Citat:
Ursprungligen postat av
Glanton
Känslan är att Verdunkelns självbetitlade debut har ett dåligt ljud på ett DÅLIGT sätt. Einblick in den qualenfall är jag helt såld på däremot. Snuskbra platta med ett svepande, malande mörker. Weder licht noch schatten väntar......
För de klåpare som inte hört än så är även tyskspråkiga Lunar aurora guld. Zyklus och Andacht som är totala mästerverk ligger bägge på Spotify, men en riktig man har självklar hela deras diskografi på cd.
Det enda jag kan klaga på angående produktionen på Verdunkelns debut är att det inte är någon balans mellan trummor och resten av instrumenten. Ett exempel är några partier från Einst War Es Mal... jag tänker främst på de 2 eller 3 partierna med de dubbla baskaggarna eller vafan han använder, då hör man ljudet från trummorna avbryter resten av instrumenten och du verkligen hör att det är dåligt ljud.
Men det är lite av varför jag gillar albumet. Det finns ju album som har dålig produktion på ett eget sätt. Vi har ju PhD som har en fruktansvärd (men som ändå passar hela skiten så för mig är det ändå svinbra) kvalité, sedan finns det ju en tyst ljudbild som på Rain Upon the Impure.
Jag håller med dig angående Einblick... det är ett förjävla bra album och produktionen känns också väldigt bra. In Swiespalt är favoriten för tillfället och albumet har växt flera meter sedan några veckor tillbaka.
Weder Licht... har lite av samma charm, Das Anlitz des Himmels har ett sånt jävla härligt gung. Kommer på mig själv att jag antingen nynnar eller visslar melodin till riffet när jag lagar mat eller runkar eller vafan jag gör.
Det är gott.
Np: Treblinka - Cadaverous Odour