2013-09-22, 01:21
Medlem
Nu tror jag att artister kan typ en fond hos skivbolaget som inte beskattas förrän pengar tas ur den fonden. Och då är den i England och syns inte svenska register. Det var ju något liknande som Hives hade hos sitt bolag. Så jag hoppas att dom har koll på sina pengar och slipper trassel. Nu verkar dessa tjejer väldigt smarta och låter sig inte dras vid näsan. Men det är viktigt med pålitliga och bra rådgivare.
Citera
2013-09-22, 12:21
Medlem
pervigilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pervigilo
En del av inkomsterna har förmodligen investerats i den lägenhet de delar på Södermalm sedan i våras. Därför är det fullt rimligt att mr.mustards iakttagelse på Coop Nära Grindsgatan är korrekt. Ja, bortsett från liknelsen med ett visst havslevande däggdjur - de är båda vackra. Punkt.

Uppdatering: Foton på Facebook och Instagram är definitivt tagna på Grindsgatan.
Citera
2013-09-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minestrone
Kollar man noga vid 27:23 i klippet du länkade så kan man även skymta en ring på hans ringfinger..
Här är en till konsert med Klara och Jo:https://www.youtube.com/watch?v=lLkCImUGP20
Lägg märke till att den tionde låten "Master Pretender", är en osläppt First Aid Kit-låt. Fast den har tyvärr tagits bort
Roar mig med att se konserten som Jo gjorde https://www.youtube.com/watch?v=43PprgoWJWE dels för att den är bra men också för att se duetterna med Klara. Och perviglio måste ha rätt, väldigt sensuella och laddade duetter.
Citera
2013-10-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Men startade inte pappa Benkt upp Jagadamba AB som bl.a. verkar ha gett ut tjejernas skivor här i Sverige? Ingen omsättning att tala om direkt. Var är alla pengar? :P

https://www.solidinfo.se/foretag/jagadamba-ab

De har nog ordnat med skatteplaneringen precis som alla andra svenska artister, det är tyvärr ett måste när inkomsterna knappt täcker utgifterna, man ska komma ihåg att de harvade i 4 års tid innan de alls började tjäna några pengar. De hade inte ens råd att betala resan för sin trummis när de åkte på sin första turne i Australien och då hade de ändå turnerat i 3 års tid och gjort hundratals spelningar.

De är hur som helst inte fattiga, deras senaste skiva är en av de mest framgångsrika av någon svensk artist 2012-2013 och har sålt i flera hundra tusen exemplar och på det har de sålt ytterligare flera hundra tusen singlar.
Citera
2013-11-12, 22:16
Medlem
pervigilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilikefak
För att ytterligare fördjupa mysteriet så har Klara en förlovningsring på ett foto på deras FB. Nu kan det ju vara så att båda ger sken av att ha relationer för att slippa efterhängsna beundrare, jag kan tänka mig att det är vanligt bland artister.

Klara bekräftade sin förlovning den 10:e september när hon på FB svarade på en en förfrågan om tips på bra men mindre kända artister:

"Min fina fästman gör världens finaste musik, han heter Jo Rose."

Grattis Klara och Jo!
Citera
2013-11-13, 11:26
Medlem
Citat:
Klara bekräftade sin förlovning den 10:e september när hon på FB svarade på en en förfrågan om tips på bra men mindre kända artister:

"Min fina fästman gör världens finaste musik, han heter Jo Rose."

Grattis Klara och Jo!
Jag håller med, grattis Klara och Jo! Nu återstår Johanna som sagt att hon har en kille. Vem? Hon kan få vem hon vill, gärna mig.
Citera
2014-05-27, 23:03
Medlem
pervigilos avatar
Enligt intervju i Nöjesguiden delar syrrorna inte längre lägenhet. Klara bor numera med pojkvän i Manchester. Tillsammans med Jo Rose får man förmoda.
Inget nytt om Johannas civilstånd.
Citera
2014-06-04, 13:16
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Undrar lite hur de får ihop sina hippieideal med att sälja sin musik till Volvo.
Jaha så de är sånna där vnsterstollar som jag föreställt mig..

Allt från deras första album är riktigt sövande både sången och akompanjemanget... så förbannat tråkigt, låten Wolf liksom zzz.
Sedan varför i helvete kallar de sig för "Förstahjälpenlåda" ?

SKvaller var det ja, jo deras morbor el farbror är Kristoffer Lundberg på SVT.
Citera
2014-06-04, 13:24
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
En del av inkomsterna har förmodligen investerats i den lägenhet de delar på Södermalm sedan i våras. Därför är det fullt rimligt att mr.mustards iakttagelse på Coop Nära Grindsgatan är korrekt. Ja, bortsett från liknelsen med ett visst havslevande däggdjur - de är båda vackra. Punkt.
Ok Södermalm.. det kunde man ju ge sig fan på. Var de på Fi:s valvaka också?
Vill veta mer om deras vänstersympatier hur det yttrar sig osv. Så gärna mer skvaller om deras politiska åsikter.

Sedan... valross, dvs är de feta med? Har bara sett en liiiten bild på de en gång och nu är jag blind så ni med syn får gärna uppskatta valrossens BMI

Vem av dom är det som är valross btw?
Senast redigerad av volvo 240 2014-06-04 kl. 13:29.
Citera
2014-06-04, 23:52
Avslutad
Tycker de är söta!
Sen är deras nya singlar fantastiska, liksom all musik de gör!
Citera
2014-06-06, 10:49
Medlem
pervigilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ok Södermalm.. det kunde man ju ge sig fan på. Var de på Fi:s valvaka också?
Vill veta mer om deras vänstersympatier hur det yttrar sig osv. Så gärna mer skvaller om deras politiska åsikter.

Sedan... valross, dvs är de feta med? Har bara sett en liiiten bild på de en gång och nu är jag blind så ni med syn får gärna uppskatta valrossens BMI

Vem av dom är det som är valross btw?

De uppträdde på releasefesten för FI:s valskiva 26 April. Feminismen fick de hemifrån tidigt.

Vill helst inte falla in i vanan att alltid kommentera kvinnliga musikers utseende, men det finns en musiktråd också och någon där kallade dem mys-söta. Träffande beskrivning.
Citera
2014-06-06, 11:16
Medlem
Knöt min första närmare kontakt med dem nyss genom Värvet. Sympatiska och jordade tjejer tycks det mig. Deras inställning till inkomster ihop med det politiska ställningstagandet förbryllar dock även mig. Deras amerikanska marknad torde heller inte vara speciellt vänstervriden med någons mått mätt. Nåja, de musikaliska kvalitéerna genererar inte många frågetecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in