2014-06-06, 08:36
Medlem
Endsiegs avatar
Jag förstår att man kan tycka att detta är 'häftigt' och att 'han talar sanningen' osv, om man är en liten okunnig SD:are eller om man är typ nyss fyllda femton. Faktum är att det han säger inte är särskilt nytt eller speciellt smart. Det är så där det låter när unga, politiskt okunniga diskuterar massinvandringsproblemet.

Det faktum att han inte har någon radikal lösning eller ö.h.t vill gå på djupet till problemet samt, att han var tvungen att kvotera in floskler i sin video som "Jag är antirasist" "Jag hatar rasister" "Rasism är äckligt" "Hitler var den värsta personen någonsin" "Breivik var hemsk" mfl. Gjorde hela videon/meningen värdelös.

Som Sagt, en liten SDare kan bli imponera av detta, men en person som förstått sig på det politiska klimatet som ex. en riktig etnonationalist, kommer inte bry sig särskilt mycket om en halvsvensk-halvbosnier som kallar negrer för apor.

Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Var kommer han ifrån? Dialekten låter västsvensk..
Bosnien.
Citera
2014-06-06, 08:42
Medlem
utomlandsJPs avatar
Det mesta sagt i videon ar vad som i mangt och mycket redan diskuterats har, i nastan varenda trad i Politik/inrikes.

Manga ar likasinnade (och minst lika manga starkt emot. For har pa FB saval som pa gatorna ar varje individ som rostade SD en rasist, lantis och lagavlonad. Och hel-ylle svensk ).
(edit: eller som ovan "15 aring", etc...)

Men brodern vagar oppet sta for sunt fornuft.
Youtube, facebook, etc.
Vilket ar underbart.

...Men ocksa en paminnelse

Efter all ryggdunkning maste jag anda fraga mig, andra,
varfor diskuterar vi inte mer om poangen att svenskar ar sonderskramda fittor?

Tycker det ar sant och oerhort viktigt att ta upp.
PK sverige har trollat bort vara kulor, och utan dom sa fortsatter vi pa samma spar.
Citera
2014-06-06, 09:18
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utomlandsJP

...Men ocksa en paminnelse

Efter all ryggdunkning maste jag anda fraga mig, andra,
varfor diskuterar vi inte mer om poangen att svenskar ar sonderskramda fittor?

Tycker det ar sant och oerhort viktigt att ta upp.
PK sverige har trollat bort vara kulor, och utan dom sa fortsatter vi pa samma spar.

Vi har en annan kultur där vi litar på varandra svenskar emellan. Det sköna med det är att vi då slipper vara aggressiva respekt-mongon som måste armbåga sig fram. Vi är vana med ett stabilt samhällssystem där ödmjukhet, hårt arbete, sunt förnuft och intelligens är hörnstenar. Detta vet vi ger framgång, det är bevisat många gånger om. Tyvärr fattar inte många blattar den ganska långsiktiga planering man måste ha för att bygga upp något starkt och hållbart. Vi skiter helt enkelt i att gå ner på deras nivå, vi är bara tysta och rynkar på näsan när de håller på.

Innerst inne vet vi trots allt att de är förlorare.
Därför är vi fittor, smarta fittor.

Vi ser inte poängen med att gå ner på deras värdelösa nivå helt enkelt. Sen är vi också rädda av oss, vi har inte tränat på att vara ett mongo, därför är vi inte så bra på att vara just det, vi vet inte hur man gör.

Tyvärr måste vi förhålla oss till den nya verkligheten som politikerna skapat åt oss (inklusive mig själv som röstat sjuklöver tidigare). Men jag har ingen lösning på problemet förutom kraftigt minskad invandring.

Att gå ner på en simpel rånarnivå och var ett attitydvrak är nog inget alternativ för gemene svensk och gemene integrerad invandrare.
Senast redigerad av RingRing2014 2014-06-06 kl. 09:34.
Citera
2014-06-06, 09:30
Bannlyst
Den snubben är först och främst knappast representabel för vad man tänker sig när man säger invandrare. För det andra ger han vänterhippievibbar. Och det tredje är att han bara ger ett ansikte på vad som diskuterats här i åratal.

Lättpåverkade Flashbackanvändare. "Nu börjar revolutionen".
Citera
2014-06-06, 09:48
Medlem
utomlandsJPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Vi ser inte poängen med att gå ner på deras värdelösa nivå helt enkelt. Sen är vi också rädda av oss, vi har inte tränat på att vara ett mongo, därför är vi inte så bra på att vara just det, vi vet inte hur man gör.

Deras niva? Ranarniva?

Du har missforstatt mig helt.

Varken han, eller jag, pratar om nagon slags ran. Eller "mongo" niva.

