2014-06-06, 12:08
Medlem
Underbar video. Om han talar i affekt eller har preparerat manuset med fula ord gör det samma. För att nå fram i den censurerade debatten idag krävs något extraordinärt. Och snubben levererar! Självklart ryggar många tillbaka mot ord som fittor, apor och blattar. Jag skulle själv aldrig kalla någon för något av det, även om jag innerst inne tänker så om riktiga skitstövlar. Man är väl den typiske svenske mesen.

Det jag gillar mest är avsnittet 27.30-29.30 där han filosoferar om kritiskt tänkande och intelligens. Klockrent! Helt klart en renässansmänniska som läser lusen av alla vuvuzela tutande idioter som inte klarar av en argumentation.

Tråkigt bara att snubben nu är körd i det svenska samhället. Ingen lär våga ge honom något jobb. SD skulle inte heller våga ta i honom med tång.
Citera
2014-06-06, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Det finns oerhört många kriminella Bosnier och Serber i både Sverige och Storbritannien, de är inte speciellt populära av den anledningen. Sedan så är de, generellt sett, jävligt patriotiska, till den grad att de ser ner på alla andra - framförallt Bosnier. Av någon outgrundlig anledning så tror de sig vara bättre än andra folkslag och länder.

Glöm inte heller bort att många Bosnier är muslimer, så att tro att dessa skulle gå i krig för svenska nationalister är helt fel. Däremot har jag märkt många Bosnier har förståelse för arga svenskar, troligtvis då de själva vet hur det känns när hemlandet blir invaderat av utomstående.

Det finns bara vi och dem och majoriteten av dem du hyllar skulle ställa sig på din motsatta sida.

Du menar nog att det är serber som tror att de är bättre än andra. De ser sig själva till och med som guds utvalda folk. Bosnier är inte särskilt religiösa, de är muslimer på pappret och hade inte haft några problem med att strida för Sverige i ett hypotetiskt krig då Kristendom har så pass lite med Sverige att göra idag.

Sorry för OT, behövde bara plocka isär hans nonsens.
Citera
2014-06-06, 12:13
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Blattens tal till nationen på facebook:
Citat:
Goddag, Sverige.

Jag är besviken på er feghet. Samhället som vi lever i idag är oacceptabelt. Känslor prioriteras före logik, och gott rykte prioriteras före ärlighet. Syftet med en civilisation är att utvecklas mot högre höjder, och hur ska detta vara möjligt ifall man inte får peka ut det som är negativt - utan att bli stämplad som "rasist" eller "kränkande"? Det är klart att andra människor får ha en åsikt om din åsikt, och dom får tycka att du är rasistisk. Men det finns en enorm skillnad mellan att någon tycker illa om din åsikt, och en fullständig häxjakt som är sanktionerad av regeringen & samhället.

Om nån har rätt i det dom säger så borde dom inte ha några problem med att få sin åsikt ifrågasatt. För dom har ju alla svar, eller hur? Varför kan dom då inte erbjuda svaren när dom blir utmanade, istället för att ropa "RASIST" och hitta på larviga korkade hejaramsor som "Våga vägra ta debatten"? Om någon har rätt i det dom säger så hade dom frågat varför du inte håller med dom, dom hade inte ägnat sig åt barnsliga smutskastningstekniker och försökt vinna diskussionen innan den ens har börjat. Jag upprepar; INNAN den ens har börjat.
Men det är precis så samhället ser ut: människor som utger sig för att ha ”den enda rätta åsikten” och ifall du inte håller med dom så får du höra: ”Rasist, rasist, rasist.”

Ju mer man utmanar den allmänna uppfattningen, desto mer okej blir det för andra människor att tycka fritt också. Men att stå upp för den man är och vad man tycker har aldrig varit ett livsval för den som vill leva bekvämt. Å andra sidan, så är det precis därför världen ser ut som den gör idag. Jag hoppas att ni också tycker att detta är oacceptabelt, och att vi kan börja förändras mot det bättre.

Med vänliga hälsningar,
Den arga blatten
https://www.facebook.com/pages/En-Arg-Blatte-Talar/889618097730675?fref=ts
Citera
2014-06-06, 12:22
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk

Tråkigt bara att snubben nu är körd i det svenska samhället. Ingen lär våga ge honom något jobb. SD skulle inte heller våga ta i honom med tång.
Isåfall får vi bilda nån slags "grupp"/"förening" som stöttar han på alla plan. Alltid nån som kan ge han jobb, bostad etc. Nästan alla kommentarer på flashback och facebook är positiva - starkt positiva. Han har redan många fans.
Citera
2014-06-06, 12:39
Medlem
upos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
Jag förstår att man kan tycka att detta är 'häftigt' och att 'han talar sanningen' osv, om man är en liten okunnig SD:are eller om man är typ nyss fyllda femton. Faktum är att det han säger inte är särskilt nytt eller speciellt smart. Det är så där det låter när unga, politiskt okunniga diskuterar massinvandringsproblemet.

