2014-05-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Ok, men hur kan ett beslut vara "korkat" om man bedömde risken innan? För att det inte blev som man tänkt sig?

Exemplet som jag använde var att det var onödigt riskfyllt att som kvinna gå själv, halvnaken i Tensta kl 2 på natten.

Så jag talar alltså om uppenbart dåliga/korkade beslut, och såna har vi alla tagit fler än en gång i livet.
Får man skylla sig själv om man blir våldtagen/misshandlad efter ett dåligt/korkat beslut? Nej.
Är man dålig/korkad för att man har tagit ett sådant beslut? Nej.

Tar man alltid dåliga och korkade beslut är man förmodligen både dålig och korkad, men inte ens då får man skylla sig själv.
Citera
2014-06-05, 02:52
Medlem
koko-kanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
"Sweden has the highest incidence of reported rapes in Europe and one of the highest in the world. According to a 2009 study, there were 46 incidents of rape per 100,000 residents. This figure is twice that of the UK which reports 23 cases, and four times that of the other Nordic countries, Germany and France. The figure is up to 20 times the figure for certain countries in southern and eastern Europe.[40]
The Swedish National Council for Crime Prevention claims that it is not "possible to evaluate and compare the actual levels of violent crimes... between countries", but that in any case the high numbers are explained by a broader legal definition of rape than in other countries, and an effort to register all suspected and repeated rapes. It asserts that comparisons based on victim surveys place Sweden at an average level among European nations."

Våldtäktsstatistik:http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics
Victim studies:http://en.wikipedia.org/wiki/Victim_study

År 2010 hade Sverige 63,5 våldtäkter per 100000 innevånare, detta kan jämföras med det årets andraplats Botswana med 92,9.
År 2012 var vi åter igen på andra plats med Lesotho på första.

Kan det verkligen vara så illa att Svenska män är så pass respektlösa mot kvinnor? Endast Botswana har sämre kvinnosyn.

...eller KAN det vara så att svenska kvinnor är bättre på att anmäla, och svenska myndigheter är bättre på att ta deras anmälningar på allvar? nej, såklart inte. det är invandrarnas fel! och kanske till och med bögarnas?
Citera
2014-06-05, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koko-kanel
...eller KAN det vara så att svenska kvinnor är bättre på att anmäla, och svenska myndigheter är bättre på att ta deras anmälningar på allvar? nej, såklart inte. det är invandrarnas fel! och kanske till och med bögarnas?

Absolut, blandat med högre andel falskanmälningar och att begreppet våldtäkt är urvattnat.
Att överfallsvåldtäkter till större del utförs av invandrare är inte direkt någon hemlighet, även om överfallsvåldtäkter endast utgör en liten del av den totala våldtäktsanmälningsstatistiken.

Hur bögarna skulle vara inblandade i det hela förstår jag inte, du skulle gärna fått utveckla det men eftersom att du är en icke-tänkande papegoja så antar jag att du är övertygad om att jag är en böghatande, kvinnomördande dödsknarkarnazist därför att Aftonbladet säger att alla som är kritiska till feminism är elaka och dåliga. Inte sant?

I vilket fall är det svårt att göra några som helst bedömningar på det verkliga antalet våldtäkter när det endast handlar om anmälningar och inte faktiska våldtäkter.
Citera
2014-06-05, 20:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
Inte rätt hon blir våldtagen, däremot ska hon fan inte klaga om hon blir jämförd med en hora och en attentionwhore. För de är precis det hon är och jag kommer att titta så mycket jag vill.

Varför skulle hon vara en hora om hon vart våldtagen?
Citera
2014-06-05, 21:18
Medlem
HighwayDelights avatar
Det är tack vare äckliga, infantila idioter som TS, som gör att jag avskyr berikning med alla dessa jävla påhitt.. Jag som kvinna ska kunna gå naken, utan att någon karljävel ska få för sig något.

