2014-06-05, 20:24
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Läs HD:s beslut. Hon får inget.

Djävlar i havet äntligen lite poetisk rättvisa!!

Tack HD för den godsaken nu kan jag fira nationaldagen med fröjd!

Vilken käftsmäll för den snikna lilla damen, jobbat gratis i hela sex timmar, vojne vojne vilken tragedi!
Senast redigerad av Reimer 2014-06-05 kl. 20:32.
Citera
2014-06-05, 20:53
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Nu är vi iaf överens
Nog finns det saker som kommer komma upp till ytan på ett eller annat sätt så småningom.
Ja klart vi är överens Jag har haft en snäv syn tidigare på det hela som varit klar - KJ är ensam skyldig, funnits tvivel på det med. Nu när jag är här uppe och strosar runt har jag börjat vackla ännu mer och funderar mycket på kompisarna... åter...
En del säger att de är för tröga, för sävliga för att fixa en sån här sak, KJ kunde ju! Så är inte det nåt man gärna vill folk ska tro om de är inblandade på nåt sätt? De sitter inne med väldigt mycket fakta. Speciellt en. WL.
Kan KJ verkligen ha kunnat ta sig fram med VBs torso och ben i de markerna? Verkar även så att hon varit i horisontellt läge då hon hade blodansamling i kroppen som rann ut då hon vändes. Hur fixar man det ensam? Nej de har varit minst två vid utplaceringen av kroppsdelar iallafall.
Senast redigerad av yoloits 2014-06-05 kl. 21:07.
Citera
2014-06-05, 21:04
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Vänskap och kärlek kan ibland vara sanningens största fiende.
Jo det är ju sant, men om sanningen inte kommer fram så är man egentligen ingen vän eller nån som ger kärlek om man håller käft eftersom om det skulle komma fram allting skulle troligtvis KJ få mer av den vården han behöver i fängelset. Och uppfostran!
Det är högre status på en som erkänner och står för sanningen än en som tiger och man inte riktigt vet var man har att göra med (inbillar jag mig) En som erkänner kommer ha ett lugnare och mer välmående liv i fängelset i alla fall. Man mår bäst av att lätta på trycket.
Så man kan ju fråga sig hur JJ, familj och vänner tänker. Vill de inte att KJ ska ha det bästa han kan på fängelset? Vill de det, ja då får de också se till att sanningen kommer fram. Då visar man att man är vän och ger kärlek... KJ behöver verkligen vård, inte fängelse och de som vet kan hjälpa honom att få det som är rätt och riktigt...... Anser jag.
Senast redigerad av yoloits 2014-06-05 kl. 21:57.
Citera
2014-06-05, 21:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Brottsplatsen kan hittas, och med den nya bevis.

Risken är ju att brottsplatsen är va-renoverad och ommålad ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-05 kl. 21:32.
Citera
2014-06-05, 21:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Vilka rättigheter och skyldigheter har den dömde under de närmaste åren? Får han permis? Om ja, i så fall hur länge behöver han sitta innan han får det? När blir han i praktiken frisläppt? Får han utbildning under tiden? Tillgång till TV och annat? Vara tillsammans med andra fängslade? psykoterapi?, får han tillgång till internet för att följa tråden här på flashback?, Vad gäller i normalfallet?

Väl installerad på KVA har KJ inte fler restriktioner än andra intagna normalt har, och bedöms han ha behov av psykoterapi så får han det. Beträffande permis, ledsagad sådan, så dröjer det nog ett tag, men det får han med tiden när han anses mogen för detta. Han muckar om 2/3x10 år ./. tiden han varit frihetsberövad.
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-05 kl. 21:34.
Citera
2014-06-05, 21:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Väl installerad på KVA har KJ inte fler restriktioner än andra intagna normalt har, och bedöms han ha behov av psykoterapi så får han det. Beträffande permis, ledsagad sådan, så dröjer det nog ett tag, men det får han med tiden när han anses mogen för detta. Han muckar om 2/3x10 år ./. tiden han varit frihetsberövad.

