• 1
  • 2
2014-06-07, 11:39
Medlem
Jag har sjukt svårt att få i mig frukost. Brukar väl kanske ta 2-3 tim innan jag känner sug av att käka något. Enklast blir det på jobbet att äta även om ja tvingar i mig de torra mackorna. (Start 06.30 frukost 09.30)

Har ni några schysta enkla "frukostar"?

Kanske är så enkelt att jag ska lära mig o trycka i kvarg på morgonen med lite funlight?
Isf kanske ja kan blanda det med något annat? Är inte så överförljust i musli men havregryn kanske funkar?

Jag måste lära mig att äta frukost då jag ska lägga energi på att träna.
Citera
2014-06-07, 11:43
Medlem
Förstår inte varför du måste äta frukost? Blir du trött eller något ifall du inte äter den?
Citera
2014-06-07, 11:48
Medlem
Damacys avatar
Jag har själv samma "problem", jag är i allmänhet väldigt glupsk men på morgonen har jag ingen aptit alls. Jag kan gå och lägga mig hungrig men ändå vakna upp och inte alls vara sugen på mat.

Det är väl inte så mycket att göra egentligen, det är bara att tvinga i sig maten i början, sen blir det en vana. Jag vet att det kan vara tufft, själv mådde jag mest illa i början, men det gick över.

Sen behöver du ju inte äta en jättestabbig frukost om bara äter för att få energi till träningen, lite yoghurt med havregryn kanske? Är ganska lätt att få ner.

Edit: Smoothies kanske skulle vara något? Slänga ner lite yoghurt, lite havregryn och bär i en mixer?
Senast redigerad av Damacy 2014-06-07 kl. 11:51.
Citera
2014-06-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yashiroka
Förstår inte varför du måste äta frukost? Blir du trött eller något ifall du inte äter den?

Säg att jag somnar 22-23 en söndagsnatt, kanske käkar kvällsmat senast 21. Börjar 06.30, frukost 09.30 (Som oftast brukar stå av en-två mackor som ja tvingar i mig) för att sedan äta vid 12.30.

Du kan väl kanske räkna ut hur mycket energi jag har kvar fram till 12.
Citera
2014-06-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Jag har själv samma "problem", jag är i allmänhet väldigt glupsk men på morgonen har jag ingen aptit alls. Jag kan gå och lägga mig hungrig men ändå vakna upp och inte alls vara sugen på mat.

Det är väl inte så mycket att göra egentligen, det är bara att tvinga i sig maten i början, sen blir det en vana. Jag vet att det kan vara tufft, själv mådde jag mest illa i början, men det gick över.

Sen behöver du ju inte äta en jättestabbig frukost om bara äter för att få energi till träningen, lite yoghurt med havregryn kanske? Är ganska lätt att få ner.

Edit: Smoothies kanske skulle vara något? Slänga ner lite yoghurt, lite havregryn och bär i en mixer?

Ah jag känner att allt smakar typ "plast" på morgonen. Jag kan få i mig vatten och typ kaffe direkt när jag vaknar men inte så mycket mer än så.

Smoothies hade varit något men jag vill inte heller hålla på att krångla på jobbet. Och vill inte heller trycka i mig någon form av sockerbomb av alla dessa yoghurts o grejer som finns :P
Citera
2014-06-07, 11:58
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevilmf
Ah jag känner att allt smakar typ "plast" på morgonen. Jag kan få i mig vatten och typ kaffe direkt när jag vaknar men inte så mycket mer än så.

Smoothies hade varit något men jag vill inte heller hålla på att krångla på jobbet. Och vill inte heller trycka i mig någon form av sockerbomb av alla dessa yoghurts o grejer som finns :P

Du kan ju förbereda smoothien på morgonen innan du går till jobbet eller till och med kvällen innan och lämna i kylen över natten. Sen finns det ju massvis med yoghurtar som är både sockerfria och kalorisnåla, annars kan du ju använda kvarg och skippa bären helt. Men jag tolkade som att du tränade på morgonen, och då skadar det ju inte att peta i sig lite kolhydrater innan.
Citera
2014-06-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Du kan ju förbereda smoothien på morgonen innan du går till jobbet eller till och med kvällen innan och lämna i kylen över natten. Sen finns det ju massvis med yoghurtar som är både sockerfria och kalorisnåla, annars kan du ju använda kvarg och skippa bären helt. Men jag tolkade som att du tränade på morgonen, och då skadar det ju inte att peta i sig lite kolhydrater innan.

