2014-06-05, 22:17
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Dom gjorde husrannsakan i både föräldrahem och stugan... hittade noll.
Var står det då? Med likhund med?
Senast redigerad av yoloits 2014-06-05 kl. 22:21.
Citera
2014-06-05, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Vd beror det på i så fall? Fick de inte igenom en husrannsakan där då, åklagarna? Ett stort fel anser jag. Där finns säkerligen att hitta. Ja kanske inte nu längre iofs.
Man kan ju inte som privatperson bara kliva in och rota runt. Hade varit intressant (synd)
Det beror nog på att likhundar inte växer på träd, inte ens på teak. De som finns har mycket att göra.
Citera
2014-06-05, 22:29
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ja precis att golvet är nytt på ett släp tex vilket de höll på med när de tog honom. Väldigt lägligt att byta det golvet just då och dessutom en släpkärra (med tak) Är ingen dum plats att plasta in och sen stycka flicka på tex lastpallar som byggts upp till ett bord. Vilket jag tror är platsen för just detta. Tror fortfarande hon låg när hon fick sticken och att han gick runt henne och pratade samtidigt med henne, plågade henne.....

Hade de husrannsakan och med lik-hundar hemma hos KJs föräldrar och i stugan, Altersjön? Det måste väl ha gjorts väl? Vilken sida i fup om jag missat, kan inte hitta det.

Skulle inte släpet besiktas och var i dåligt skick?
Citera
2014-06-05, 22:29
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det beror nog på att likhundar inte växer på träd, inte ens på teak. De som finns har mycket att göra.
Hahaha, där fick du ju till det minsann... teak...
Det är en stor miss att inte ha gjort det!

Uno e ju så rapp i nosen, kanske upptagen å väx med tik? Är det verkligen så mycket lik som ligger och dräller så Uno med Kompis har fullt upp... ?
Citera
2014-06-05, 22:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hahaha, där fick du ju till det minsann... teak...
Det är en stor miss att inte ha gjort det!

Uno e ju så rapp i nosen, kanske upptagen å väx med tik? Är det verkligen så mycket lik som ligger och dräller så Uno med Kompis har fullt upp... ?
Ja, likhundar har fullt upp. Följ MPS Facebooksida. Folk försvinner var och varannan dag.
Citera
2014-06-05, 22:33
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Skulle inte släpet besiktas och var i dåligt skick?
Det har jag ingen aning om. Mkt möjligt men ändå väldigt lägligt, eller hur? Besiktning och dåligt skick hade jag också försökt förklara bort med, men det kanske är sant.
Citera
2014-06-05, 22:36
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, likhundar har fullt upp. Följ MPS Facebooksida. Folk försvinner var och varannan dag.
Jo men jag vet att de har fullt upp.
Men det är ändå märkligt att det bara nosats på ett av tre ställen KJ bott på under den här tiden.
Senast redigerad av yoloits 2014-06-05 kl. 22:41.
Citera
2014-06-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Psykvård, som blir livslång om han inte erkänner brottet och golar, hade inte varit fel.

Se där ja! Poletten ramlade ner till slut. Har för mig att du starkt ifrågasatt detta förut.

Jag tror att det är den vägen han hade behövt gå.
Inte minst för den betydelse ett erkännande hade haft för att skänka VB:s anhöriga sinnesro.
Om man hade dömt honom till rättspsykiatrisk vård hade man kunnat frammana tillfrisknande attityder genom att succesivt låta KJ inse kopplingen mellan sanning och vårdtid.

