2014-06-06, 19:15
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Har inte fått massa troll, men mest massa "flamers" lovet har börjat.....
Citera
2014-06-06, 19:17
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Är det inte ovanligt mycket troll som spelar just nu? Har fått troll i laget kanske var tredje match hela veckan.

Helt ärligt kan de inte lägga in en funktion i nya tribunal så att alla som skriver "mid or feed" i chatten får en livstidsban?

Sen har jag en fråga till er lite mer erfarna spelare. När man junglar, i vilka lägen är det mer värt att ta kills själv än att ge dem till sin mid/adc?
Sommarlovet har börjat, fast själv har jag inte haft mera troll än vanligt.

Tack för alla tips jag fick angående mitt adc-problem, jag har faktiskt spelat bättre i mina senaste matcher, förlorade dock promo ändå men sånt som händer.
Citera
2014-06-06, 20:06
Medlem
Nu snear ju min patcher loss totalt. Patchern steg upp till 200~timmar och fastnade på 33%.
Installerade om spelet och nu kommer jag inte vidare därifrån. Fastnar på 2% och ligger uppe i 220h remaining på BIN_0x0000001...

Testade köra med VPN och då patchade den upp till 94% men fastnade när det var -14m -8m kvar...
Citera
2014-06-06, 22:08
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Är det inte ovanligt mycket troll som spelar just nu? Har fått troll i laget kanske var tredje match hela veckan.

Helt ärligt kan de inte lägga in en funktion i nya tribunal så att alla som skriver "mid or feed" i chatten får en livstidsban?

Sen har jag en fråga till er lite mer erfarna spelare. När man junglar, i vilka lägen är det mer värt att ta kills själv än att ge dem till sin mid/adc?

Jag får helt ärligt med trolls och oseriösa i ranked än normal. I normal är det lugnt om dom får support eller annat, men rank är det "me mid or feed/troll". :s
Citera
2014-06-07, 10:04
Medlem
Citat:

I regel så borde man ge killsen till den som man tror kommer ha mest nytta av dom, om din adc suger så nej, däremot om du tror att adcn spelar bra men har haft en jävligt svår lane så ge honom killsen.
Det är samma med buffarna, om din mid är skräp kan du lika gärna ta alla buffar själv om du anser att du har större chans att carrya än den andra.
Citera
2014-06-07, 10:35
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
I regel så borde man ge killsen till den som man tror kommer ha mest nytta av dom, om din adc suger så nej, däremot om du tror att adcn spelar bra men har haft en jävligt svår lane så ge honom killsen.
Det är samma med buffarna, om din mid är skräp kan du lika gärna ta alla buffar själv om du anser att du har större chans att carrya än den andra.

Jo jag försöker tänka så också. Spelar oftast Evelynn när jag djunglar och får man ett par tidiga kills så blir hon extremt farlig midgame. Det är bara svårt att avgöra vem som har carry potential och inte. Vissa champs är ju naturligt svaga early men sjukt bra i lategame. Jag själv är exempelvis värdelös som Akali mid men får jag bara ett tidigt kill via en gank så kan jag vara carry resten av matchen.

Egentligen är det ju bra oavsett vem som får kills. Men många spelare ser inte fördelen av att få en assist och fri farm i några minuter. Enda tacken man får efter en bra gank är "KSNooobReport" istället

Buffarna brukar jag ge till den som behöver mest. Är jag en djunglare som använder mycket mana för ganks och jungle clear(Eve/Malphite) så tar jag den själv. Har man en extremt mana tung midlaner eller om jag spelar nån som inte använder mana så ger jag bort den såklart.
Citera
2014-06-07, 17:08
Medlem
Har alex ich tänkt på att gå mid igen när 2 nip spelare blivit avstängda? Eller finns det några som kommer in snart i mid och support? Har ej hängt med riktigt ^^
Citera
2014-06-07, 18:18
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Har alex ich tänkt på att gå mid igen när 2 nip spelare blivit avstängda? Eller finns det några som kommer in snart i mid och support? Har ej hängt med riktigt ^^
Ingenting är bestämt ännu, vi får helt enkelt vänta och se hur allting slutar.
Citera
2014-06-07, 22:43
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Någon som vet hur det här med chatban fungerar? Jag får 15 games chatban, sen när jag är nere på 0 blir det +15 igen, har hänt så flera gånger nu. Är det gamla games man blir bannad för eller?

Läste att om man inte sköter sig under sin chat restrict så plusar dom på lite fler games.

Källa: http://www.reignofgaming.net/redtracker/topic/114092-never-ending-chat-restriction
Citera
2014-06-08, 01:06
Medlem
Aviarts avatar
Vad tycker folket om Lucian överlag? Har börjat spela honom lite smått och gillar än så länge stilen, sen behöver jag fan lära mig ADC med :P Har lirat lite MF innan men gillar inte henne direkt, eller hennes abs. Tänkte köpa loss Lucian. Tankar?
Citera
2014-06-08, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Vad tycker folket om Lucian överlag? Har börjat spela honom lite smått och gillar än så länge stilen, sen behöver jag fan lära mig ADC med :P Har lirat lite MF innan men gillar inte henne direkt, eller hennes abs. Tänkte köpa loss Lucian. Tankar?

Lucian är enligt mig den bästa adc just nu. har har i princip allt, bra escape, bra early trades med sin passiva, mkt bra burst vilket inte är så vanligt för en adc. scale'ar bra under hela gamet.
Bara kolla på LCS just nu, lucian är pickad varje match i princip. Själv är adc min main tillsammans med top och jag tycker inte om att möta honom, hoppas verkligen han blir nerfad snart. Lirar väldigt mkt varus/caitlin men det har blivit tydligt att just lucian är riktigt bra och jobbig att möta. Har spelat honom en hel del och enligt mig är han en hyffsat svår adc(inte jätte svår) men pallar helt enkelt inte nöta 100 games med han så jag blir riktigt bra med han, till skillnad från varus och caitlyn som jag säkert har 500 games vardera på.. :P

När man pickar adc just nu är det över lag viktigt att ha en bra escape, vilket jag tycker är störande eftersom de flesta oldschol adc försvinner då. men visst finns det undantag, jag har i princip carryat mig till plat 5 med varus. börjar dock spela mer och mer caitlyn nu eftersom det är jättte viktigt att ha en bra escape.
Citera
2014-06-08, 09:29
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart

Starkaste ad carryn i lane och under mid game rotations atm. Helt klart bästa ad carryn för solo q för att det är så lätt att snowballa hans early game till late game. Lär dig att tradea med Q på minions så kan du köra över long range pokes som Kog och Cait i lane också.

Relativt rolig, inte som Ezreal eller Vayne men bara snäppet bakom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in