Hur tar du det nu då?

KJ kommer inte att dömas till något livstidsstraff och enligt dig var det just hotet om livstid som skulle
få KJ att öppna sin mun och berätta om eventet och sina medbrottslingar.

Hur känns det nu innerst inne att få alla sina förhoppningar grusade?

Personligen hade jag varit mycket nöjdare med rättspsykiatrisk vård för KJ men nu har ju alla instanser ansett att han är frisk nog för fängelse, so here we go KJ är ute i bland oss alla andra om cirka fem år lika illa skruvad i skallen som när samhället stoppade in honom, ser du någon vinst i det?
Citera
2014-06-05, 21:47
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Välkommen tillbaka från din enmånaders flashbacksemester käre vän! (apropå bristande IQ/EQ )

Tack - känns bra att du saknat mig.

Citat:
Ja det kanske är lättare än jag tror att inse att luckan ska öppnas inifrån kupén, både för en ondsint planteringsmördare som tar sig in i en olåst Sonata och för en ondsint planteringsmördare som ska ta sig in i en låst Sonata. Lösningen har dock beskrivits som udda här i tråden och även i utredningen (vill jag minnas). Det är möjligt att du har rätt i att den inte är det, men i så fall får du underbygga det. Du är tyvärr diskrediterad i dina faktapåståenden eftersom du sagt en hel del saker som du vägrat/inte kunnat underbygga med referenser.

Vilka har beskrivit anordningen för att öppna bagageluckan inifrån bilen som udda? Referera även gärna till FUP, om du nu minns rätt... Är du medveten om att just den lösningen finns rätt många andra bilar exempelvis Mazda, Toyota, Mitsubishi, Datsun mfl. Dessutom är Sonata en modell som sålts i fler exemplar än andra märken totalt och som dessutom bygger på en annan bilmodell.
Bonus: Svårt att ta sig in i bilen? http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9812/02/biltjuv.html (Notera tiden för att ta sig in i en Hyundai Accent, en bil med liknande låsning som Hyundai Sonata)

Citat:
Bortsett från detta så kvarstår fortfarande faktum att hur mycket du än snackar om KJ:s låsvanor så har vi ord både från honom själv och från hans närmaste vänner på att han låste sin bil. Ni kan skriva 2000 inlägg till om att bilen antagligen var olåst - fakta i målet talar för att den var låst. Om vi nu inte ska tro att den misstänkte mördarens utsaga EFTER det att han berättat för polisen att blodet fanns i bakluckan är mer trovärdig än den första utsagan. Rent generellt så brukar ju inte misstänkta som ändrar sin berättelse efter hand som nya och för dem graverande fakta kommer fram ha särskilt hög trovärdighet. Men jag har förstått att i karatespåret så gäller den omvända logiken. Ledsen att resten av tråden och domstolarna var mer traditionell i sin syn på sanningen.

Bilen var alltså med all säkerhet låst. Och det finns inga tecken på att någon brutit sig in i bagageluckan för att smeta lite blod där heller. Tyvärr för karatespåret och Kristoffer får man väl tillägga. Därmed blir dina resonemang om huruvida jag kan förstå och sätta mig in i en "udda" person som Kristoffers tankebanor eller inte beside the point. Men som svar på din fråga ändå: Jag är inte "tangentbordsexpert" på det området; jag lever med AS väldigt nära inpå mig varje dag. Jag har förmodligen mött fler "udda" människor rent yrkesmässigt också än vad du har.

Skulle nog påstå att är KJ omvittnat dålig på att låsa efter sig generellt, men det vore intressant att höra vilka närmsta vänner du refererar till angående bilen. Du som är så noga med att underbygga dina faktapåståenden(dina påståenden som jag fetat) - vore verkligen intressant att höra hur många av KJs vänner är helt säkra på att KJ alltid låste sin bil, respektive inte låste sin bil?

