2014-06-06, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Tycker du att man kan jämföra vaginal penetration med att få huvudet nedtryckt i toaletten? Du jämför något som är behagligt med något som är obehagligt därför är det fel. Att ha sex är som att spela fotboll. Om du tvingas att spela fotboll med någon du inte tycker om så är det kanske inte så trevligt men du kommer inte dö av det. Det är bara en sport.

Att bli tvingad till vaginal penetration är extremt obehagligt och finns inte ett uns behaglighet i det, vet att du tror detta inte stämmer på kvinnor, men du är rätt ensam bland resten av mänskligheten som fattar detta utan problem.
Att ha sex är inte att jämföra med att spela fotboll nej.
Finns massor med saker man gillar göra självmant och på sina villkor med en person man gillar göra det med. Men finns ingen sak man gillar tvingas till med våld eller hot av människor man inte vill vara med. Verkar bara vara du som inte fattar detta enkla.
Nu tänker jag ignorera dig igen.
Citera
2014-06-06, 09:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Att bli tvingad till vaginal penetration är extremt obehagligt och finns inte ett uns behaglighet i det, vet att du tror detta inte stämmer på kvinnor, men du är rätt ensam bland resten av mänskligheten som fattar detta utan problem.
Att ha sex är inte att jämföra med att spela fotboll nej.
Finns massor med saker man gillar göra självmant och på sina villkor med en person man gillar göra det med. Men finns ingen sak man gillar tvingas till med våld eller hot av människor man inte vill vara med. Verkar bara vara du som inte fattar detta enkla.
Nu tänker jag ignorera dig igen.

1) Nej det är inte obehagligt det enda som är obehaglig är om man får en skada inuti men mannen fortsätter under väldigt lång tid typ 1 timme minst. Om man inte får en skada inuti så är det ingen big deal. Då kan man klara av ganska mycket våldtäkter. Men det är inte det du menar. Du menar att det är obehagligt att bli penetrerad mot sin vilja och det är det inte. För den sortens kvinnor är det en mental grej "oh nej en kuk i mig" det har ingenting att göra med den fysiska verkligheten.

2) Ja det är som att spela fotboll. Om det inte är det för dig då är det något fel på dig.

3) Ingen kvinna gillar sex på sina vilkor det är extremt avtändande. Sex måste vara på mannens vilkor för att kvinnan ska kunna njuta av det.

4) Fysiskt är det inte annorlunda att bli penetrerad av någon man inte vill ha sex med från att bli penetrerad av någon man vill ha sex med. Det är alltså samma känsla. Det är alltså ingen stor grej.
Citera
2014-06-06, 09:45
Medlem
Citat:
1) Nej det är inte obehagligt det enda som är obehaglig är om man får en skada inuti men mannen fortsätter under väldigt lång tid typ 1 timme minst. Om man inte får en skada inuti så är det ingen big deal. Då kan man klara av ganska mycket våldtäkter. Men det är inte det du menar. Du menar att det är obehagligt att bli penetrerad mot sin vilja och det är det inte. För den sortens kvinnor är det en mental grej "oh nej en kuk i mig" det har ingenting att göra med den fysiska verkligheten.

2) Ja det är som att spela fotboll. Om det inte är det för dig då är det något fel på dig.

3) Ingen kvinna gillar sex på sina vilkor det är extremt avtändande. Sex måste vara på mannens vilkor för att kvinnan ska kunna njuta av det.

4) Fysiskt är det inte annorlunda att bli penetrerad av någon man inte vill ha sex med från att bli penetrerad av någon man vill ha sex med. Det är alltså samma känsla. Det är alltså ingen stor grej.
Du ligger alltså lika gärna med såna som du finner extremt motbjudande och såna som du är extremt tänd på. Och när var hur spelar heller ingen roll, fysiskt är det inte annorlunda. Får jag fråga om det alltid är skönt eller aldrig är skönt?
Citera
2014-06-06, 11:03
Medlem
Citat:

Fysiskt är det inte annorlunda att bli penetrerad av någon man inte vill ha sex med från att bli penetrerad av någon man vill ha sex med.

Ja, nog sjutton är våldtäkt ett extremt överdramatiserat tema. Borde räcka med en lag om misshandel som gäller båda könen. Att försöka bedöma psykisk smärta och sätta en straffskala därefter, är ju bara hur flummigt som helst, och helt dömt att misslyckas. Frågan som bör ställas är ifall mannen eller kvinnan blev fysiskt skadad. Ja eller nej och hur mycket? Sådant kan man till viss del mäta.
Citera
2014-06-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, nog sjutton är våldtäkt ett extremt överdramatiserat tema. Borde räcka med en lag om misshandel som gäller båda könen. Att försöka bedöma psykisk smärta och sätta en straffskala därefter, är ju bara hur flummigt som helst, och helt dömt att misslyckas. Frågan som bör ställas är ifall mannen eller kvinnan blev fysiskt skadad. Ja eller nej och hur mycket? Sådant kan man till viss del mäta.
Om det fysiskt inte är annorlunda att bli penetrerad av nån man inte vill ha sex med än nån man vill ha sex med, varför skulle det då vara misshandel?
Citera
2014-06-06, 12:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Du ligger alltså lika gärna med såna som du finner extremt motbjudande och såna som du är extremt tänd på. Och när var hur spelar heller ingen roll, fysiskt är det inte annorlunda. Får jag fråga om det alltid är skönt eller aldrig är skönt?

