2014-06-08, 11:48
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOTA-swe
Lucian är enligt mig den bästa adc just nu. har har i princip allt, bra escape, bra early trades med sin passiva, mkt bra burst vilket inte är så vanligt för en adc. scale'ar bra under hela gamet.
Bara kolla på LCS just nu, lucian är pickad varje match i princip. Själv är adc min main tillsammans med top och jag tycker inte om att möta honom, hoppas verkligen han blir nerfad snart. Lirar väldigt mkt varus/caitlin men det har blivit tydligt att just lucian är riktigt bra och jobbig att möta. Har spelat honom en hel del och enligt mig är han en hyffsat svår adc(inte jätte svår) men pallar helt enkelt inte nöta 100 games med han så jag blir riktigt bra med han, till skillnad från varus och caitlyn som jag säkert har 500 games vardera på.. :P

När man pickar adc just nu är det över lag viktigt att ha en bra escape, vilket jag tycker är störande eftersom de flesta oldschol adc försvinner då. men visst finns det undantag, jag har i princip carryat mig till plat 5 med varus. börjar dock spela mer och mer caitlyn nu eftersom det är jättte viktigt att ha en bra escape.

Har kollat lite på Caitlyn också men fastnade inte riktigt för henne, får prova henne lite mer och se om jag ändrar uppfattningen kanske Jag gillar ju att nöta en champ tills det sitter som gjutet och sen går jag vidare till nästa :P Kanske därför jag än så länge knappt alls spelat ADC.

Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Starkaste ad carryn i lane och under mid game rotations atm. Helt klart bästa ad carryn för solo q för att det är så lätt att snowballa hans early game till late game. Lär dig att tradea med Q på minions så kan du köra över long range pokes som Kog och Cait i lane också.

Relativt rolig, inte som Ezreal eller Vayne men bara snäppet bakom

Just det där med att poke´a långt som fan med hans Q tog mig inte lång tid att lista ut, blandannat därför jag gillar honom. Man kan nudga ner deras hp en bra bit med det och sen bumrusha dom med
E->AA->Q, Alternativt E->AA->Q->R.
Citera
2014-06-08, 12:12
Medlem
Caprice110s avatar
Fungerar huricane med twitch ulti?

Om, vrf köper man inte den?
Citera
2014-06-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Fungerar huricane med twitch ulti?

Om, vrf köper man inte den?

Man har inget item att byta ut mot hurricane. Den funkar dessutom inte med hurricane.
Citera
2014-06-08, 12:49
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlasch
Man har inget item att byta ut mot hurricane. Den funkar dessutom inte med hurricane.
Okej som jag trodde. Spelar ej adc men kom o tänkte på det xD

Men fungerar inte ultin så förstår jag vrf man ej köper huricane

Vilka köper huricane mer än kayle ?
Citera
2014-06-08, 12:55
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Okej som jag trodde. Spelar ej adc men kom o tänkte på det xD

Men fungerar inte ultin så förstår jag vrf man ej köper huricane

Vilka köper huricane mer än kayle ?
Att enbart ha attack speed är inte speciellt bra, utan attack speed med AD & Crit chance är den kombinationen som ger högst DPS så det är mycket bättre att köra en "standard" build med BT(Botrk), IE, PD & LW för högre DPS.
Kayle köper Hurricane för att Nashors tooth & hennes passiv stackar på alla targets och just nu är hon den enda vettiga champen att köpa Hurricane på.
Senast redigerad av irken 2014-06-08 kl. 13:05.
Citera
2014-06-08, 22:42
Medlem
krakkels avatar
Efter att ha tiltat hur mycket som helst så bestämde jag mig för att smurfa, första rundan idag i summoner lvl 7 resulterade i 33/2/nnting med Diana. Jäkligt kul ett tag men nu blir det att nöta normals och sedan ge mig fan på att klättra från silver V!
Citera
2014-06-08, 22:50
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Kayle köper Hurricane för att Nashors tooth & hennes passiv stackar på alla targets och just nu är hon den enda vettiga champen att köpa Hurricane på.

Eyy, stacka varus W passiva på en basic attack broken as fuk
Citera
2014-06-09, 06:41
Medlem
I vilken ordning skulle ni placera alla adc champions? T ex.

1. X
2. Y
3. Z
osv...
Citera
2014-06-09, 07:59
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
I vilken ordning skulle ni placera alla adc champions? T ex.

1. X
2. Y
3. Z
osv...

1. Lucian
2. Twitch
3. Kog
4. Graves
5. Corki
6. MF
7. Cait
8. Jinx
9. Ezreal

Kog kan dock vara 2a, är inte helt säker. Han slår twitch i lane men blir lite outscalead i teamfights. Med rätt comp är han dock starkare, imo
Citera
2014-06-09, 09:39
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
1. Lucian
2. Twitch
3. Kog
4. Graves
5. Corki
6. MF
7. Cait
8. Jinx
9. Ezreal

Kog kan dock vara 2a, är inte helt säker. Han slår twitch i lane men blir lite outscalead i teamfights. Med rätt comp är han dock starkare, imo

Jag kan tycka att Cait borde vara lite längre upp, bra poke och dmg. Men det kanske bara är jag..
Citera
2014-06-09, 09:44
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995
Jag kan tycka att Cait borde vara lite längre upp, bra poke och dmg. Men det kanske bara är jag..

Beror på om du utgår från solo q eller overall. Solo q så visst, då kan hon få vara top 5, annars inte.
Citera
2014-06-09, 11:41
Medlem
PrinceMeandors avatar
Alla bot lanes man ser folk spela är antingen

Lucian & Thresh
Jinx & Leona
Cait & Braum

90% av matcherna jag spelar har dessa comps. Enda gången man ser något annat är antingen när jag spelar support (Karma) eller när någon av Leona och Braum är bannade.

Fast detsamma kan ju sägas om de flesta positioner. Har spelat League i tre månader och hälften av alla champs har jag fortfarande aldrig ens sett i en match.

Maokai, Yorrick, Viktor, Anivia, Irelia, Malzahar, Lissandra, Sejuani, Sion, Xerath mfl är champs som jag aldrig sett någon spela. Känns som om det bara finns 2-3 champs på varje position som folk faktiskt spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in