Citat:
Ursprungligen postat av
betongtrollet
Nej, det som har påpekas är att feminism som ideologi gynnas i svensk media. Jag ska inte behöva upprepa eller förklara saker för dig. Jämförelsen består implicit i hur mycket profeministiska respektive feministkritiska röster som ges mediautrymme. Det är inte någon raketforskning att politiskt korrekta åsikter premieras.
Jag har inte nämnt något om feministisk kamp på mäns bekostnad och om du ska du fortsätta argumentera ohederligt och komma med halmdockor så får du allt klä dem med dina egna exempel också.
Du inledde den här diskussionen med könsjämförelser om duktiga män och kvinnor i tidningsartiklar. Jag skrev att jag var intresserad av sådana jämförelser, om reell diskriminering kunde beläggas. Jag har däremot inte påstått att diskriminering aldrig någonsin förekommer. Du pratar om fakta men levererar inga alls vilket gör att den här diskussionen är under all kritik.
I princip alla håller med om lika lön för lika arbete. Problemet är att feminister har haft svårt att redovisa påståenden om kvinnors lönediskriminering när de har blivit konfronterade i debatten som har varit väldigt uttjatad. Du pratar om att vara insatt, och allt det här har på något sätt gått över huvudet på dig.
Misandri i media är inga konstigheter alls och handlar om hur kön framställs. På löpsedlar, i tidningsartiklar, osv. Kvinnor framställs där ofta som offer, som drabbas värst. Män befinner sig på den andra sidan av spektrat och framställs i egenskap av sitt kön som ett problem i olika former, inte sällan som kvinnoförtryckare och våldtäktsmän.
Det finns faktiskt hur många exempel som helst. Jag har däremot ingen avsikt att googla fram valfri dagstidning åt dig. Jag noterar att du fortfarande inte har lyckats besvara det jag har efterfrågat i tidigare inlägg och det betyder att för din del så är den här diskussionen över.
Dom gynnas i massmedia, enligt dig. Då frågar jag vad du grundar din åsikt på. Du har inte bevisat en enda sak.
Men du, du kanske menar att de ska förbjudas i massmedia, inte finna öht? Eller vad är ditt alternativ?
Politiska åsikter som är extrema åt något håll får uppmärksamhet. Det är inte bara FI förunnat. Eller har du bevis för vad du säger? Mina bevis är massmedia. Läs tidningarna, titta på tv och fatta att den här ideologin är ingenting när männen rör sig i maktens korridorer.
Jag får nog lov att hålla med. Det tycks bara finnas hat och avundsjuka istf en schyst debatt där fakta är en av ingredienserna. Det jag hänför beläggs hela tiden genom tex massmedia. Det du säger är din åsikt. Säger du något så är det typ lite kryptiskt om att det kanske finns löneskillnader men ingen kan redovisa dem. Vi säger så här då: Läs SCB´s undersökning om skillnader mellan män och kvinnors löner. Snittet låg på 17% för kvinnorna. Där kan du även läsa om hur man resonerar runt lika löner. Vad baserar man det på. Läs även SACOs utvärdering av resultatet. Att någon debatterande kvinna inte skulle kunna ta fram de uppgifterna är ju löjlig.
Men du måste ju tycka att någon får offra något för att dessa kvinnor ska få/kunna ta plats. Eller menar du att någon sån risk finns inte men du tycker att de ska förbjudas? Eftersom de växer så kan man väl anta att de fyller en funktion. Du tycker inte att dina medmänniskor ska få bestämma det själva?
Jag har svårt att förstå vad du menar med att "kvinnor alltid framställs som offer" i massmedia och "männen alltid framställs som boven". Menar du att de 17 kvinnor som mördas varje år ska sluta känna sig utsatt , lägga av att spela offer. Egentligen vet alla det men vågar inte skriva om det men det är mannen, i fråga det är synd om. Fattar du själv vad du säger?
Sen.. Varför känner du dig som en brottsling för att Ahoran skriver om ett brott någon idiot har begått. Jag känner inte ett dugg skuld eller skam för det som andra män gör. Tycker du att kvinnorna ska känna sig våldtagna eller mördade, för att andra kvinnor blivit skändade på det viset. De jävlar som våldtar och mördar ska in på fängelse oavsett kön. Vad är det för kontroversiellt i det?
Du, Vem är det synd om när mannen är ett offer och den som mördat också är en man?
Jag kan hålla med dig om att kvinnor i offentligheten drar på sig offerkoftan lite då och då. Men med Littorin i färskt minne så, kvinnorna är i gott sällskap.
Du tycks inte förstå min jämförelse utanför sfären i frågan. Men nu står männen för för övervägande del av brottsligheten. Vad ska de göra? Hitta på något.
Jag uppfattar att jag svarat på dina frågor. Vad är det du saknar svar på?