2014-06-06, 09:12
Medlem
Vilka keys har ni kopplade till self-casting?
Alt+qwer känns väldigt osmidigt då jag vanligen håller lillfingret på shift-knappen.
Citera
2014-06-06, 09:34
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Cait spelar jag rätt mycket, hon är den jag överlever längst med i teamfights... Men spelar jag t.ex. Lucian dör jag alltid genast även om jag försöker stå intill en Leona. Allt som krävs är att Zed eller LB comboar mig så dör jag. Men men, finns ju en orsak till att jag spelar i silver också haha.

Stå längre bak, så dom inte ser dig, t.ex. Dodgea leblancs E osv. Köp QSS/Banshee. Du vill alltid positionera dig så att du slår på det som är närmast dig, inte deras carrys. Den enda gången du ska slå på deras carrys är om alla andra är döda eller om ni har fått en pick på en carry.
Citera
2014-06-06, 09:37
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YawBus
Alt+qwer känns väldigt osmidigt då jag vanligen håller lillfingret på shift-knappen.

Jag använder det och det är bara att öva. Jag spelar nidalee och använder då alt + E. Jag använder tummen på alt.

Om du vill kan du kolla på "imls" han lade upp en video om hur man använder F1, f2 etc så får du se ett "grepp"

Hur ofta använder ni i högre Elo F1,f2 knapparna? Och när?
Citera
2014-06-06, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YawBus
Jag brukar använda knappen § (till vänster om ettan). Oftast är det bara en spell man kan selfcasta, men är det fler så använder jag alt-tryck. Spelar dock inte mycket Lulu, Kayle eller andra champs som har mer än en spell som behöver selfcastas.
Citera
2014-06-06, 09:55
Medlem
Är det bara jag som har bindat om alla knappar? 1234 är abilities, jag styr kameran med WASD, summonerspells är Q och E, levlar upp med Ctrl+1-2-3-4 och selfcast med alt då. Så jäkla skönt att inte behöva dra musen till kanten för att styra kameran.
Citera
2014-06-06, 10:18
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Är det bara jag som har bindat om alla knappar? 1234 är abilities, jag styr kameran med WASD, summonerspells är Q och E, levlar upp med Ctrl+1-2-3-4 och selfcast med alt då. Så jäkla skönt att inte behöva dra musen till kanten för att styra kameran.

Haha, tycker det där låter skitjobbigt. Hade känts sjukt stressigt att flytta kameran och använda spells samtidigt. Annars är väl det mesta bara self preference
Citera
2014-06-06, 10:40
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah

Spelar standardknappar för det mesta. Smartcast på allt. Pings har jag på mousewheel och mina summoners på MB4 och MB5. Brukar generellt lägga så mycket funktioner jag kan på musen. tycker det är enklast så.
Citera
2014-06-06, 12:31
Medlem
mazdaqs avatar
Jag har T på dfg/bortrk, annars har jag standard binds fast med smartcast på allt.

Någon som vet hur det här med chatban fungerar? Jag får 15 games chatban, sen när jag är nere på 0 blir det +15 igen, har hänt så flera gånger nu. Är det gamla games man blir bannad för eller?
Citera
2014-06-06, 13:16
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Jag har T på dfg/bortrk, annars har jag standard binds fast med smartcast på allt.

Någon som vet hur det här med chatban fungerar? Jag får 15 games chatban, sen när jag är nere på 0 blir det +15 igen, har hänt så flera gånger nu. Är det gamla games man blir bannad för eller?

Haha vetifan hände precis mig med. Fick 15 nya. Är ju aldrig ens toxic, skrev bara easy efter ett game för att dom sa att jag var dålig ((
Citera
2014-06-06, 14:03
Medlem
Jag åkte på 40 dagars chatt restriction, sedan ytterligare 15. Ytterligare 15 och nu 25.
Jag har 13 games kvar och lira, har inte flamat någonting alls sedan jag åkte på chat restriktion, tvärtom. Jag har försökt vara possitiv - i de få meddelanden jag kan skriva.
Trots det så fortsätter jag få fler games med chatt restriction.

Det kan bara bara oflyt men det är systemet det är fel på.
Du kan inte kommunicera ordentligt. Top får pisk, du tänker hjälpa efter din röd. Men det kan du inte skriva, för du har inget meddelande tillgängligt på 2 minuter.
Top stannar, i hopp att du ska komma. Dör innan du har tagit din röd och gått top, han börjar skriva saker som "noob junler fk u gg".
Voila! Du har åkt på ytterligare 15 games chatt restriction.

Finns oerhört många olika scenarion som leder till samma sak.
Citera
2014-06-06, 14:24
Medlem
irkens avatar
Jag skulle tro att det är games ifrån förut som "läggs" på eller vad jag ska kalla det och inte på grund utav att man gör något fel under tiden man har chat restriction.
Citera
2014-06-06, 16:14
Medlem
PrinceMeandors avatar
Är det inte ovanligt mycket troll som spelar just nu? Har fått troll i laget kanske var tredje match hela veckan.

Helt ärligt kan de inte lägga in en funktion i nya tribunal så att alla som skriver "mid or feed" i chatten får en livstidsban?

Sen har jag en fråga till er lite mer erfarna spelare. När man junglar, i vilka lägen är det mer värt att ta kills själv än att ge dem till sin mid/adc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in