2014-04-08, 18:48
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Vad är det för fel på en nappflaska? Eller en barnvakt om man nu inte vill att andra ska störas av barnskrik?

Eller en schal eller annat tygstycke att lägga över med så att man inte flashar folk?
Citera
2014-04-08, 20:33
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Eller en schal eller annat tygstycke att lägga över med så att man inte flashar folk?
Eller Burka?
Citera
2014-04-08, 20:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Eller Burka?

Är en jäkla skillnad mellan burka och att slänga upp ett naket bröst vid matbordet när man äter ute. Lite respekt kan man visa för att inte alla upskattar att bli flshade mitt i maten.
Citera
2014-04-08, 20:49
Medlem
Mikojans avatar
Urtypen för lattemamma som vill bli sedd med tissarna hängande, lättkränkt och med raka spåret till kvällsblaskan.

Ett riktigt C-exemplar. Den här typen av människor verkar snart vara enda kontakten utåt som de döende skräptidningarna har
Citera
2014-04-09, 17:14
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Urtypen för lattemamma som vill bli sedd med tissarna hängande, lättkränkt och med raka spåret till kvällsblaskan.

Ett riktigt C-exemplar. Den här typen av människor verkar snart vara enda kontakten utåt som de döende skräptidningarna har
Jodå.
Fast det är nog ingen idiot. Hon är affärskvinna och vet att hennes namn måste bli mer känt. Därför utnyttjar hon en idiot till journalist.
Citera
2014-04-09, 18:18
Medlem
Ankanins avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18688847.ab

Citat:
Daban Ibrahim bad Röda Korset om hjälp eftersom hans familj mår dåligt.

[...]

På filmen säger kvinnan ”jag tycker vi ska hjälpa er där ni är, inte här i Sverige. Jag tycker man ska hjälpa våra ungdomar i första hand. Hur ska vi kunna hjälpa er om vi inte kan hjälpa våra egna ungdomar?”
– Jag blev väldigt ledsen faktiskt, jag blev väldigt kränkt, säger Daban Ibrahim.
Citera
2014-04-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18688847.ab
Haha fy fan, tanten har visst hamnat lite fel. Förstår att hon fick gå då Röda korset nog inte vill bli associerade med de åsikterna. Ja sant, hon är en idiot.
Citera
2014-04-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shinta
http://www.expressen.se/nyheter/familjen-ahlstrand-blev-lurad-pa-60-000/

Det är bara så många fel att jag måste undra om det är ett aprilskämt...

En undersköterska, alltså medicinskt utbildad, tror att det finns en apparat som kan bota alla sjukdomar. Hon tyckte fortfarande att det var en bra idé att testa även efter att den rekommenderande väninnans hund blivit ännu sjukade av behandlingen och till slut avlidit. Efter ett par år (!) av behandling för depression utan någon som helst förbättring lyckas hon dock inse att det kanske är en bluff och resultatet efter allt är -60k i plånboken....

Herre min skapare vilken lycka att ha hittat den här tråden..

Har än så länge bara skrapat på ytan men redan är det en bergochdalbana där man ömsom skrattar hjärtat ur kroppen och ömsom nästan gråter över människornas dumhet..

Här har vi alltså en familj på tre friskförklarade personer som under loppet av två år lägger ner stora pengar på bluffbehandlingar för allt mellan himmel och jord..

Ingen kommer på tanken att lägga ner en kvart på Google eller kontakta sjukvården för upplysningar om mirakelmaskinen..

Som någon annan var inne på så skulle hela systemet behöva reformeras från topp till tå för att skydda såna här individer..

Till att börja med så är det hög tid för myndigheterna att drämma till skojarna med kännbara fängelsestraff..

Är även på sin plats att utvidga God man-systemet från att bara handla om mer eller mindre rena mongon till att även inbegripa till synes halvt fungerande personer som Gun med familj..
Citera
2014-04-10, 09:39
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.expressen.se/gt/vagpiraterna-tillbaka--kor-med-guldbluffen/

"Sjuk släkting

I Jönköping i helgen lurades en kvinna av en engelsktalande man i en silverfärgad större kombibil som stannade kvinnan eftersom det såg ut att mannen i bilen behövde hjälp.

Han påstod att hans bensinkort hade slutat fungera och behövde hjälp eftersom han var på väg till en sjuk släkting.

Kvinnan följde med mannen och tog ut 400 kronor som hon gav honom.

Som tack för hjälpen fick kvinnan guldsmycken och mannen lovade kvinnan att återgälda skulden plus 400 kronor till - sammanlagt 800 kronor.

Men mannen dök aldrig upp och kvinnan insåg att hon blivit lurad och anmälde saken till polisen. Smyckena hon hade fått var oäkta vara."

Att folk aldrig lär sig!
Citera
2014-04-11, 01:02
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shinta
http://www.expressen.se/nyheter/familjen-ahlstrand-blev-lurad-pa-60-000/

Det är bara så många fel att jag måste undra om det är ett aprilskämt...

En undersköterska, alltså medicinskt utbildad, tror att det finns en apparat som kan bota alla sjukdomar. Hon tyckte fortfarande att det var en bra idé att testa även efter att den rekommenderande väninnans hund blivit ännu sjukade av behandlingen och till slut avlidit. Efter ett par år (!) av behandling för depression utan någon som helst förbättring lyckas hon dock inse att det kanske är en bluff och resultatet efter allt är -60k i plånboken....

Jag läste denna häromdagen och tänkte just på det hemska med att det är dessa människor som arbetar med våra äldre
Citera
2014-04-11, 05:49
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/gt/vagpiraterna-tillbaka--kor-med-guldbluffen/

"Sjuk släkting

I Jönköping i helgen lurades en kvinna av en engelsktalande man i en silverfärgad större kombibil som stannade kvinnan eftersom det såg ut att mannen i bilen behövde hjälp.

Han påstod att hans bensinkort hade slutat fungera och behövde hjälp eftersom han var på väg till en sjuk släkting.

Kvinnan följde med mannen och tog ut 400 kronor som hon gav honom.

Som tack för hjälpen fick kvinnan guldsmycken och mannen lovade kvinnan att återgälda skulden plus 400 kronor till - sammanlagt 800 kronor.

Men mannen dök aldrig upp och kvinnan insåg att hon blivit lurad och anmälde saken till polisen. Smyckena hon hade fått var oäkta vara."

Att folk aldrig lär sig!

Kan man verkligen anmäla någon som man gett pengar till frivilligt?
Citera
2014-04-11, 08:10
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Kan man verkligen anmäla någon som man gett pengar till frivilligt?
Absolut, om det skett under falska förespeglingar om återbetalning osv. Att det sen är helt meningslöst är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in