2014-06-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjokort
Det gör mig ont att höra!

Något specifikt område man bör sikta in sig på? Eller ska jag svälja min kräsenhet och bita i det sura äpplet?
Du har alltid en chans att få i Flogsta. Sen finns alltid Rikshems bostäder på Kantorn där det finns dusch och toa på rummet men det är förbannat osäkert då de verkar ha gjort om allt till något slags korttidsboende, men bättre än ingenting.

Studentstaden har bara kvar korridorrum i Gamla Studentstaden/Rackarberget numer förutom ett litet antal svindyra boenden i Ekeby.
Citera
2014-06-02, 00:04
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Dum fråga här: Registerarade mig som sökande på studentstaden i november, den enda informationen som jag kan se är mitt regdatum. Är mina köpoäng baserade på antalet gångna dagar eller ser jag det någon annan stans? (påpeka inte min inkompetens, är fullt medveten om den)
Citera
2014-06-05, 12:37
Medlem
Är det någon idé för min del eller bör jag tänka om?

Hade inte alls planer på att studera, men har senaste tiden fått sjuk motivation till det och insett att det är vägen till ett bättre liv (Y)

Saken är den att jag har lagt 0 jobb på att ens kolla eller söka boende till hösten.

Är det ens någon idé eller är det totalt orimligt att få tag i något? Jag är inte så kräsen egentligen, helst tak över huvudet bara. Vart det är kvittar.

Det finns ju inneboende också, men det verkar så jobbigt :/

Kanske borde satsa till VT istället? Men står typ inte ut att jobba tills dess, vill ju börja nu när motivationen är hög
Citera
2014-06-05, 18:37
Medlem
Verkar lättast att få i Flogsta, vilka tider är det störst sannolikt att det dyker upp lägenheter? Mellan 07.00 - 16.00? Det kommer väl aldrig på kvällen?

Hur mycket bör man kolla, 1 gång i timmen, 5 gånger timmen? Har liksom ingen aning hur mycket jobb det krävs.

http://www.heimstaden.com ligger iaf framme hela tiden och tänkte kolla den hela tiden.

på jobbet får man väl sitta i mobilen
Citera
2014-06-05, 22:40
Medlem
Jag måste vara trög som inte hittar, men exakt var på heimstadens sida lägger de upp lediga studentlägenheter/korridorsrum som man kan söka?
Citera
2014-06-05, 22:46
Medlem
Amarths avatar
Är man ny student och är född eller studerat i Kalmar län, har man förtur att få ett rum i Kalmar Nation. Gäller bara att ansöka i tid.
Citera
2014-06-05, 22:48
Medlem
Verkar som Flogsta har först till kvarn, kanske inte är helt kört då om man sitter nu varje dag!
Citera
2014-06-06, 12:57
Medlem
Hatar det här. Har fått erbjudanden på några studentrum och en lägenhet från Rikshem. Studentrum vill jag helst inte bo i och alla erbjudanden är på korttidskontrakt, men jag har ingen om aning om jag kommer kunna få något bättre senare heller. Så ska man tacka ja eller ska man söka vidare? Har typ placering 10 på alla dock, så det är inte säkert att jag får något kontrakt ändå.
Citera
2014-06-06, 13:53
Medlem
Kan man förresten teckna kontrakt på studentrum/-bostad nu med inflytt i juli om man börjar i höst? Krävs inte antagningsbesked?
Citera
2014-06-06, 14:07
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borstbindare
Hatar det här. Har fått erbjudanden på några studentrum och en lägenhet från Rikshem. Studentrum vill jag helst inte bo i och alla erbjudanden är på korttidskontrakt, men jag har ingen om aning om jag kommer kunna få något bättre senare heller. Så ska man tacka ja eller ska man söka vidare? Har typ placering 10 på alla dock, så det är inte säkert att jag får något kontrakt ändå.

Har fått samma erbjudanden som dig på Rikshem fast jag har lite bättre placering än vad du har.
Tror nog jag skippar att tacka ja då man kan bli utskickad i princip när som helst, till och med innan höstterminen börjar.
Citera
2014-06-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmar123
Har fått samma erbjudanden som dig på Rikshem fast jag har lite bättre placering än vad du har.
Tror nog jag skippar att tacka ja då man kan bli utskickad i princip när som helst, till och med innan höstterminen börjar.

Ja, det hade ju varit riktigt trist, men jag undrar hur länge det är troligt att man kan bo där. I en annons har de skrivit fyra månader och det är ju i alla fall alldeles för lite om man flyttar in i juli.
Citera
2014-06-06, 18:32
Medlem
Vet ni några sidor där man har först till kvarn lägenheter och studentboenden?
Senast redigerad av lasttear. 2014-06-06 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in