2014-06-07, 19:02
Medlem
Hej!

Tog studenten förra sommaren och jobbar i dagsläget, men jag känner mig inte nöjd med att bara jobba. Planen är att börja studera 2015, och det är för att jag känner att jag inte är redo för universitetet.

Jag vill plugga, repetera och komplettera ämnen som jag redan lärt mig och lära mig mer. Eftersom jaghar lämnat in mina böcker så frågar jag er var ni skulle vända er, kanske det finns en bra hemsida som jag kan använda mig av.

Ämnen som är mest relevanta är ekonomi, samhällskunskap, juridik, med fler.

Någon hemsida som kanske har sammanfattat infon på ett bra sätt så man kan repetera snabbt och en hemsida där man kan få en introduktion och ett grepp om ämnet.

Tack.
Citera
2014-06-07, 21:37
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Om du vill läsa på högre nivå och lära dig mer kanske du kan kolla litteraturlistan för olika kurser, t. ex. i Psykologi, Juridik eller något, och sedan låna dessa böcker på biblioteket. Vet dock inte hur det är med gymnasiekurser, men gör samma sak där?
Citera
2014-06-07, 22:46
Medlem
Avsmugens avatar
Bibliotek brukar ha läroböcker i de flesta ämnen. Knalla ner till närmaste bibliotek och ta dig en titt.
Citera
2014-06-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Om du vill läsa på högre nivå och lära dig mer kanske du kan kolla litteraturlistan för olika kurser, t. ex. i Psykologi, Juridik eller något, och sedan låna dessa böcker på biblioteket. Vet dock inte hur det är med gymnasiekurser, men gör samma sak där?
Gymnasieböcker brukar finnas på bibliotek. Ev lite kötid men ska nog inte vara ett hinder för TS.

Universitet kan bli klurigare men begagnad kurslitteratur är ofta billig.
Citera
2014-06-07, 23:19
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Gymnasieböcker brukar finnas på bibliotek. Ev lite kötid men ska nog inte vara ett hinder för TS.

Universitet kan bli klurigare men begagnad kurslitteratur är ofta billig.

Har man tur så kan man hitta universitetslitteratur på vanliga folkbibliotek. Annars har ju många universitet ''öppna föreläsningar'', vilket kan fungera - bara att glida in och anteckna lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in