2014-04-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamdidam
Sorry om jag avbryter krånglet ni har.. Men någon som kan gissa vem detta skulle kunna vara?
http://cdn1.cdnme.se/4070303/7-3/idiot5_519dd4d3e087c34244496b7b.png

Det kan vara denna bil, som nämms här:

http://www.nsd.se/nyheter/mork-bil-sags-i-narheten-7668023.aspx
Citera
2014-04-12, 23:47
Medlem
highfives avatar
Citat:
finner 2 bara, om droger bla.. :/
Det var iofs intressant.
Citera
2014-04-12, 23:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var iofs intressant.

Tänkte detsamma.
Citera
2014-04-12, 23:51
Medlem
Citat:
Men usch så läskigt, att han/hon visste allt innan tidningar/skvallerpress fick veta saker.. Men just speciellt att KJ helt säkert skulle åka dit just då också. Nästan så att polisen borde kollat upp vem akrobaten var, så säker som han/hon var alltså!
Sen visste hen ochsaa ganska mycket om baade KJ och VB fast dom annars inte hörde till samma "gäng", det jag menar är att KJ kompisar kände ganske lite till och om VB och likadan för Vb familj och bekannta medan denna/ de beskriver baada tvaa ganska bra
Citera
2014-04-12, 23:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Sen visste hen ochsaa ganska mycket om baade KJ och VB fast dom annars inte hörde till samma "gäng", det jag menar är att KJ kompisar kände ganske lite till och om VB och likadan för Vb familj och bekannta medan denna/ de beskriver baada tvaa ganska bra
ME hade hen järnkoll på också.
Citera
2014-04-13, 00:00
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fick för mig att det var några fysiska personer som använde användarnamnet. Inte bara en person.

Isåfall skulle jag nästan gissa på att det är nån/några vän eller vänner. Som visste om att KJ brukat vara där vid huset. Annars känns det nästan som att spår blev planterat (i hans bagage) kring då akrobaten blev såå säker..

Jag känner mig så osäker på vem jag misstänker mest av KJ vs. MB/AN. Speciellt med tanke på VBs sms "hon är knäpp". Visst, dålig på Svenska.. Men tror VB kunde veta skillnad på en hon eller han, med tanke på att det kan vara bra att kunna sådant om man går den linje hon gick på skolan.

Kan iaf vara ganska säker på att PH inte är inblandad i detta.
P.Hertz*erg pratar helt normalt (som han alltid gjort) i ljudfilen. Har bott granne med honom tidigare.
Han är sjuk på riktigt, pratar artigt med folk och jag tror på det han säger angående att han har väldigt svårt med tidsuppfattningen. Han brukade spela precis varje kväll och jag kunde vakna upp av att han svor en hel del och bankade i tangentbord samt kastade omkring saker i lägenheten. Han har dessutom väldigt svårt att ljuga.

W har jag ingen aning om hur grovt handikapp han har, men tycker det låter som att han ljuger en hel del i ljudfilen.. Men ingen aning.. I ljudfilen låter han som att han är mer funktionshindrad än PH, men har svårt att tro att han verkligen skulle vara det.
Citera
2014-04-13, 00:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Ok då hade du inte mer att komma med än vad jag redan sett. Om man kan hämta vatten i en kallkälla på våren eller inte råder det tydligen delade meningar om. Och så länge det finns en del som påstår att det är möjligt så kan ju även MB/AN ansett det möjligt.

När det gäller MBs minne av resan till Lakaträsk den 18/5 så förhördes han första gången om denna 15/8 d.v.s. tre månader efter den inträffade. Jag vet inte hur ofta de reste dit men om det skedde någorlunda ofta så är det kanske inte så konstigt om man tre månader senare inte minns vad man gjorde på just den resan.

Så då har vi fortfarande inga belägg för lögn från AN. Det tyngsta hittills är att hon tog fel en timme på tiden de kom hem den 4/5.

Mit fetande.