Med 5-6 år innanför murarna på "vanlig" anstalt kan han lika gärna fortsätta knipa käft.
Snart ute igen, liksom.
Citera
2014-06-05, 22:55
Medlem
Citat:
Vd beror det på i så fall? Fick de inte igenom en husrannsakan där då, åklagarna? Ett stort fel anser jag. Där finns säkerligen att hitta. Ja kanske inte nu längre iofs.
Man kan ju inte som privatperson bara kliva in och rota runt. Hade varit intressant (synd)
Yoloits, du verkar vara en godhjärtad person som vill väl och har ett intresse av att veta sanningen. Tyvärr så finns det dem som har det som sport, är nära vänner till KJ, motsvarande som trasar sönder varje resonemang som kan leda fram till sanningen. Detta är ett återkommande fenomen i denna tråd. Det är inte helt ovanligt i denna tråd att varje gång någon resonerar i en specifik riktning som verkar leda någonstans så dyker det upp ett gäng som pratar sig till leda om exempelvis blod i bagage, Unos förträfflighet eller liknande. Så även om det skulle finnas detaljer som är intressanta att prata om, till och med sådana som ännu inte pratats om i tråden, så vete f-n om dessa någonsin kommer att yppas. Ta exempelvis snacket om mordvapen, i tråden nämns pipe dagger och vips så dyker den upp som ett alternativ hos T.O. Eller allt snack med Giveawayyourlove. Krävs ingen professorsexamen för att begripa saker. Samma sak gäller MB kramarna, eller ännu värre han som Bodengrabb nämnde vid namn. Sedan finns det ett seriöst gäng, däribland du, som vill något. Samtidigt är det en i några stycken lärorik tråd med snabbutbildning i delar av juridiken och vad som gäller vid brott och straff, osv. Men, i alla fall. Även om du framför saker som är intressanta och relevanta så sablas dessa ned, på ett eller annat sätt. Ge dock inte upp, då du tillför tråden fräscht tänkande och klokt sådant.

En kommentar till eventuell medhjälpare: Förutom WL så bör AB synas i sömmarna vilken jag håller som numero uno av olika skäl. Ibland får jag känslan av att de allihopa (som deltog i eftersöket med KJ) är i någon mån inblandade, mer eller mindre. Finns vissa indikationer på att det kan vara så.
Citera
2014-06-05, 22:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

[--]
.. so here we go KJ är ute i bland oss alla andra om cirka fem år lika illa skruvad i skallen som när samhället stoppade in honom, ser du någon vinst i det?

KJ är psykopat - no regret & no remorse - och han är nog densamme när han kommer ut på gatan igen om drygt fem år, han kan inte "vårdas" till det bättre. Men han har uppfylld sin fantasi om hur det känns att döda en människa utan att behöva betala ett särskilt högt pris för den upplevelsen så han är nog nöjd med vad han har gjort, och återfall i "mordbeteendet" tror jag är väldigt liten.
Citera
2014-06-05, 23:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Se där ja! Poletten ramlade ner till slut. Har för mig att du starkt ifrågasatt detta förut.

Jag tror att det är den vägen han hade behövt gå.
Inte minst för den betydelse ett erkännande hade haft för att skänka VB:s anhöriga sinnesro.
Om man hade dömt honom till rättspsykiatrisk vård hade man kunnat frammana tillfrisknande attityder genom att succesivt låta KJ inse kopplingen mellan sanning och vårdtid.

Med 5-6 år innanför murarna på "vanlig" anstalt kan han lika gärna fortsätta knipa käft.
Snart ute igen, liksom.

Ifrågasatt vadå ? Jag har odlat samma teori i ett år om KJ och hans intressegemensamma kompisar, och att livstid på KVA är incitament för honom att pissa ner sina gärningsmannabröder. Lite tillspetsat kan man påstå att inkompetenta åklagare och en "lättköpt" hovrätt i Umeå varit på KJ:s sida om staketet i det här målet.
Citera
2014-06-05, 23:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
En kommentar till eventuell medhjälpare: Förutom WL så bör AB synas i sömmarna vilken jag håller som numero uno av olika skäl. Ibland får jag känslan av att de allihopa (som deltog i eftersöket med KJ) är i någon mån inblandade, mer eller mindre. Finns vissa indikationer på att det kan vara så.

Ibland ..? Infiltratörer i "söket" efter VB förutsätter jag ingick i planen - det gäller att ligga så nära "fienden" som möjligt.

Edit: Får känslan av att planläggningen i vissa faser är lite "militärinspirerad".
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-05 kl. 23:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in