång tid att lista ut, blandannat därför jag gillar honom. Man kan nudga ner deras hp en bra bit med det och sen bumrusha dom med
E->AA->Q, Alternativt E->AA->Q->R.