2014-06-06, 22:37
Medlem
Glantons avatar
Ok. Har fixat Verdunkelns tre fullängdare nu. Gimme a week or so......

Men nu är det Mjölbys gamla stoltheter Dawn och Slaughtersun-plattan som spisas efter typ tio år i träda. Har åldrats med värdighet till skillnad från Storm.
Citera
2014-06-07, 01:49
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Ok. Har fixat Verdunkelns tre fullängdare nu. Gimme a week or so......

Men nu är det Mjölbys gamla stoltheter Dawn och Slaughtersun-plattan som spisas efter typ tio år i träda. Har åldrats med värdighet till skillnad från Storm.

Fyfan va folk ska hålla på och återhylla Dawn då.
Hört dessa ett otal ggr, och ja det är ett bra band med bra material i bagaget.. men långt ifrån mer än så.
Att påstå att detta skulle åldrats med värdighet är löjligt och löjligt bakåtsträvande.
Precis samma med alla som tokhyllar Massacre's kopiösmediokra "From Beyond" nuförtiden som vore det nån helig ko. Det är det inte, det är bara ni som är tondöva.
Vet hut!

np: Vanhelgd's senaste som också verkar vara nåt som hypats lite för mycket för sitt eget bästa, givetvis av (på sin höjd) 16åringar.
Citera
2014-06-07, 16:16
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Fyfan va folk ska hålla på och återhylla Dawn då.
Hört dessa ett otal ggr, och ja det är ett bra band med bra material i bagaget.. men långt ifrån mer än så.
Att påstå att detta skulle åldrats med värdighet är löjligt och löjligt bakåtsträvande.
Precis samma med alla som tokhyllar Massacre's kopiösmediokra "From Beyond" nuförtiden som vore det nån helig ko. Det är det inte, det är bara ni som är tondöva.
Vet hut!

np: Vanhelgd's senaste som också verkar vara nåt som hypats lite för mycket för sitt eget bästa, givetvis av (på sin höjd) 16åringar.

Haha! Jävla fyllo!
Massacre? Aldrig hört.
Döden krälar ur högtalarna när Vanhelgd spelas. Finns ju betydligt mer "hypade" band som är mycket sämre.
Citera
2014-06-07, 17:46
Medlem
Frank Friendlys avatar
För fan mordrum kom igen! om inte det här är bra då vet ifan

https://www.youtube.com/watch?v=njd5oOYBNdk
Citera
2014-06-07, 22:10
Medlem
nasses321s avatar
Cattle Decapitation - Bukkake Tsunami

Efter den texten är allt jag har att säga, damn...
Citera
2014-06-07, 22:11
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
För fan mordrum kom igen! om inte det här är bra då vet ifan

https://www.youtube.com/watch?v=njd5oOYBNdk

Äsch. Oerhört tråkig bara. Somsagt, inte dåligt. Men väldigt VÄLDIGT överskattat och det finns ju hur många album som helst därute som smäller denna på tasken! Och hör sen!
Och jag var inte full igår. Jag var arg för att jag inte hittade något att se i filmväg.

np: Paysage D'Hiver - Nacht
Efter denna tänker jag tokmasturbera till Ruins of Beverast's "Blood Vaults".
Citera
2014-06-07, 22:12
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasses321
Cattle Decapitation - Bukkake Tsunami

Efter den texten är allt jag har att säga, damn...

Helt värdelöst band. T.om Massacre är bättre än den här tekniska prettodödsen.

Hejdå!
Citera
2014-06-07, 22:27
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Äsch. Oerhört tråkig bara. Somsagt, inte dåligt. Men väldigt VÄLDIGT överskattat och det finns ju hur många album som helst därute som smäller denna på tasken! Och hör sen!
Och jag var inte full igår. Jag var arg för att jag inte hittade något att se i filmväg.

På tal om Nacht, vad har du för favoritlåt? Själv kan jag inte sluta lyssna på det pumpande och för evigt repetitiva Ein Getriebener im Schneetreiben.

Det absolut värsta med alla dessa band som är tyska/sjunger och skriver på tyska är att det är så jävla svårt med stavningen. Ibland känns det som att finska är enklare att stava rätt till.
Citera
2014-06-07, 23:05
Medlem
Glantons avatar
[quote=Mordum87|49104472]

Tanka hem de tre säsongerna av Deadwood. Finns knappt bättre!
Citera
2014-06-08, 00:18
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:

Var en viktig skiva under min uppväxt och jag tycker den håller fortfarande precis som malovelent creation och massor andra "mediokra" "bay area" döds band
Citera
2014-06-08, 12:29
Medlem
Glantons avatar
Känslan är att Verdunkelns självbetitlade debut har ett dåligt ljud på ett DÅLIGT sätt. Einblick in den qualenfall är jag helt såld på däremot. Snuskbra platta med ett svepande, malande mörker. Weder licht noch schatten väntar......

För de klåpare som inte hört än så är även tyskspråkiga Lunar aurora guld. Zyklus och Andacht som är totala mästerverk ligger bägge på Spotify, men en riktig man har självklar hela deras diskografi på cd.
Citera
2014-06-08, 13:44
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Känslan är att Verdunkelns självbetitlade debut har ett dåligt ljud på ett DÅLIGT sätt. Einblick in den qualenfall är jag helt såld på däremot. Snuskbra platta med ett svepande, malande mörker. Weder licht noch schatten väntar......

För de klåpare som inte hört än så är även tyskspråkiga Lunar aurora guld. Zyklus och Andacht som är totala mästerverk ligger bägge på Spotify, men en riktig man har självklar hela deras diskografi på cd.
Det enda jag kan klaga på angående produktionen på Verdunkelns debut är att det inte är någon balans mellan trummor och resten av instrumenten. Ett exempel är några partier från Einst War Es Mal... jag tänker främst på de 2 eller 3 partierna med de dubbla baskaggarna eller vafan han använder, då hör man ljudet från trummorna avbryter resten av instrumenten och du verkligen hör att det är dåligt ljud.

Men det är lite av varför jag gillar albumet. Det finns ju album som har dålig produktion på ett eget sätt. Vi har ju PhD som har en fruktansvärd (men som ändå passar hela skiten så för mig är det ändå svinbra) kvalité, sedan finns det ju en tyst ljudbild som på Rain Upon the Impure.

Jag håller med dig angående Einblick... det är ett förjävla bra album och produktionen känns också väldigt bra. In Swiespalt är favoriten för tillfället och albumet har växt flera meter sedan några veckor tillbaka.

Weder Licht... har lite av samma charm, Das Anlitz des Himmels har ett sånt jävla härligt gung. Kommer på mig själv att jag antingen nynnar eller visslar melodin till riffet när jag lagar mat eller runkar eller vafan jag gör.
Det är gott.

Np: Treblinka - Cadaverous Odour
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in