2014-06-08, 17:25
Medlem
volvo 240s avatar
Det är precis likadant här, färska är (nästan) alltid godare. Men på pizza ska det vara burkchampinjoner De har både bättre smak och en trevligare konsistens.

btw, 300 för en pizza i Norge? Får man fråga vad det var för ett vidunder till pizza.
Citera
2014-06-08, 18:30
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det är precis likadant här, färska är (nästan) alltid godare. Men på pizza ska det vara burkchampinjoner De har både bättre smak och en trevligare konsistens.

btw, 300 för en pizza i Norge? Får man fråga vad det var för ett vidunder till pizza.

Normal pizza, Norge är svindyrt på det mesta
Citera
2014-06-08, 18:41
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Usch, är du seriös? Fått spyreflexer varje gång jag smakat på de slemmiga burkchampinjonerna.. Färska champinjoner är däremot väldigt gott. Kan verkligen inte förstå hur någon kan föredra slemmiga konserverade svampar med gummikonsistens...

Håller med, slemmiga burkchampinjoner är bland det vidrigaste som finns i matväg, får nästan fobi-känslor av konsistensen! Färska champinjoner är helt klart att föredra, på smak- och konsistensmässigt.
Citera
2014-06-08, 18:50
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Låter svindyrt, 175 norska är det mesta jag betalat för en pizza i Oslo, men då hade den riktigt tjock botten och massor med fyllning på. Fixade 2/3 av den, här i Sverige trycker jag i mig 2 st normalpizza utan problem, ja annat än för vågen då.
Citera
2014-06-08, 19:38
Medlem
Gillar burk över "färska" med mums

Min sambo som ska envisas med färska i allt som kräver svamp
Citera
2014-06-08, 20:21
Bannlyst
Håller med i allt du skriver.
Citera
2014-06-08, 21:17
Medlem
noggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltpastill
Ni som äter färska champinjoner, känner ni ingen skillnad i smak?
Jag förstår konceptet; Färska räkor, färsk fisk och färskt kött..
Men vad smakar bäst, rå eller tillagad fisk eller kött?

Dom blir ju tillagade i ugnen...
Färskt är nice men det verkar som du har lite dålig smak bara.
Citera
2014-06-09, 00:03
Medlem
Burk champinjoner har gått upp med 400% på 10år, så det är ända förklaringen. Färska är biliga att köpa in.
Citera
2014-06-09, 00:31
Medlem
Såklart det ska va färska, konserverade smakar just inget annat än konserv...brrr...
Citera
2014-06-09, 13:23
Medlem
Allt handlar om kostnad. För 10-15 år sedan var burkchampinjoner billigare, samt att färska champinjoner var svårare att få tag i.

Nu finns det färska champinjoner för 20-50 kronor kilot på alla matbutiker.

Jag håller med TS om att det är absolut godast med burkchampinjoner, men det kan ha att göra med att jag växt upp med det.
Citera
2014-06-09, 15:12
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Normal pizza, Norge är svindyrt på det mesta
Jo men det känns lite väl, kolla polsten nedan om 175kr, i Oslo dessutom.

Jaja, med dom priserna så får de ju inte så hemskt mkt för sina höga löner.
Citera
2014-06-09, 15:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jo men det känns lite väl, kolla polsten nedan om 175kr, i Oslo dessutom.

Jaja, med dom priserna så får de ju inte så hemskt mkt för sina höga löner.

Beror nog mycket på vilken sorts pizzeria man käkar på.

Kommer ihåg för en massa år sedan när jag och en polare skulle käka pizza i Sthlm när vi var nere för LOAD-tour, pizzahelvetet kostade över 100kr och var fan inte större än dom där små fryspizzorna (och ung lika lite fyllning).

Här hemma betalade man då 30-45kr för en pizza som hängde ut 1dm runt om på en pizza tallrik och så mycket fyllning det bara gick att få på utan att sabba den tunna bottnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in