Vad jag sager ar att gemene man/kvinna i sverige inte vagar tala oppet. Att bli utfryst ar val det snallaste som kan handa.
Vad han sa var hur svenskar later allt handa, att vi inte sagt stopp.
Citera
2014-06-06, 10:14
Medlem
Rarrehs avatar
Är alla idioter på Flashback ledsna nu?

Senast redigerad av Rarreh 2014-06-06 kl. 10:17.
Citera
2014-06-06, 10:34
Medlem
hvita.nhegrers avatar
En Arg Blatte kommenterar dagens planerade flaggbränningar på facebook:
Citat:
Det finns människor som säger "NER MED NATIONALSTATEN" och har tänkt att bränna Sveriges flagga imorrn. Vad är det för idioti? Om du är emot nationalstaten så hade du bränt Turkiets flagga, Bosniens flagga, Spaniens flagga, Japans flagga, VARENDA FUCKING FLAGGA SOM FINNS. Finns det nått jävla land som inte är en "nationalstat"? Att bara ge sig på Sverige är jävligt fegt. Prova att bränna en utländsk flagga och se vad som händer istället.
https://www.facebook.com/pages/En-Arg-Blatte-Talar/889618097730675?fref=ts

Citat:
Ursprungligen postat av Rarreh
Är alla idioter på Flashback ledsna nu?
Varför skulle några "idioter" på FB vara ledsna nu? Vad menar du?
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-06-06 kl. 10:37.
Citera
2014-06-06, 10:34
Medlem
TheSleepyOnes avatar
Det finns många bra poäng i det han säger faktiskt.
Jag gillar dock inte hur han kategoriserar dåligt beteende och idioti med faktiska kränkande uttryck. Är han bättre på något sätt på? Kanske nödvändigtvis inte rasism, men det känns på något vis som lite smyghyckleri.

Det känns på något sätt lite fel att han segregerar människor per invandrare, blattar och "förortsnegrer" istället för det landet som de antagligen alla har medborgarskap uti; Sverige. Denna rasistiska överkänslighet verkar vara väldigt återkommande, att som han säger, en stereotypisk dålig attityd bland vissa människor, i vissa områden, är lite för upprepad.

Det är även min åsikt att peka ut och hitta svarta får (no pun intended) är fruktlöst och leder till ingenting annat än en konstant dvälja sökandes social rättvisa. Det finns säkerligen en lösning på problemet, vilket kan vara lite mer överläggande resulterande i att vi alla lider samma konsekvenser för sådan ignorans och respektlöshet som jämlika.

Inte som etnisk och invandrare; utan som svenskar.
Senast redigerad av TheSleepyOne 2014-06-06 kl. 10:40.
Citera
2014-06-06, 10:48
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Vi har en annan kultur där vi litar på varandra svenskar emellan. Det sköna med det är att vi då slipper vara aggressiva respekt-mongon som måste armbåga sig fram. Vi är vana med ett stabilt samhällssystem där ödmjukhet, hårt arbete, sunt förnuft och intelligens är hörnstenar. Detta vet vi ger framgång, det är bevisat många gånger om. Tyvärr fattar inte många blattar den ganska långsiktiga planering man måste ha för att bygga upp något starkt och hållbart. Vi skiter helt enkelt i att gå ner på deras nivå, vi är bara tysta och rynkar på näsan när de håller på.

Innerst inne vet vi trots allt att de är förlorare.
Därför är vi fittor, smarta fittor.

Tyvärr måste vi förhålla oss till den nya verkligheten som politikerna skapat åt oss (inklusive mig själv som röstat sjuklöver tidigare). Men jag har ingen lösning på problemet förutom kraftigt minskad invandring.

Att gå ner på en simpel rånarnivå och var ett attitydvrak är nog inget alternativ för gemene svensk och gemene integrerad invandrare.

Just detta "smarta fittor" kommer ta död på detta land..

Är själv invandrare han tar varje ord ur min mun verkligen.. Tur att Polen har en vettig flyktingpolitik så flyttar jag dit om 5-10 år.
Citera
2014-06-06, 10:51
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testpiloten
poängen är just att det inte är orden i sig som utgör den egentliga rasismen.

man är inte rasist bara för att man säger "neger".

Nej, man om man som vit Europé står och säger "dessa jävla negrer är apor" så börjar man rynka på ögonbrynen.
Citera
2014-06-06, 11:34
Medlem
healthyasfucks avatar
Inte ofta jag kollar igenom en video på 30 minuter, men detta var så förbannat bra sagt.
Citera
2014-06-06, 11:48
Medlem
Dimaks avatar
Bra men han kunde tänkt på ordvalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in