Citat:
Det kommer alltid finnas vissa champs som är starkare än andra eftersom att det är omöjligt att balansera 100+ champs precis lika. Dessutom så känns det som att ju lägre ner i divisionerna man spelar ju mer neurotiska är folk med att följa proffs-metan. Med det sagt så är de flesta champs (finns undantag) starka i soloq om man kan spela dem utefter förutsättningarna. Huruvida man följer metan eller inte spelar i stort sett ingen roll.Alla bot lanes man ser folk spela är antingen
Lucian & Thresh
Jinx & Leona
Cait & Braum
90% av matcherna jag spelar har dessa comps. Enda gången man ser något annat är antingen när jag spelar support (Karma) eller när någon av Leona och Braum är bannade.
Fast detsamma kan ju sägas om de flesta positioner. Har spelat League i tre månader och hälften av alla champs har jag fortfarande aldrig ens sett i en match.
Maokai, Yorrick, Viktor, Anivia, Irelia, Malzahar, Lissandra, Sejuani, Sion, Xerath mfl är champs som jag aldrig sett någon spela. Känns som om det bara finns 2-3 champs på varje position som folk faktiskt spelar.
Lucian & Thresh
Jinx & Leona
Cait & Braum
90% av matcherna jag spelar har dessa comps. Enda gången man ser något annat är antingen när jag spelar support (Karma) eller när någon av Leona och Braum är bannade.
Fast detsamma kan ju sägas om de flesta positioner. Har spelat League i tre månader och hälften av alla champs har jag fortfarande aldrig ens sett i en match.
Maokai, Yorrick, Viktor, Anivia, Irelia, Malzahar, Lissandra, Sejuani, Sion, Xerath mfl är champs som jag aldrig sett någon spela. Känns som om det bara finns 2-3 champs på varje position som folk faktiskt spelar.
Blir t.ex. rädd när jag ser att motståndarna pickar Diana mid. Han har säkert spelat henne länge och hon har hög carry potential i händerna på rätt spelare. Spelar ingen roll att hon inte är del av proffs-metan längre.
Maokai var för övrigt min mest spelade i S2.

Tyvärr får han stryk av alla offensiva junglare just nu.
Vet inte om Diana är en counter till Leblanc eller om det bara var hon som var dålig.