I övrigt syns det tydliga brytmärken i bådet lås och list på de bilder som presenteras i bloggen falletvatchareeya.blogg.se
Senast redigerad av zero73 2014-06-05 kl. 22:02.
Citera
2014-06-05, 22:07
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Risken är ju att brottsplatsen är va-renoverad och ommålad ..
Ja precis att golvet är nytt på ett släp tex vilket de höll på med när de tog honom. Väldigt lägligt att byta det golvet just då och dessutom en släpkärra (med tak) Är ingen dum plats att plasta in och sen stycka flicka på tex lastpallar som byggts upp till ett bord. Vilket jag tror är platsen för just detta. Tror fortfarande hon låg när hon fick sticken och att han gick runt henne och pratade samtidigt med henne, plågade henne.....

Hade de husrannsakan och med lik-hundar hemma hos KJs föräldrar och i stugan, Altersjön? Det måste väl ha gjorts väl? Vilken sida i fup om jag missat, kan inte hitta det.
Senast redigerad av yoloits 2014-06-05 kl. 22:13.
Citera
2014-06-05, 22:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja precis att golvet är nytt tex vilket de höll på med när de tog honom. Väldigt lägligt att byta det golvet just då och en släpkärra (med tak) Är ingen dum plats att plasta in och sen stycka flicka på tex lastpallar som byggts upp till ett bord. Vilket jag tror är platsen för just detta.

Hade de husrannsakan och med lik-hundar hemma hos KJs föräldrar och i stugan, Altersjön? Det måste väl ha gjorts väl? Vilken sida i fup om jag missat, kan inte hitta det.
Likhundar användes inte i föräldrarnas bostad och sommarstuga. Det finns inga uppgifter om det i FUP, och det hade det sannolikt gjorts i så fall. Hundgörat är noggrant redogjort.
Citera
2014-06-05, 22:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hur tar du det nu då?

KJ kommer inte att dömas till något livstidsstraff och enligt dig var det just hotet om livstid som skulle
få KJ att öppna sin mun och berätta om eventet och sina medbrottslingar.

Hur känns det nu innerst inne att få alla sina förhoppningar grusade?

Personligen hade jag varit mycket nöjdare med rättspsykiatrisk vård för KJ men nu har ju alla instanser ansett att han är frisk nog för fängelse, so here we go KJ är ute i bland oss alla andra om cirka fem år lika illa skruvad i skallen som när samhället stoppade in honom, ser du någon vinst i det?

Dömd till livstids fängelse i hovrätten hade överklagande till HD kommit med vändande post - och med korten på bordet.

Tja, hur känns det .. För mig personligen, inte ett dyft - att ha rätt men få fel beroende på inkompetens i rättsmaskineriet är djupt beklagligt från rättssystemets horisont, egalt för mig personligen, men naturligtvis tråkigt för VB:s efterlevande. Sverige har det rättsmaskineri och rättsvårdare hon förtjänar.

Psykvård, som blir livslång om han inte erkänner brottet och golar, hade inte varit fel.
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-05 kl. 22:23.
Citera
2014-06-05, 22:11
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja precis att golvet är nytt på ett släp tex vilket de höll på med när de tog honom. Väldigt lägligt att byta det golvet just då och dessutom en släpkärra (med tak) Är ingen dum plats att plasta in och sen stycka flicka på tex lastpallar som byggts upp till ett bord. Vilket jag tror är platsen för just detta.

Dom gjorde husrannsakan i både föräldrahem och stugan... hittade noll.
Citera
2014-06-05, 22:17
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Likhundar användes inte i föräldrarnas bostad och sommarstuga. Det finns inga uppgifter om det i FUP, och det hade det sannolikt gjorts i så fall. Hundgörat är noggrant redogjort.
Vd beror det på i så fall? Fick de inte igenom en husrannsakan där då, åklagarna? Ett stort fel anser jag. Där finns säkerligen att hitta. Ja kanske inte nu längre iofs.
Man kan ju inte som privatperson bara kliva in och rota runt. Hade varit intressant (synd)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in