2014-06-02, 17:26
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag hade en reservation att han kanske inte platsade i tråden.
Men själva tanken att dyka med hajar i ett akvarium och betala flera tusen kronor för det verkar lite utflippad...

Men nu handlar inte tråden om vad du kan tänka dig att göra... Eller vad du vill betala för. Han fick ett presentkort, som visade sig vara en bluff. Inte en "möglig chokladpudding som förstörde lille Johans 23-årsdag". Inga ledsna miner heller. En varning förekommer, men är helt relevant - köp inte från ZuperBox. Inte "jag vill varna alla för att dränka in sig med bensin, och sedan försöka tända en cigarett!!"
Citera
2014-06-02, 17:30
Medlem
Rimberts avatar
Visst är det så.
Men det blev ändå en artikel med en gnällvinkel i Expressen.

Jag bryr mig inte om vad alla korkskallar därute förslösar sina pengar på, men när de går till kvällstidningarna för att grina tycker jag de platsar i denna tråden.
Fast till hans försvar får man väl säga att det var hans fru som beställde denna fantastiska hajupplevelse, "som en överraskning"...
Senast redigerad av Rimbert 2014-06-02 kl. 17:45.
Citera
2014-06-02, 18:40
Medlem
BaalZeBubs avatar
Varningarna om blufföretag som groupon, zuperbox m.fl är ju många, så man kan väl säga att det är lite idioti att gå på deras erbjudanden, och sedan klaga i kvällspressen.
Citera
2014-06-02, 18:55
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Visst är det så.
Men det blev ändå en artikel med en gnällvinkel i Expressen.

Jag bryr mig inte om vad alla korkskallar därute förslösar sina pengar på, men när de går till kvällstidningarna för att grina tycker jag de platsar i denna tråden.
Fast till hans försvar får man väl säga att det var hans fru som beställde denna fantastiska hajupplevelse, "som en överraskning"...

Ja... Jo.. Håller med dig lite! Om jag blev blåst på pengar, så skulle inte min första reaktion vara att kontakta slaskpressen. Jag hade "vidtagit andra åtgärder", och undvikit publicitet..
Citera
2014-06-06, 20:56
Medlem
Mia får inte ha en reggskylt med texten BITCH 1 och kontaktar expressen.

http://unvis.it/www.expressen.se/kvallsposten/nekas-sin-personliga-regskylt--efter-tio-ar/
Citera
2014-06-06, 21:12
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejf
Mia får inte ha en reggskylt med texten BITCH 1 och kontaktar expressen.

http://unvis.it/www.expressen.se/kvallsposten/nekas-sin-personliga-regskylt--efter-tio-ar/

Kan väl vara ganska förståerligt med tanke på att den har ansetts vara okej i 10år men nu är den plötsligt stötande.
Citera
2014-06-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Herre min skapare vilken lycka att ha hittat den här tråden..

Har än så länge bara skrapat på ytan men redan är det en bergochdalbana där man ömsom skrattar hjärtat ur kroppen och ömsom nästan gråter över människornas dumhet..

Här har vi alltså en familj på tre friskförklarade personer som under loppet av två år lägger ner stora pengar på bluffbehandlingar för allt mellan himmel och jord..

Ingen kommer på tanken att lägga ner en kvart på Google eller kontakta sjukvården för upplysningar om mirakelmaskinen..

Som någon annan var inne på så skulle hela systemet behöva reformeras från topp till tå för att skydda såna här individer..

Till att börja med så är det hög tid för myndigheterna att drämma till skojarna med kännbara fängelsestraff..

Är även på sin plats att utvidga God man-systemet från att bara handla om mer eller mindre rena mongon till att även inbegripa till synes halvt fungerande personer som Gun med familj..
Om man är dum nog att tro att en apparat kan bota alla ens problem och man är villig att betala 60 papp för det får man skylla sig själv.
Citera
2014-06-06, 21:34
Medlem
Roligast med det här klippet är Paulas och Jihdes "vi låtsas att vi bryr oss blick" i början av programmet. Vilken slätstruken mamma och hur kommer hon på att hon ska ringa kvällspressen när hon sitter på pojkens sjukhus.
http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2645897
Citera
2014-06-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kan väl vara ganska förståerligt med tanke på att den har ansetts vara okej i 10år men nu är den plötsligt stötande.
1. Att hon väljer BITCH 1 som registreringsskylt.
2. Att hon ringer expressen och klagar då transportstyrelsen märker hur opassande registreringsskylten är.

Bara för att någonting slank igenom för tio år sedan så behöver det inte vara okej idag! Och vem i helvete vill ha en skylt det står bitch på?
Citera
2014-06-07, 07:28
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejf
1. Att hon väljer BITCH 1 som registreringsskylt.
2. Att hon ringer expressen och klagar då transportstyrelsen märker hur opassande registreringsskylten är.

Bara för att någonting slank igenom för tio år sedan så behöver det inte vara okej idag! Och vem i helvete vill ha en skylt det står bitch på?
Hon söker ju uppmärksamhet och bekräftelse. "Folk har stannat och fotograferat." och "Jag funderar på att ansöka om en ny skylt" vittnar ju att så är fallet.

Hon får väl ta "Va J J" och hoppas på att den slinker igenom.
Citera
2014-06-07, 11:09
Medlem
Rigbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena

Jo, jag kan förstå att hon blir irriterad över den här förändringen, även om jag inte förstår varför en vuxen människa på fullt allvar tycker det är gå-till-tidningen-viktigt att få ha en skylt som det står "BITCH 1" på. (Hon säger att det betyder "baby in total control of herself", men kom igen ... *gäääsp*)

Men okej, det är viktigt för henne och nu har hon fått berätta det. Damen får väl hitta ett annat uttryck för sin unika personlighet i trafiken i fortsättningen. Det finns säkert andra bokstavskombinationer som också väcker uppmärksamhet, så att folk fortsätter att titta och fotografera.
Citera
2014-06-09, 22:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19028340.ab

Kanske inte en typisk snyftartikel men tyckte artikeln allt var rätt udda.

Evy, 78, påstår sig ha kommit på idén med "nästa kund"-pinnen på rullbanden 1974. Hon menar vidare att hon bara tipsade chefen om detta, varpå den här pinnen dök upp kort efter, utan att hon fick ersättning eller ett tack.

Hon ångrar att hon inte tog patent på idén.

Min fråga blir då, om hon inte fått tack, inte fått pengar och inte tagit patent för idén, hur vet då Aftonbladet att hon var först med den? Hon kan väl lika gärna hitta på? Eller vad för bevis har hon för sin story mer än att hon påstår den vara sann?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in