Eftersom polisen fikk ett tips, FÖRE 21 Maj,2013, om att MB hadde "ett gult hus i Lakaträsk" och att polisen mistänkt MB så pass att dom hadde span på honnom ända till den 19 Maj, så tror jag nog att dom frågat MB och AN om detta hus tidligare änn 18 Agusti.
Och om polisen inte har gjort det ja då kan vi ju igenn konstatera att utredningen är ren Kalle Anka.

Förhör med MLL (från Missing People) den 21 Maj, 2013 FUP sidan 59:

Lind känner också till att Berg har ett gult hus i Lakaträsk, vilket hon lämnat till
kom Inge Barsk
.
Huruvida denna fastighet är kontrollerad känner den hörda inte

OK hittade tidigare förhör, den 24 Maj, där AN frågas om Lakaträsk stugan !:

Förhör med AN den 24 Maj, 2013 FUP 114-115:

Dom har just pratat om vad AN och MB gjorde efter dom kom hem från resturangen den 4 Maj.
Då säger polisen plötsligt "Ni har ju sommarstuga?"
Och då följer et högst märkvärdig utfrågnigsförlopp!
Och det är ju AN som svarar högst märkvärdigt!

När hon frågas om dom har varit där, i stugan altså, så svarar hon INTE på frågan, utan hon börjar berätta om att det inte går att bo där MEN att dom var där i sommar och fortsätter med en massa helt onödiga upplysningar som hon inte frågats om (typiskt för folk som ljuger, berättar aldelses för många onødiga detaljer).

Polisen låter henne komma undan

Och senn frågar polisen "Vilken adress?"
AN svarar enbart "Lakaträsk" (anger altså inte vilket nummer stugan har i Lakaträsk)
Polisen frågar då "vad?" (polisen har tydligen inte hört vad AN sagt att addressen var)

Och här kommer då det mest mystiska !!!

Iställett för att svara på polisens fråga så börjar AN att babla om att MB varit otrogen, som fört till tappatt förtroende, och hur kunde han gjöra så etc etc.

och ÄNNU KONSTIGARE polisen låter henne IGEN komma undan, och fortsätter bara med att fråga om hon har en son

Här är förhöret med AN den 24 Maj, 2013 FUP 114-115

F1. Men ni åkte ingenstans?
H. Nej det är jag helt säker på.
F2. Ni har ju sommarstuga?
H. Ja det är Mikkes.
F2. Har ni varit där?
H. Det går inte att bo, men vi har varit där en sommar, det är ju länge sedan. Hans morbror är
där mest. Mikke har hjälpt till med att få ordning på grunden. Han fick den av sin morfar.
F2. Vilken adress?
H. Lakaträsk.
F2. Vad?
H. Han har mistat sitt förtroende genom att göra så där, tänka sig att det skulle kunna
spolieras och att det kom fram att dom har haft en affär, men och andra sidan så tänkte han
inte, jag kommer inte ihåg när han höll på med det där. Men han kunde nog inte räkna med att
det skulle bli så där, det blev en störning och nu är det avslutat.

F1. Du har en son?
H. Nej, jag har en dotter, Mikke har en son.
F1. Ok, som heter?
H. Dottern?

Och här info som tyder på att stugan i lakaträsk visst går att vara i, det är till och med vinter :

Här SMSar VB KJ den 9 januari när hon var innlåst på Karateskolan och hon ringde MB och bad honnom komma och låsa ut henne, VB berättar då för KJ att MB kommer åkande dit från Lakaträsk, så i Januari var han ju tydligen där, altså kunde stugan bebos i motsätning till vad AN säger i förhör.

