Jaså? Låt mig citera ett inlägg från bara några minuter sen, för andra gången.
Konstigt att jag dömer dig av exakt samma anledning!
Här är orginal-länken:
http://booksdreams.se/bloggar/amanda-schulman/2011/01/12/till-mannen
Den är raderad, Amanda slutade blogga och då måste man tydligen radera allt man skrivit.
Du kan läsa fb-tråden här:
(FB) Alla män, sluta slå kvinnor. Blogginlägg Amanda Schulman
Jo, det har jag. Själv är jag bara kränkt av fascister och idioter, något det tyvärr finns gott om.
Ljuger jag? Knappast. I bästa fall har jag missförstått dig, men jag tvivlar på det.
Du hävdar att män inte skall gnälla över sin situation. Ljuger jag om det? Låt se (igen):
Nej, det verkar som att jag inte ljuger. Du till och med "skäms fan över att vara man" när män tar upp mäns problem.
Nu är ju faktum att samhället satsar särskilt på kvinnliga uteliggare och kvinnor som behöver stöd, inte på män.
Så här satsar tex Göteborg på uteliggare.
Fan vad jag tycker det är tråkigt att upprepa mig.
Så, nu har vi alltså konstaterat att samhället satsar särskilt på kvinnor, och vi har också konstaterat att du tycker att detta är något män skall hålla käft om.
Vilken "fakta" har du levererat?
Bortsett från att du, som vi konstaterat, tycker att män skall hålla käften över de problem som drabbar oss, inklusive dina söner.
Det inkluderar tex sämre betyg för samma resultat, sämre psykiska hälsa, sämre jobbsäkerhet, kortare livslängd och så vidare.
Något som drabbar dina söner. Men något du tycker att män skall sluta grina över. Du skäms om man påpekar att man kanske borde satsa lite på dessa samhällsproblem också.
Ja?
Jaha. Jag anser att man skall satsa på de som behöver det,
oavsett kön (eller annat irrelevant).
Du
skäms däremot om man nämner att män är utsatta.
Om det då är dig man skall ta seriöst så är jag glad att jag anses oseriös.
Jaså, är det anledningen? Om vi bortser från att du precis drog fram dravel ur arslet och lade fram det som fakta, har du någon som helst källa för detta?
Vi får väl se.
Ja, det vet jag.
Förstår du vad du själv säger?
Står sist i inlägget.
Jag vill inte ha "fler" länkar, eftersom jag inte har fått EN ENDA.
Du verkar däremot inte ha några problem med det.
Vad sägs om att
inte göra skillnad på kön? Låter det för radikalt för dig?
Vet du själv vad det är du försöker argumentera för?