Citat:
Ursprungligen postat av
Endsieg
Jag förstår att man kan tycka att detta är 'häftigt' och att 'han talar sanningen' osv, om man är en liten okunnig SD:are eller om man är typ nyss fyllda femton. Faktum är att det han säger inte är särskilt nytt eller speciellt smart. Det är så där det låter när unga, politiskt okunniga diskuterar massinvandringsproblemet.
Det faktum att han inte har någon radikal lösning eller ö.h.t vill gå på djupet till problemet samt, att han var tvungen att kvotera in floskler i sin video som "Jag är antirasist" "Jag hatar rasister" "Rasism är äckligt" "Hitler var den värsta personen någonsin" "Breivik var hemsk" mfl. Gjorde hela videon/meningen värdelös.
Som Sagt, en liten SDare kan bli imponera av detta, men en person som förstått sig på det politiska klimatet som ex. en riktig etnonationalist, kommer inte bry sig särskilt mycket om en halvsvensk-halvbosnier som kallar negrer för apor.
Bosnien.
Håller helt klart med dig här. Det han gör är att förenkla ett väldigt knepigt politiskt problem. Korkade människor tycker att han är smart, trots att det enda han gör är att diskutera småsanningar och generella tankegångar. Det är nog få som inte håller med honom i det stora hela.
Med lite tur blir han standupkomiker där han, tillsammans med David Batra och Özz öppet får pissa på svensk politik, utan att behöva få mardrömsfrågan 'Hur vill
du att Sverige ska styras?'.
Edit: Det enda positiva med videon var att han drog en tydlig linje mellan 'blattar' och 'invandrare'.