Vem? Nej från lakaträsk 5 46761472255 SMS 2013-01-09 00:42 0 Inkommande FUP 683

Det finns mera av denna SMS kommunikation mellan VB och KJ, dä¨r VB ochså berättar att MN ju är ABs pappa, men jag har inte tid med att leta rätt på resten av denna kommunikationen just nu)

Och sist, Clavell du hadde rätt i att jag missuppfattat i min tidligare post angående om AN ljög om vad hon gjorde den 4 maj innan dom åkte på bröllopsmiddagen.
Citera
2014-04-13, 00:08
Medlem
Brain-Levels avatar
Vilket/vilka spår hittades efter VBs mobil? Se bildspelet på sidan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16878753.ab

"Här vid ett gammalt militärfort vid Åberget utanför Boden hittade polisen spår efter försvunna kvinnans mobiltelefon."
Citera
2014-04-13, 00:16
Medlem
Citat:
finner 2 bara, om droger bla.. :/
Akrobaten har lagt in rätt många inlägg, totalt 8 sidor.
Citera
2014-04-13, 00:16
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jag känner mig så osäker på vem jag misstänker mest av KJ vs. MB/AN. Speciellt med tanke på VBs sms "hon är knäpp". Visst, dålig på Svenska.. Men tror VB kunde veta skillnad på en hon eller han, med tanke på att det kan vara bra att kunna sådant om man går den linje hon gick på skolan.

Det där verkar du ha missuppfattat. Vi vet inte vad VB verkligen skrev i SMS:et. Det är MB som säger att han minns att hon skrev något om att "hon är knäpp"

Thailändska gör för övrigt inte skillnad på han/hon, det heter khao eller man. Jag har känt talare av andra språk som inte heller har den skillnaden som haft svårt med han/hon. Vatchareeya hade inte någon perfekt behärskning av det svenska språket heller.
Citera
2014-04-13, 00:19
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mit fetande.

Eftersom polisen fikk ett tips, FÖRE 21 Maj,2013, om att MB hadde "ett gult hus i Lakaträsk" och att polisen mistänkt MB så pass att dom hadde span på honnom ända till den 19 Maj, så tror jag nog att dom frågat MB och AN om detta hus tidligare änn 18 Agusti.
Och om polisen inte har gjort det ja då kan vi ju igenn konstatera att utredningen är ren Kalle Anka.

Förhör med MLL (från Missing People) den 21 Maj, 2013 FUP sidan 59:

Lind känner också till att Berg har ett gult hus i Lakaträsk, vilket hon lämnat till
kom Inge Barsk
.
Huruvida denna fastighet är kontrollerad känner den hörda inte

OK hittade tidigare förhör, den 24 Maj, där AN frågas om Lakaträsk stugan !:

Förhör med AN den 24 Maj, 2013 FUP 114-115:

Dom har just pratat om vad AN och MB gjorde efter dom kom hem från resturangen den 4 Maj.
Då säger polisen plötsligt "Ni har ju sommarstuga?"
Och då följer et högst märkvärdig utfrågnigsförlopp!
Och det är ju AN som svarar högst märkvärdigt!

När hon frågas om dom har varit där, i stugan altså, så svarar hon INTE på frågan, utan hon börjar berätta om att det inte går att bo där MEN att dom var där i sommar och fortsätter med en massa helt onödiga upplysningar som hon inte frågats om (typiskt för folk som ljuger, berättar aldelses för många onødiga detaljer).

Polisen låter henne komma undan

Och senn frågar polisen "Vilken adress?"
AN svarar enbart "Lakaträsk" (anger altså inte vilket nummer stugan har i Lakaträsk)
Polisen frågar då "vad?" (polisen har tydligen inte hört vad AN sagt att addressen var)

Och här kommer då det mest mystiska !!!

Iställett för att svara på polisens fråga så börjar AN att babla om att MB varit otrogen, som fört till tappatt förtroende, och hur kunde han gjöra så etc etc.

och ÄNNU KONSTIGARE polisen låter henne IGEN komma undan, och fortsätter bara med att fråga om hon har en son

Här är förhöret med AN den 24 Maj, 2013 FUP 114-115

F1. Men ni åkte ingenstans?
H. Nej det är jag helt säker på.
F2. Ni har ju sommarstuga?
H. Ja det är Mikkes.
F2. Har ni varit där?
H. Det går inte att bo, men vi har varit där en sommar, det är ju länge sedan. Hans morbror är
där mest. Mikke har hjälpt till med att få ordning på grunden. Han fick den av sin morfar.
F2. Vilken adress?
H. Lakaträsk.
F2. Vad?
H. Han har mistat sitt förtroende genom att göra så där, tänka sig att det skulle kunna
spolieras och att det kom fram att dom har haft en affär, men och andra sidan så tänkte han
inte, jag kommer inte ihåg när han höll på med det där. Men han kunde nog inte räkna med att
det skulle bli så där, det blev en störning och nu är det avslutat.

