2014-06-05, 21:57
Medlem
Big Bosss avatar
Denna verkar ju bli riktigt bra... blir nog att se den i helgen!
Citera
2014-06-05, 22:11
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Verkar lovande, men andra sidan det har man ju sagt frr. Sci-fi har blivit lite av dagens signum vilket r trkigt.
Citera
2014-06-06, 03:05
Bannlyst
En stabil 3:a av 5. Den som gillar Starship Troopers Sci fi fast med lite mer iq fr ett lystmte i denna film. Stundtals originell men emellant aningen mekanisk.
Citera
2014-06-06, 13:12
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Verkar lovande, men andra sidan det har man ju sagt frr. Sci-fi har blivit lite av dagens signum vilket r trkigt.
Det r fr att scifi-genren, tillsammans med superhjlte-filmerna, har blivit CGI-porrandets Eldorado.
Citera
2014-06-06, 13:58
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det r fr att scifi-genren, tillsammans med superhjlte-filmerna, har blivit CGI-porrandets Eldorado.

Tragiskt nog r ju det fallet.
Citera
2014-06-06, 14:17
Medlem
eradnups avatar
Jag sg den hr igr i 3D, den pminner lite om source code. Svrt att stta betyg p, men skulle vl kunna ge den en 3/5. Jag r krsen med filmer. Ser den dock grna igen nr den kommer i god kvalitet p nrmaste piratbukt.
Citera
2014-06-06, 16:01
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Gr och ser den hr p bio. Inte fr att den verkar srskilt bra eller s, men jag knde fr att se nnting. Och Emily Blunt tackar jag inte nej till.
Citera
2014-06-06, 16:20
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Gr och ser den hr p bio. Inte fr att den verkar srskilt bra eller s, men jag knde fr att se nnting. Och Emily Blunt tackar jag inte nej till.

Helvete.. Emily Blunt, Rooney Mara, Zooey Deschanel, Katy Perry.. De ser ju fan typ likadana ut hela bunten. Trodde att det var Rooney Mara som var med i denna film.
Citera
2014-06-06, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Menar du att Starship Troopers saknar IQ?

Nej men den r knappast orginell och intrigen r emellant dum men ack s underhllande..
Citera
2014-06-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrProctor
Nej men den r knappast orginell och intrigen r emellant dum men ack s underhllande..
Ha! Killarna ser ut som Ken, tjejerna som Barbie och handlingen r stundtals korkad, men man fr ju se en massa rolig skjuta alien action.
Gran Everdahl ger Edge of Tomorrow 4/5. Ska se i helgen!
Citera
2014-06-06, 19:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Ha! Killarna ser ut som Ken, tjejerna som Barbie och handlingen r stundtals korkad, men man fr ju se en massa rolig skjuta alien action.

Det r meningen och en del av samhllskritiken.
Citera
2014-06-06, 21:53
Medlem
Danieloss avatar
Jag tycker att det hr var en rtt trevlig film och lite smartare historia n vad som r typiskt fr dessa blockbusters. Jag tycker kanske inte man utnyttjar alla roliga mjligheter med mnet och den r inte i klass med "Mndag hela veckan", men Tom Cruise visar ovntad komisk talang och sjlvdistans och man mste bara beundra att denna "gubbe" fortfarande kan spela ungdomlig. Blir karln aldrig gammal som oss andra ddliga? Folk som hatar Tompa kommer nog ocks gilla filmen d ni hr kan f en pervers njutning att se honom d om och om igen och dr han frn brjan r ett fegt krk.

Strsta svagheten r vl att slutet r ganska standardiserat och fga originellt och att utomjordingarna r s anonyma och karaktrslsa.

Jag hade kul p bion och ger filmen 7 deja vu-upplevelser av 10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in