2014-06-06, 16:30
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Våldtäkt är 2 år om du åker fast. Mord är 10 år minst. Varför riskera 10+ år istället för 2? Särskilt om kvinnan inte gör motstånd.
Du menar att påtända och psykopater tänker rationellt?
Citera
2014-06-06, 16:37
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakthebutterfly
Du menar att påtända och psykopater tänker rationellt?

Ja självklart om de inte gjorde det hade de åkt i fängelse för länge sedan. Dessutom är risken att bli våldtagen av en påtänd psykopat mycket mindre än risken att bli våldtagen av en man som bara vill ligga.
Citera
2014-06-06, 16:43
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:
Ja självklart om de inte gjorde det hade de åkt i fängelse för länge sedan. Dessutom är risken att bli våldtagen av en påtänd psykopat mycket mindre än risken att bli våldtagen av en man som bara vill ligga.
Det finns pyskopater som våldtagit och som numera sitter i fängelse. Hur har de inte åkt i fängelse menar du?
Citera
2014-06-06, 16:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakthebutterfly
Det finns pyskopater som våldtagit och som numera sitter i fängelse. Hur har de inte åkt i fängelse menar du?

De åkte inte i fängelse första gången de gjorde något. Titta på alla serie-våldtäktsmän som våldtar i flera år innan de åker fast. De skulle inte ha kommit undan om de dödade kvinnorna de våldtog. Med hänsyn till det skulle jag säga att våldtäkt är ganska säkert att råka ut för så länge kvinnan inte gör motstånd.
Citera
2014-06-06, 17:24
Medlem
Citat:
De åkte inte i fängelse första gången de gjorde något. Titta på alla serie-våldtäktsmän som våldtar i flera år innan de åker fast. De skulle inte ha kommit undan om de dödade kvinnorna de våldtog. Med hänsyn till det skulle jag säga att våldtäkt är ganska säkert att råka ut för så länge kvinnan inte gör motstånd.
Vad är det för skillnad på våldtäkt och frivilligt sex då?
Citera
2014-06-06, 17:25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Det här låter som taget ur Bo Arne Vibenius film Breaking Point där en terapeut, kriminolog eller dylikt ondgör sig över att den serievåldtäktsman som terroriserar Stockholm måste sluta mörda brudarna. Det bästa de kan göra enligt honom är att låta våldtäktsmannen göra som han vill. Men det är en film. Det är fiction. Ingenting som ska tas på allvar.

Citat:
Nej du kan inte jämföra misshandel med våldtäkt. Män som bli misshandlade får oftast fysiska skador, kvinnor som blir våldtagna får inte fysiska skador inte mer än vad de skulle få vid vanligt hårt sex. Vad är det för skillnad mellan vanligt sex och våldtäkt? Det är fysiskt samma sak.
Det är uppenbart att den här tråden är en ren trolltråd men det finns hur många bevis som helst för att våldtäktsoffer skadas i samband med våldtäkt. Såväl fysiskt som psykiskt. Fysiskt delvis därför att våldtäkter brukar ske hårt och brutalt, dels för att om kvinnan inte är upphetsad och våt så kommer det göra ont (torr fitta=smärtsamt när kuk/hand/valfritt föremål trycks in). Hur skulle du själv känna om någon hade sex med dig mot din vilja? Vill du ha en kuk nedtryckt i halsen eller upptryckt i röven? Tror du att du är mottaglig för det utan minsta förberedelse?

Våldtäkten kan leda till att offret smittas av en sexuellt överförbar sjukdom. Inte kul att bli påsatt och dessutom få HIV eller något annat otrevligt. Är offret en kvinna kan hon bli gravid. Det är inte troligt att hon vill behålla resultatet av en våldtäkt men aborter är inte 100% säkra. Hon kanske aldrig kommer kunna få barn igen. Vill du beröva henne det?

Varför tror du att en person inte blir påverkad psykologiskt av en våldtäkt? Människor blir traumatiserade av att bevittna självmord, olyckor, krig, misshandel och allt möjligt. Varför tror du att våldtäkt fungerar annorlunda?

Om du inte ens kan föreställa dig hur traumatiserande det är så måste du vara helt empatilös. Inte ens riktigt korkade människor har svårt att förstå det uppenbara så jag tänker inte skriva "du är dum i huvudet" även om du säkert är det. Jag är övertygad om att du skapat den här värdelösa tråden i syfte att provocera fram reaktioner. Det är barnsligt och meningslöst och ett jävla hån mot alla de som fått sitt liv förstört pga sexuella övergrepp. Du borde skämmas ditt jävla as.
Senast redigerad av Cineasten 2014-06-06 kl. 17:28.
Citera
2014-06-06, 17:30
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Vad är det för skillnad på våldtäkt och frivilligt sex då?