Det är väl sant men jag är rädd att jag ska "missa" att fixa iordning detta på kvällen. Jag är sådär bekväm på morgonen, sjukt morgontrött o går på autopilot. Därför tänkte jag mig portionsvis av frukost som e bara att öppna o käka. Vet bara inte om kvarg är det jag ska trycka i mig.

Jag tränar så fort jag kommer hem från jobbet.
Citera
2014-06-07, 12:23
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Det är väl sant men jag är rädd att jag ska "missa" att fixa iordning detta på kvällen. Jag är sådär bekväm på morgonen, sjukt morgontrött o går på autopilot. Därför tänkte jag mig portionsvis av frukost som e bara att öppna o käka. Vet bara inte om kvarg är det jag ska trycka i mig.

Jag tränar så fort jag kommer hem från jobbet.

Du är vi i ungefär samma sits du och jag. På mitt tidigare jobb började jag klockan 06, vi hade fikarast klockan 09 och då åt jag tre kokta ägg (som jag kokade kvällen innan) och typ 250g kvarg och det fungerade alldeles utmärkt för mig. Du får experimentera lite.
Citera
2014-06-07, 13:31
Medlem
MrMadoffs avatar
Jag har den ultimata lösningen för dig.
Köp frukostvälling, det tar max 1 min att tillaga och sedan är det bara att dricka upp det och sedan står man sig i flera timmar. Man behöver inte vara hungrig för att dricka det och det smakar varken äckligt eller gott.
Det bästa av allt är att man blir kanon i magen, då jag har en väldigt känslig mage så sätter vällingen igång magen direkt på morgonen (matsmältningen) så jag slipper diarré/förstoppning under dagen.

Denna ska det vara: http://static.mathem.se/shared/image...2314122714.jpg
Nestlé frukostvälling.

Tillagning: Du gör så enkelt som så att du tar en kastrull och sedan fyller du en mugg som du tänkt dricka vällingen ur och fyller den med vatten, sedan häller du vattnet i kastrullen som du ställt på plattan på högsta värme.
Samtidigt som vattnet blir varmt blandar du ut med så mycket välling du ska ha i tills det blir som du vill ha det (tjockt eller tunt) rekommendation står på förpackningen sedan rör du bara ihop det.
När det börjar ryka om vattnet/vällingen är det klart/lagomt varmt och bara dricka upp. Det tar aldrig mer än 1 min innan det börjar ryka.
Citera
2014-06-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Jag har den ultimata lösningen för dig.
Köp frukostvälling, det tar max 1 min att tillaga och sedan är det bara att dricka upp det och sedan står man sig i flera timmar. Man behöver inte vara hungrig för att dricka det och det smakar varken äckligt eller gott.
Det bästa av allt är att man blir kanon i magen, då jag har en väldigt känslig mage så sätter vällingen igång magen direkt på morgonen (matsmältningen) så jag slipper diarré/förstoppning under dagen.

Denna ska det vara: http://static.mathem.se/shared/image...2314122714.jpg
Nestlé frukostvälling.

Tillagning: Du gör så enkelt som så att du tar en kastrull och sedan fyller du en mugg som du tänkt dricka vällingen ur och fyller den med vatten, sedan häller du vattnet i kastrullen som du ställt på plattan på högsta värme.
Samtidigt som vattnet blir varmt blandar du ut med så mycket välling du ska ha i tills det blir som du vill ha det (tjockt eller tunt) rekommendation står på förpackningen sedan rör du bara ihop det.
När det börjar ryka om vattnet/vällingen är det klart/lagomt varmt och bara dricka upp. Det tar aldrig mer än 1 min innan det börjar ryka.

Värt att testa iaf. Schyst tack!
Citera
2014-06-09, 03:47
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Värt att testa iaf. Schyst tack!

Så lite så. Återkom gärna senare och berätta hur det gått.
Citera
2015-03-22, 21:38
Medlem
Egiraffs avatar
Satt å tänkte på att jag har väldigt svårt att äta frukost så sökte här, hade helt glömt av frukostvälling!
Drack det förut och det är verkligen ett under. Tack för påminnelsen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in