Alla tre killarna i MPS klättrar in i ödehuset.
Senare kommer två poliser som också går in i ödehuset.
Totalt 5pers
Vad DL hittade: Fyra skoavtryck och ett okänt spår
I FUP 265
Klacken = poliskäng
Okänt spår =MEs sko
FUP 64
Sedan gick Magnus in, han såg två ben som han först tyckte såg ut som skyltdockeben. Men då han gick runt och såg dem från andra hållet såg han att det var riktig ben. Benen låg mot väggen alldeles innanför fönstret. De kollade sedan igenom rummet men gjorde inget mer fynd och ringde polisen.
FUP 65
Michel kröp först in, sedan Magnus och sedan Krister. Det var mörkt men Krister lyste med sin lampa. Michel gick åt höger och såg människoben. Benen var korslagda, fotanklarna låg över varandra.
FUP 69
Michel säger att Christer och en annan kille, som visar sig vara Magnus Asplund, kommer in i byggnaden genom fönstret. Tillsamman söker de tre sedan igenom byggnaden och konstaterar att ingen mer finns på "nedervåningen".
FUP 50
Jag, tillsammans med Niklas och Christer går till baksidan av huset. Vi ser fönstret som är trasigt. Christer säger till mig att jag bör stanna ute och inte se detta men jag väljer att gå efter dem in i byggnaden. Niklas och Christer går in i byggnaden och jag stannar vid fönstret och ser direkt till höger (ca 2 meter från fönstret) hur två ben ligger på golvet, prydligt bredvid varandra. Det är två stycken nakan ben, avkapade strax nedanför ljumsken. Jag uppfattar det som två kvinnoben, med tanke på dess form (smala och slanka) och på tårna och fötterna, som är nätta och små. Jag upplever det som att sårkanten där benet skiljts från kroppen är raka och fina enligt min mening.
Hur kom benen in i huset?
Kan GM trots allt ha humpat in dom?
Provade just att humpa en väska på 8kg... inga problem alls.
GM behöver alltså inte ha satt sin fot i huset och även om benen såg ut att ligga prydligt.
Om man kollar bild 6 på sida 259 så skulle det kunna vara ett märke på väggen från något av benen