2014-06-09, 15:39
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Knöt min första närmare kontakt med dem nyss genom Värvet. Sympatiska och jordade tjejer tycks det mig. Deras inställning till inkomster ihop med det politiska ställningstagandet förbryllar dock även mig. Deras amerikanska marknad torde heller inte vara speciellt vänstervriden med någons mått mätt. Nåja, de musikaliska kvalitéerna genererar inte många frågetecken.
Jo, ffrågetecknet är väl varför folk köpte skiten, dvs deras första skiva med sömnpiller som "The Lions ROar" "Blue" och _"Wolf"

Det jag hört av deras nya är klart bättre iaf.
Hoppas derasextrema vänsteråsikter lyfts fram i medierna nästa gång de ska speöa i staterna.
Citera
2014-06-09, 23:26
Medlem
pervigilos avatar
Johannas pojkvän heter Simon. Vad vet Flashback-kollektivet om honom? Hur länge har de varit ihop? Bor de tillsammans?
Citera
2014-06-10, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jo, ffrågetecknet är väl varför folk köpte skiten, dvs deras första skiva med sömnpiller som "The Lions ROar" "Blue" och _"Wolf"

The Lion's Roar var deras andra skiva! Den första hette The Big Black & the Blue och kom 2010.

Jag tycker än så länge att nya albumet är sämre. The Lion's Roar var riktigt stark. Älskar låtar som "Blue", "The old routine" och "New Year's Eve". Ja, och "Wolf" är riktigt bra också!
Citera
2014-06-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pervigilo
Johannas pojkvän heter Simon. Vad vet Flashback-kollektivet om honom? Hur länge har de varit ihop? Bor de tillsammans?
Läste att Johanna bodde i Vasastan sannolikt med pojkvän. Deras lägenhet på söder var bara hyrd. Har lyssnat en del på nya albumet och jag tycker det är lika bra som Lions Roar. Ett bra album åter igen. Duktiga tjejer, tre album (egentligen fyra) och ingen dålig låt. Får se vad som kommer som nästa projekt, jag läste att Johanna var sugen på att studera och turnelivet har de levt länge nu. Klara lär bli mer inblandad i hennes pojkväns musik så ett längre uppehåll är inte otroligt. Men vi får se.
Citera
2014-06-10, 12:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Det jag hört av deras nya är klart bättre iaf.
Hoppas derasextrema vänsteråsikter lyfts fram i medierna nästa gång de ska speöa i staterna.

Wolf är en singel som inte ligger på någon skiva. The Lion's Roar ligger på deras andra skiva (så heter även skivan.)
Citera
2014-06-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Wolf är en singel som inte ligger på någon skiva. The Lion's Roar ligger på deras andra skiva (så heter även skivan.)
Jo både och. De senare utgåvorna av Lions Roar har Wolf som extra spår. Läste om någon snubbe som kallade deras nya för idolpop och var arg på de som tokhyllat det nya albumet. Visst är det en del som gått över toppen men det är enligt mig ett bra album. Och sett till utländska betyg så är en 4 ett ganska rätt betyg både för det nya albumet och Lions Roar. Men lite märkligt att recensenterna tar sig själva på så stort allvar nu när all musik finns att lyssna på nätet och var och en kan bilda sig en egen uppfattning. Rädda att tappa jobbet möjligen?
Citera
2014-06-11, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ilikefak
Läste att Johanna bodde i Vasastan sannolikt med pojkvän. Deras lägenhet på söder var bara hyrd. Har lyssnat en del på nya albumet och jag tycker det är lika bra som Lions Roar. Ett bra album åter igen. Duktiga tjejer, tre album (egentligen fyra) och ingen dålig låt. Får se vad som kommer som nästa projekt, jag läste att Johanna var sugen på att studera och turnelivet har de levt länge nu. Klara lär bli mer inblandad i hennes pojkväns musik så ett längre uppehåll är inte otroligt. Men vi får se.

Båda tjejerna är i alla fall, enligt Ratsit, fortfarande skrivna hos föräldrarna i Enskede. Men det betyder förstås inte att de nödvändigtvis bor där! Troligen inte.
Citera
2014-06-20, 01:20
Medlem
pervigilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr beefcake
johanna var lite av ett internetfenomen ett tag när hon gjorde covers på olika j/kpop-låtar under akronymen MoA. hon vann nån covertävling i korea. men det körde ihop sej när folk kom på att hon redan hade skivkontrakt.

Nu har Johanna bekräftat att det var hon som var MoA. Hon fick frågan i SR P3-programmet Kronologen som sändes 19:e juni.

"Bara en rolig grej jag gjorde ett tag..."
"Jag har varit intresserad av asiatisk musik sedan jag var 11 år..."

Det låter som att vi har hört det sista från MoA. Hennes fans kommer att få vänta förgäves på en comeback.

Radioinslaget med intervjun kan f.ö. rekommenderas. Hela FAK historien avhandlas. Passa på att lyssna medan det finns tillgängligt online.

Av intresse för alla trådföljare kan nämnas att bloggar från tonåren som länkas härifrån kommenterades. Johanna kände till det, Klaras reaktion var "finns den där kvar!".
Senast redigerad av pervigilo 2014-06-20 kl. 01:23.
Citera
2014-06-20, 22:20
Medlem
saltpastills avatar
Hittar inget program som heter "Kronologen" på sr P3.. Har du länk?
Citera
2014-06-20, 22:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltpastill
Hittar inget program som heter "Kronologen" på sr P3.. Har du länk?

Kollade på iTunes nyss och verkar inte finnas där heller.
Citera
2014-06-20, 22:50
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/385826?programid=4067
Citera
2014-06-21, 07:00
Medlem
Gaspars avatar
De uppträdde nyligen(?) på The Late Show with David Letterman, visste inte att de var från Sverige. Lade namnet på minnet och såg nu denna tråd. Bra musik, jag gillar dem.
Senast redigerad av Gaspar 2014-06-21 kl. 07:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in