Citat:
Tror inte Mandzukic vill gå från en bänk till en annan. Bayern får väl dessutom ses som ett bättre lag i dagsläget, och har väl lättare att vinna titlar i sin liga. Är Barca ute efter anfallare? Angående Mandzukic så borde det finnas intresse från klubbar där han hade gått in i startelvan, Arsenal eller Tottenham möjligtvis.
Vad gäller Rakitic så tycker jag det hela känns konstigt. Att offra Fabregas som är en bättre spelare, samt känns mer "gjuten" i sin roll och för den fotboll som laget spelar, för att ta in en annan spelare. Får lite Real-vibbar när de sålde Özil för att ersätta med Isco. Ibland känns det som toppklubbarna i princip inte kan förstärka, så för att kunna säga att man har värvat spelare under sommaren så säljer man av bra spelare utan anledning och tar in någon annan bra spelare istället. (Nu kanske Fabregas inte trivs, men det känns konstigt)
Vad gäller Rakitic så tycker jag det hela känns konstigt. Att offra Fabregas som är en bättre spelare, samt känns mer "gjuten" i sin roll och för den fotboll som laget spelar, för att ta in en annan spelare. Får lite Real-vibbar när de sålde Özil för att ersätta med Isco. Ibland känns det som toppklubbarna i princip inte kan förstärka, så för att kunna säga att man har värvat spelare under sommaren så säljer man av bra spelare utan anledning och tar in någon annan bra spelare istället. (Nu kanske Fabregas inte trivs, men det känns konstigt)
Ja, barca är ute efter en anfallare och det har ryktats om t.ex. Aguero, Reus, Higuain och Llorente. Och ja, Bayern får ses som det bättre laget men han byter ner sig vart han än väljer att gå. Ryktas även om att Enrique vill ha en 9a i sitt lag och spela Messi bakom denne så jag tycker verkligen att de borde hugga. Han skulle kunna utveckla och förbättra Barcas anfall ordentligt eftersom han har egenskaper som saknas för tillfället.
De säljer Fabregas för att han inte passar in som de vill, han lyckas inte hitta sin roll. Jag tycker däremot att han gör bra ifrån sig så jag hade velat ha kvar honom. Sen är det inte så jävla lätt att spela in sig på en position och roll när han har fått skifta så jävla ofta.