F1. Du har en son?
H. Nej, jag har en dotter, Mikke har en son.
F1. Ok, som heter?
H. Dottern?

Och här info som tyder på att stugan i lakaträsk visst går att vara i, det är till och med vinter :

Här SMSar VB KJ den 9 januari när hon var innlåst på Karateskolan och hon ringde MB och bad honnom komma och låsa ut henne, VB berättar då för KJ att MB kommer åkande dit från Lakaträsk, så i Januari var han ju tydligen där, altså kunde stugan bebos i motsätning till vad AN säger i förhör.

Vem? Nej från lakaträsk 5 46761472255 SMS 2013-01-09 00:42 0 Inkommande FUP 683

Det finns mera av denna SMS kommunikation mellan VB och KJ, dä¨r VB ochså berättar att MN ju är ABs pappa, men jag har inte tid med att leta rätt på resten av denna kommunikationen just nu)

Och sist, Clavell du hadde rätt i att jag missuppfattat i min tidligare post angående om AN ljög om vad hon gjorde den 4 maj innan dom åkte på bröllopsmiddagen.
CarlJanne75 tyckte det var konstigt att MB inte kom ihåg mer om resan den 18 maj i förhör ett par dagar senare. Men förhöret var inte ett par dagar senare utan 3 månader senare. Det var det mitt inlägg handlade om.

MB har ju släkt i Lakaträsk så det faktum att han kom åkande från Lakaträsk är inget bevis för att det går att bo i stugan. Det står ju inget om att han kommer från stugan.
Citera
2014-04-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja nu får ju alla skeptiker säga vad man vill..
Jag vill inleda följande med att säga
( JAG är ingen knäppgök som vänder mig till spåkärringar stup i kvarten, o sitter med husligt stora telefonräknings skulder föranlett av samtal till betalspåkärrungar.

MEN... Det här är intressant.

En sierska (utländsk sådan, ej boende i Sverige) som jag o nära o kära har vänt oss till (efter goda tips) då vi har tappat bort saker.
Hon har hjälpt oss hitta vänners katter, våra bilnycklar, kamera, viktiga papper ECT ECT. Han har alltid haft rätt !

Kvinnan heter Ammra, sierska och det här är en svensk summerad översättning ;

Flickan" mår bra och hon är i livet. Det är inga "problem",
Flickan finns inte så långt bort från sin bostad. Hon är på ett ställe med en man, troligen hans bostad/ sommarstuga eller liknande. Mannen är upptagen (gift ect), och flickan o mannen har sedan länge planerat att åka långt bort tillsammans.
Det finns en mörkhårig kvinna som är kompis till flickan, hon vet vem den här mannen är som flickan är med. Flickan kommer snart höra av sig till just den kompisen.

Flickan vill inte träda fram nu, allting har blivit för stort, skamligt o att mannen är upptagen. Hon är borta" på grund av kärlek. Mannen är äldre.

Titta noga på flickans kompis, hon har svaret.
………………

OK !? Lite intressant ändå. Vad som än händer framöver så hade jag önskat att några kunde lägga detta inlägg på minnet. För om det här skulle stämma, så är det ju helt jä*la otroligt.
Men som sagt, jag förbehåller mig rätten att inte bli attckerad pga av detta, eftersom detta bara är en teori så länge liksom alla andra här på flash.
Detta skrev akrobaten den 20 maj kl 18:37
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in