Skillnaden är att våldtäkt är lite mer upphetsande mentalt. Annars är det samma sak.
Citera
2014-06-06, 17:42
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det är uppenbart att den här tråden är en ren trolltråd men det finns hur många bevis som helst för att våldtäktsoffer skadas i samband med våldtäkt. Såväl fysiskt som psykiskt. Fysiskt delvis därför att våldtäkter brukar ske hårt och brutalt, dels för att om kvinnan inte är upphetsad och våt så kommer det göra ont (torr fitta=smärtsamt när kuk/hand/valfritt föremål trycks in). Hur skulle du själv känna om någon hade sex med dig mot din vilja? Vill du ha en kuk nedtryckt i halsen eller upptryckt i röven? Tror du att du är mottaglig för det utan minsta förberedelse?

Våldtäkten kan leda till att offret smittas av en sexuellt överförbar sjukdom. Inte kul att bli påsatt och dessutom få HIV eller något annat otrevligt. Är offret en kvinna kan hon bli gravid. Det är inte troligt att hon vill behålla resultatet av en våldtäkt men aborter är inte 100% säkra. Hon kanske aldrig kommer kunna få barn igen. Vill du beröva henne det?

Varför tror du att en person inte blir påverkad psykologiskt av en våldtäkt? Människor blir traumatiserade av att bevittna självmord, olyckor, krig, misshandel och allt möjligt. Varför tror du att våldtäkt fungerar annorlunda?

Om du inte ens kan föreställa dig hur traumatiserande det är så måste du vara helt empatilös. Inte ens riktigt korkade människor har svårt att förstå det uppenbara så jag tänker inte skriva "du är dum i huvudet" även om du säkert är det. Jag är övertygad om att du skapat den här värdelösa tråden i syfte att provocera fram reaktioner. Det är barnsligt och meningslöst och ett jävla hån mot alla de som fått sitt liv förstört pga sexuella övergrepp. Du borde skämmas ditt jävla as.

1) Jag är kvinna därför vet jag attt man blir våt ganska fort när man blir penetrerad. Därför är sannlikheten liten att man skadas. Om någon hade sex med mig mot min vilja skulle jag tycka att det var upphetsande så länge han inte var mesig. Det skulle typ 100% av alla kvinnor tycka.

2) Man kommer inte att få HIV eller bli gravid sannolikheten för det är mikroskopisk.

3) Därför att våldtäkt är sex. Sex är skönt. Varför skulle man bli traumatiserad av det?

4) Jag har tagit dubbel-anal tror du att jag blir imponerad av en man vars grej är att han kan hålla fast en och ha vanligt vaginal sex? Det är säkert en rolig grej men jag tror inte att någon kvinna skulle bli traumatiserad av det. Alla kvinnor har haft sex flera 1000 gånger i sitt liv de vet hur det går till.
Senast redigerad av Babianen 2014-06-06 kl. 17:44.
Citera
2014-06-06, 17:48
Medlem
Citat:
Skillnaden är att våldtäkt är lite mer upphetsande mentalt. Annars är det samma sak.
Men när är det våldtäkt och inte frivilligt sex då? Ditt sex är ju alltid frivilligt.
Citera
2014-06-06, 17:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Men när är det våldtäkt och inte frivilligt sex då? Ditt sex är ju alltid frivilligt.

Kvinnor är alltid villiga att ta kuk. Skillnaden är om kvinnan är mer villig eller mindre villig när våldtäkten sker. Jag skulle säga att det är när kvinnan hungrig det är det närmaste riktig våldtäkt enligt mig.
Citera
2014-06-06, 18:14
Medlem
Citat:
Kvinnor är alltid villiga att ta kuk. Skillnaden är om kvinnan är mer villig eller mindre villig när våldtäkten sker. Jag skulle säga att det är när kvinnan hungrig det är det närmaste riktig våldtäkt enligt mig.
Våldtäkt = sex när kvinnan är hungrig? Nej, det låter ju inte så farligt. Och själv anser du att det är mer upphetsande att ha sex medan du är hungrig?

Det är bra att få reda ut begreppen så man förstår vad det är du du pratar om.
Citera
2014-06-06, 18:16
Medlem
Bolliwollis avatar
Hur många våldtäkts brott har ts dömts för?
Hur fan kan man säga så där?
Luktar troll långa vägar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in