Min poäng är att fysiskt är det ingen skillnad. Mentalt är det klart att man enjoyar mannen man gillar mer. Men fysiskt är det fortfarande sex i båda fallen. Det är alltid skönt när jag har sex.
Citera
2014-06-06, 12:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Våldtäkt är inte misshandel för man får inte skador. Det är bara sex mot ens vilja. Det är som att du inte vill spela fotboll den dagen men du måste göra det ändå. Det borde snarare vara ett bötesbrott.

Att man skulle må dåligt psykiskt är bara för kvinnor som har problem med sex. Alltså de gillar inte att bli penetrerade av sina män heller. Om du är OK med att bli penetrerad av din man så är du OK med penetration i allmänhet.
Citera
2014-06-06, 12:20
Medlem
Citat:
Min poäng är att fysiskt är det ingen skillnad. Mentalt är det klart att man enjoyar mannen man gillar mer. Men fysiskt är det fortfarande sex i båda fallen. Det är alltid skönt när jag har sex.
Vad är skillnaden mentalt då att ha sex med nån som du finner extremt motbjudande på ett kallt golv på en skitig toalett eller om du har det i sängen på lördagsnatten med nån som du är extremt tänd på? Om det fysiskt är lika skönt.
Citera
2014-06-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)

Tjejer ser bättre ut i sommarklänning än i vinterjacka. Kan du inte se en tjej i klänning utan att vilja våldta henne föreslår jag samtalsterapi eller att du lägger in dig själv på behandlingshem så du kan ändra ditt felaktiga beteende, alternativt kan du flytta till ett land var alla kvinnor har burhka och inte får gå utan sin man, då slipper du se vackra kvinnor med fina kläder.

Kort-kort-kort kjol är kanske inte det bästa draget om man ligger i riskzonen att bli våldtagen, dock får man ha kortkort kjol utan att vilja ha sex, en kort kjol innebär snarare att det är eller har varit varmt ute snarare än att tjejen vill bli våldtagen, inga tjejer vill bli våldtagna.

Kort kjol är något man bär om man vill ha uppmärksamhet, typiskt för 15-åringar som vill vara vackra och missförstått skönhet för Moore, eller Slitz istället för Vogue och Elle.
Citera
2014-06-06, 12:25
Medlem
Citat:

Sluta nu sitta hemma och sura för du inte får knulla fadi!
Citera
2014-06-06, 12:30
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Vad är skillnaden mentalt då att ha sex med nån som du finner extremt motbjudande på ett kallt golv på en skitig toalett eller om du har det i sängen på lördagsnatten med nån som du är extremt tänd på? Om det fysiskt är lika skönt.

Som jag sa man gillar en man mindre än den andra. Men fysiskt blir man fortfarande penetrerad det är samma sak. Om man blir våldtagen då tänker man "den här killen tycker jag inte om" eller typ "jag önskar han hade haft en större kuk" eller "den här killen var riktigt ful det var ingen bra ide att ha sex med honom". Om man har sex med någon man tycker om så tänker man "den här killen tycker jag om" , "den här killen såg riktigt bra ut vilken tur att jag valde att ha sex med honom" , "det här var en positiv upplevelse". Men fysiskt så är det samma sak det är penetration i båda fallen.

Poängen är att det mentala inte spelar så stor roll. Det är 10 - 20% av den sexuella upplevelsen. 80 - 90% är den fysiska biten. En kvinna kommer att njuta mer av våldtäkt på grund av den mentala biten "åh nu blir jag våldtagen vad spännande". Men inte till någon jätte stor utsträckning. Alltså är våldtäkt och vanligt sex ungefär samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae
Sluta nu sitta hemma och sura för du inte får knulla fadi!

Jag har postat bevis för att jag är kvinna här, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp?
Senast redigerad av Babianen 2014-06-06 kl. 12:32.
Citera
2014-06-06, 12:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae
Tjejer ser bättre ut i sommarklänning än i vinterjacka. Kan du inte se en tjej i klänning utan att vilja våldta henne föreslår jag samtalsterapi eller att du lägger in dig själv på behandlingshem så du kan ändra ditt felaktiga beteende, alternativt kan du flytta till ett land var alla kvinnor har burhka och inte får gå utan sin man, då slipper du se vackra kvinnor med fina kläder.

Kort-kort-kort kjol är kanske inte det bästa draget om man ligger i riskzonen att bli våldtagen, dock får man ha kortkort kjol utan att vilja ha sex, en kort kjol innebär snarare att det är eller har varit varmt ute snarare än att tjejen vill bli våldtagen, inga tjejer vill bli våldtagna.

Kort kjol är något man bär om man vill ha uppmärksamhet, typiskt för 15-åringar som vill vara vackra och missförstått skönhet för Moore, eller Slitz istället för Vogue och Elle.

Man bär kort kjol för att man söker efter sex. Man söker inte efter våldtäkt men man har inget emot om det händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in