Citat:
Ursprungligen postat av
granved
Och i dag? För det här tråden handlar ju om hur det är i dag antar jag.
Som feminist är det höjden av hycklande att hävda att dåtiden inte spelade någon roll...
Fast det är ju ingen nyhet att feminister hycklar.
Citat:
Ursprungligen postat av
granved
Att oLf tror att kvinnor i dag skickar ut drösvis av män i krig förvånar mig inte alls då denne verkar allmänt intresserad av att tro allt möjligt för att få vira in sig i en tjock offerkofta.
Var inte självisk nu, du kan väl låna ut din ibland? Hepp, inte det inte.
När hörde du senast feminister tala om hur orättvist det är att bara män tvingas ut i krig? Aldrig? Du har aldrig ens tänkt tanken? Förvånande.
Är man endast intresserad av sig själv och sitt eget välbefinnande (feminist) så blir det lätt på det viset.
Citat:
Ursprungligen postat av
granved
Självklart finns det mansförakt i dag men även kvinnoförakt. Och dessa två ser lite olika ut. Sen kan man ju om man vill förstora det ena föraktet och måla upp det som något som finns överallt och hela tiden om man har behöv av det.
Kan du ge exempel på kvinnoföraktet? Ett ynka parti kan du väl gräva fram, som talar om kvinnoskatt och omskolning av alla kvinnor? Någon enstaka artikel i en svensk dagstidning borde du väl kunna hitta?
Du kan väl luska fram något område där kvinnor har det värre än män där män får mer stöd än kvinnor.
Fast det kan du/ni inte göra, så då har ni bara "offerkofte" och "gnäll"-argument kvar.
Inte, fast jag är gnällig när jag påpekar att detta faktiskt är vanligt när det är män som är målgruppen?
Får man påpeka obekvämligheter utan att vara gnällig eller är det endast när det riskerar föra det eviga rampljuset från kvinnor som ni frenetiskt börjar frenetiskt med armarna och häver ur er idioti?
Citat:
Ursprungligen postat av
granved
Att det finns män och kvinnor som har det svårt, fruktansvärt svårt i Sverige i dag är dock sant. Men att säga att Sverige skulle vara det mest manshatande landet i världen är ju bara lustigt och förmodligen ett tecken på förvirring i någon grad.
Det är ju inte som om att vi har länkat till fakta rörande diskriminering som endast rör män där någon kvinnlig motsats ej går att finna. Nej du har rätt, det är kvinnohatarkultur i Sverige...