Det faktum att han inte har någon radikal lösning eller ö.h.t vill gå på djupet till problemet samt, att han var tvungen att kvotera in floskler i sin video som "Jag är antirasist" "Jag hatar rasister" "Rasism är äckligt" "Hitler var den värsta personen någonsin" "Breivik var hemsk" mfl. Gjorde hela videon/meningen värdelös.

Som Sagt, en liten SDare kan bli imponera av detta, men en person som förstått sig på det politiska klimatet som ex. en riktig etnonationalist, kommer inte bry sig särskilt mycket om en halvsvensk-halvbosnier som kallar negrer för apor.

Bosnien.

Håller helt klart med dig här. Det han gör är att förenkla ett väldigt knepigt politiskt problem. Korkade människor tycker att han är smart, trots att det enda han gör är att diskutera småsanningar och generella tankegångar. Det är nog få som inte håller med honom i det stora hela.

Med lite tur blir han standupkomiker där han, tillsammans med David Batra och Özz öppet får pissa på svensk politik, utan att behöva få mardrömsfrågan 'Hur vill du att Sverige ska styras?'.

Edit: Det enda positiva med videon var att han drog en tydlig linje mellan 'blattar' och 'invandrare'.
Senast redigerad av upo 2014-06-06 kl. 12:57.
Citera
2014-06-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Kristendom har så pass lite med Sverige att göra idag.

Där högg du allt i sten. Den svenska kulturen är starkt präglad av Kristendomen, vare sig Svenskar av idag vill kännas vid det eller ej. Allt annat är bara sionist svammel.

Eller tror du på allvar att våran kultur hade varit densamma ifall Islam haft lika mycket inflytande över den dem senaste 1000 åren?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2014-06-06 kl. 12:45.
Citera
2014-06-06, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Där högg du allt i sten. Den svenska kulturen är starkt präglad av Kristendomen, vare sig Svenskar av idag vill kännas vid det eller ej. Allt annat är bara sionist svammel.

Eller tror du på allvar att våran kultur hade varit densamma ifall Islam haft lika mycket inflytande över den dem senaste 1000 åren?

Kanske uttryckte mig dåligt. Du har rätt, men vad är Kristendom i Sverige idag? Hur många är kristna och tror på gud? Väldigt få. Jag menar att en person som krigar för Sverige inte krigar för Kristendomen då Sverige är så pass sekulariserat idag.
Citera
2014-06-06, 12:47
Medlem
Ordet rasist är som en joker i kortleken. Du kan använda den när du vill och få fördelar.
Citera
2014-06-06, 12:52
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Nej, man om man som vit Europé står och säger "dessa jävla negrer är apor" så börjar man rynka på ögonbrynen.

kontexten avgör hur det ska tolkas.
Citera
2014-06-06, 12:54
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
kontexten avgör hur det ska tolkas.

Kontexten är att en vit europé retar sig över hur "svartskallar" beter sig.
Citera
2014-06-06, 13:14
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Kontexten är att en vit europé retar sig över hur "svartskallar" beter sig.

ja. är det fel?
Citera
2014-06-06, 13:26
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightLight
Angående det spanska språket. Det är visst rasistiskt att kalla någon för "negro" i spanien. Saken är bara att rasismen är så stor i spansktalande länder. Däremot så betonar man ordet på olika sätt, ifall du vill säga tex. jag har en svart skjorta ( tengo una camisa negra) och te när man ropar på en svart man (oye negro!). Det kan vara svårt för folk som lär sig spanska i skolan men vi som har språket som hemspråk hör skilnaden direkt.

I spansk talande länder använder man oftast ordet indian på ett rasistikt sätt också. Det är normalt att kalla en svart man för negro och en som ser ut som indian för indio, men frågar du dessa två folkslag så är det ingen som tyker om att bli kallad så. Tyvärr är det spanska samhället så pass rasistiskt att detta människor måste stå ut med det i vardagen medans det inte finns nedlåtande ord för vita personer.

Så är det inte als din fjant jag är från Spanien.

sen kallar man ofta vita för blanca/blanco dvs vit om personer som är väldigt ljusa. åk till mexico där kallar de vita tjejer för just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in