2014-06-09, 12:59
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror inte Mandzukic vill gå från en bänk till en annan. Bayern får väl dessutom ses som ett bättre lag i dagsläget, och har väl lättare att vinna titlar i sin liga. Är Barca ute efter anfallare? Angående Mandzukic så borde det finnas intresse från klubbar där han hade gått in i startelvan, Arsenal eller Tottenham möjligtvis.

Vad gäller Rakitic så tycker jag det hela känns konstigt. Att offra Fabregas som är en bättre spelare, samt känns mer "gjuten" i sin roll och för den fotboll som laget spelar, för att ta in en annan spelare. Får lite Real-vibbar när de sålde Özil för att ersätta med Isco. Ibland känns det som toppklubbarna i princip inte kan förstärka, så för att kunna säga att man har värvat spelare under sommaren så säljer man av bra spelare utan anledning och tar in någon annan bra spelare istället. (Nu kanske Fabregas inte trivs, men det känns konstigt)

Ja, barca är ute efter en anfallare och det har ryktats om t.ex. Aguero, Reus, Higuain och Llorente. Och ja, Bayern får ses som det bättre laget men han byter ner sig vart han än väljer att gå. Ryktas även om att Enrique vill ha en 9a i sitt lag och spela Messi bakom denne så jag tycker verkligen att de borde hugga. Han skulle kunna utveckla och förbättra Barcas anfall ordentligt eftersom han har egenskaper som saknas för tillfället.

De säljer Fabregas för att han inte passar in som de vill, han lyckas inte hitta sin roll. Jag tycker däremot att han gör bra ifrån sig så jag hade velat ha kvar honom. Sen är det inte så jävla lätt att spela in sig på en position och roll när han har fått skifta så jävla ofta.
2014-06-09, 15:19
Medlem
Viking-s avatar
ESPN som mestadels brukar vara pålitliga skriver såhär angående Fabregas kontrakt och övergångssumma i CFC:

33M €, contract for 4 years (until 2018), salary of £ 156,000 per week

Han blir en av de högst betalda, men inte den högst betalda. Skulle gissa på att Torres ligger högst, Hazard påstås ha lite lägre samtidigt som Terry har ett nytt kontrakt vars lön jag inte känner till.

Hazard lär dock inom 12 månader få ett saftigare kontrakt.

Såg även lite intressant statistik på opta om att Fabregas har fler tacklingar senaste tre säsongerna än yaya toure.
2014-06-09, 15:25
Medlem
Synd att Barcelona som har så mycket potential redan i sin spelartrupp har en sådan inkompetent ledning.
2014-06-09, 15:30
Medlem
anteri17s avatar
Alltså vad gör Barca? Släpper först Thiago, nu Fabregas. Bland det sämsta jag sett. Xavi är gammal och Iniesta inte där han varit. Och ett transferembargo är inte otänkbart till nästa sommar. Man kommer ändå ligga i toppen, men man har sannerligen inte mexaimerat sina möjligheter genom usla fönster.
2014-06-09, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Alltså vad gör Barca? Släpper först Thiago, nu Fabregas. Bland det sämsta jag sett. Xavi är gammal och Iniesta inte där han varit. Och ett transferembargo är inte otänkbart till nästa sommar. Man kommer ändå ligga i toppen, men man har sannerligen inte mexaimerat sina möjligheter genom usla fönster.

Sanchez kan också försvinna.
2014-06-09, 15:58
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Hur kan det vara så förvånande? Det har ju snackats om en "sportslig revolution" i några månader nu. Kommer exempelvis Rakitic, Koke och Cuadrado in så är det väl ingen direkt försvagning. Särskilt inte om man önskar lite ytterligare dynamik i laget. Det är ingen rak linje det här med att sälja spelare. Många gånger kan laget få en skjuts av att bli av med ett framstående namn.
2014-06-09, 16:11
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Ancelotti verkar vara intresserad av att plocka in Mattia De Sciglio från Milan. Vad tror ni om det?
2014-06-09, 16:33
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Ancelotti verkar vara intresserad av att plocka in Mattia De Sciglio från Milan. Vad tror ni om det?
När Real redan har Carvarjal och Arbeloa, och båda är bättre än De Siglio så tvivlar jag på. Egentligen är han sämre än alla Reals ytterbackar.
2014-06-09, 16:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Hur kan det vara så förvånande? Det har ju snackats om en "sportslig revolution" i några månader nu. Kommer exempelvis Rakitic, Koke och Cuadrado in så är det väl ingen direkt försvagning. Särskilt inte om man önskar lite ytterligare dynamik i laget. Det är ingen rak linje det här med att sälja spelare. Många gånger kan laget få en skjuts av att bli av med ett framstående namn.

Förvånande är det ju inte då Fabregas-soppan rullat på under någon veckas tid. Däremot så såg jag inte det hända för 2-3 månader sen, även om Fabregas gjort lite diskreta utspel som att fira lite provokativt mot fansen.

Men Thiago och Cesc hade kunnat bli en stomme centralt i 5-10 års tid, tillsammans med Busquets och i viss mån Iniesta. Jag tror en klubb mår bra av att ha en stomme av inhemska spelare. Och visst, man kan vara imponerad av Koke, Rakitic och ffa Cuadrado, men om jag hade bestämt hade jag mycket hellre haft kvar Cesc och Thiago istället för exempelvis dessa tre, vilka också kommer kosta bra mycket mer än vad man sålt/kommer sälja Thiago och Cesc för.

Visst behöver Barca lite nytt blod, men det finns andra spelare än dessa två jag hade gjort mig av med. Som Xavi.
2014-06-09, 18:56
Medlem
MisterMGMTs avatar
Barcelona verkar göra samma misstag man gjorde för cirka 12-15 år sedan. Värvar bara för att värva. Helt otroligt vilken idioti.
2014-06-09, 19:09
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
http://www.marca.com/2014/06/09/en/football/real_madrid/1402327773.html

Ancelotti bekräftar att Morata lämnar.

Han säger också att Suarez spelar fantastiskt.
2014-06-09, 19:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMGMT
Barcelona verkar göra samma misstag man gjorde för cirka 12-15 år sedan. Värvar bara för att värva. Helt otroligt vilken idioti.
Dock försöker man ju värva spelare som presterat på hög nivå i La Liga och inte spelarna med helt andra spelstilar från andra länder/ligor som var fallet för 12-15år sen.

Det är väl också för det finns ingen garanti att man kommer få värva i januari/nästa sommar om FIFA ändå bestämmer sig för att förbjuda FCB att värva efter de gjort klart sin granskning, så gäller ju lite att värva medan man kan för att säkra upp..FCBs bredd har varit under all kritik också, man har haft en elva och kanske 2-3 bra spelare till resten har bara varit dussinspelare, man behöver en starkare bänk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in