Men ja, sliddjur behöver ju inte klä sig i urringat med pattarna upptryckta under hakan, om de inte bett om att få lite bekräftelse över sitt trasiga ego.
Citera
2014-06-05, 21:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Det är tack vare äckliga, infantila idioter som TS, som gör att jag avskyr berikning med alla dessa jävla påhitt.. Jag som kvinna ska kunna gå naken, utan att någon karljävel ska få för sig något.

Men ja, sliddjur behöver ju inte klä sig i urringat med pattarna upptryckta under hakan, om de inte bett om att få lite bekräftelse över sitt trasiga ego.

Varför då? Varför ska inte män kunna våldta de kvinnor de vill ha?
Citera
2014-06-05, 21:49
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

För att man är slut i huvudet om man måste våldtaga för att få ligga, då skulle dennes moder ha svalt, för en sådan korrupt afkomma bör tagas af daga helst igår.

Men jag kan ändå hålla med, tjejer som klär sig horigt ska ju inte komma o grina sen, jag är själv tjej, jag gissar på att man klär sig så för att MAN VILL HA UPPMÄRKSAMHET, annars är det långkallingar och plokrage som gäller, kan tänka mig att det inte får det att rycka i någon baguette
Citera
2014-06-05, 21:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:
För att man är slut i huvudet om man måste våldtaga för att få ligga, då skulle dennes moder ha svalt, för en sådan korrupt afkomma bör tagas af daga helst igår.

Men jag kan ändå hålla med, tjejer som klär sig horigt ska ju inte komma o grina sen, jag är själv tjej, jag gissar på att man klär sig så för att MAN VILL HA UPPMÄRKSAMHET, annars är det långkallingar och plokrage som gäller, kan tänka mig att det inte får det att rycka i någon baguette

Men våldtäkt kan ju vara hett här är några exempel, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp? vilken kvinna vill inte ha det här? Den första videon har försvunnit men kolla den andra.
Citera
2014-06-05, 21:52
Medlem
Citat:

Ja det är ju jättekonstigt verkligen, varför ska man inte få lov skjuta folk i huvudet när man har lust?
Citera
2014-06-05, 21:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ja det är ju jättekonstigt verkligen, varför ska man inte få lov skjuta folk i huvudet när man har lust?

Det är inte samma sak för en kvinna dör inte av att bli våldtagen tvärtom skulle många kvinnor tycka att det var en rolig upplevelse. Det är naturligt för män att vilja ha sex med snygga kvinnor, män har rätt att leva ut sina naturliga instinkter på samma sätt som kvinnor.
Citera
2014-06-05, 22:00
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Men våldtäkt kan ju vara hett här är några exempel, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp? vilken kvinna vill inte ha det här? Den första videon har försvunnit men kolla den andra.

Jag väljer att inte besöka din länk, då hela ditt postande är suspekt.
Jag får väl antaga att du trollar, och därmed tar jag dig inte på så stort allvar, men är du helt seriös, så föreslår jag att du söker hjälp.

Kan inte jag få skjuta män i pungen med spikpistol när andan faller på?
Citera
2014-06-05, 22:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag väljer att inte besöka din länk, då hela ditt postande är suspekt.
Jag får väl antaga att du trollar, och därmed tar jag dig inte på så stort allvar, men är du helt seriös, så föreslår jag att du söker hjälp.

Kan inte jag få skjuta män i pungen med spikpistol när andan faller på?

Kvinnor skadas inte av våldtäkt så det är inte samma sak. Om du viftar med en saftig köttbit framför en hungrig hund är inte det a) djurplågeri b) kan du klaga på hunden om den hoppar upp och äter köttbiten?

So om du har en kåt man och du viftar med en snygga kvinna framför honom är inte det a) taskigt b) kan du klaga på mannen om han våldtar kvinnan?
Senast redigerad av Babianen 2014-06-05 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in