2014-06-10, 03:18
Medlem
ShadowStepzs avatar
Halloj!

Jag har nu flyttat till en trea i centrum, efter att ha bott lite utanför stan ett tag.

För ett par dagar sen kom det fåglar (vita, vet inte vilken sort) som flög väldigt lågt, nästan så jag trodde de skulle flyga in på balkongen.
Jag vill helst sova med balkongdörren öppen pga värmen, så min fråga är, flyger fåglarna in om jag har balkongdörren öppen?

Satt en lapp nere vid porten om att folk skulle sluta mata fåglarna så troligtvis brukar grannarna mata de.

Och nej detta är ingen trolltråd, vill bara kunna sova gott med balkongdörren öppen.
Citera
2014-06-10, 03:33
Medlem
seriöst, nej, fåglar flyger inte in i din lgh. men bor du på bottenvåningen bör du inte ha balkongdörren öppen när du sover, bor du på vån 3 - och uppåt - kanske...
varför inte ha ett fönster på glänt i stället.
Bottenvåning bör du inte ha fönster eller dörrar öppna.
Citera
2014-06-10, 03:37
Medlem
En kollega fick besök av en fågel när han hade fönstret öppet. Om den medvetet flög in eller råkade förvilla sig vet jag inte.
Skator är ju rätt djärva, så om du har mat eller nåt framme som dom kan se utifrån så kanske dom tar sig in.

Jag tror dock du kan vara lugn, tror inte det är så stor chans att dom flyger in. Sätt upp ett myggnät annars. Jag får hellre besök av en fågel än dom där satans myggen.
Citera
2014-06-10, 03:38
Medlem
BasseLerghagens avatar
Är du nyinflyttad där så borde det ju vara föregående boende där som känner dom där fåglarna och de är nog vana att få komma på besök hur dom vill. Tycker det är lite dålig stil av dig faktiskt och du kan ju skaffa en katt eller att du gör en fågelskrämma av en kvast med en bild med ditt ansikte på.
Citera
2014-06-10, 03:38
Medlem
Elementarts avatar
Om det finns springor i husväggen så kan det hända att mindre fåglar har sitt bo där och flyger nära din balkong av den anledningen. Men du behöver inte oroa dig för att fåglar ska flyga in i din lägenhet, det händer nog väldigt sällan.
Citera
2014-06-10, 04:35
Medlem
Sereenas avatar
Det händer att fåglar irrar sig in genom öppna fönster/dörrar, händer även att dom medvetet flyger in (vi hade skator som smet in i köket och snodde mat).
Citera
2014-06-10, 10:56
Medlem
Moltas666s avatar
Självklart händer det att fåglar irrar sig in via balkongdörrar och öppna fönster. Det har även hänt att fladdermöss seglat in genom något vidöppet fönster.
Citera
2014-06-10, 11:58
Medlem
Skaffa ett myggnät och stoppa den eventuella invasionen!
Citera
2014-06-10, 12:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyColtrane
Skaffa ett myggnät och stoppa den eventuella invasionen!
Jepp, insekter lär vara ett större problem än fåglar.
Fåglar kan givetvis flyga in, men det är jävligt ovanligt.
Citera
2014-07-13, 02:41
Medlem
ShadowStepzs avatar
Tack för era svar.. Har inte fått några objudna gäster hittils, frånsett myggen. Längtar dock till den här värmen är över..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in