Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Välkommen tillbaka från din enmånaders flashbacksemester käre vän! (apropå bristande IQ/EQ

)
Tack - känns bra att du saknat mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Ja det kanske är lättare än jag tror att inse att luckan ska öppnas inifrån kupén, både för en ondsint planteringsmördare som tar sig in i en olåst Sonata och för en ondsint planteringsmördare som ska ta sig in i en låst Sonata. Lösningen har dock beskrivits som udda här i tråden och även i utredningen (vill jag minnas). Det är möjligt att du har rätt i att den inte är det, men i så fall får du underbygga det. Du är tyvärr diskrediterad i dina faktapåståenden eftersom du sagt en hel del saker som du vägrat/inte kunnat underbygga med referenser.
Vilka har beskrivit anordningen för att öppna bagageluckan inifrån bilen som udda? Referera även gärna till FUP, om du nu minns rätt... Är du medveten om att just den lösningen finns rätt många andra bilar exempelvis Mazda, Toyota, Mitsubishi, Datsun mfl. Dessutom är Sonata en modell som sålts i fler exemplar än andra märken totalt och som dessutom bygger på en annan bilmodell.
Bonus: Svårt att ta sig in i bilen?
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9812/02/biltjuv.html (Notera tiden för att ta sig in i en Hyundai Accent, en bil med liknande låsning som Hyundai Sonata)
Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Bortsett från detta så kvarstår fortfarande faktum att hur mycket du än snackar om KJ:s låsvanor så har vi ord både från honom själv och från hans närmaste vänner på att han låste sin bil. Ni kan skriva 2000 inlägg till om att bilen antagligen var olåst - fakta i målet talar för att den var låst. Om vi nu inte ska tro att den misstänkte mördarens utsaga EFTER det att han berättat för polisen att blodet fanns i bakluckan är mer trovärdig än den första utsagan. Rent generellt så brukar ju inte misstänkta som ändrar sin berättelse efter hand som nya och för dem graverande fakta kommer fram ha särskilt hög trovärdighet. Men jag har förstått att i karatespåret så gäller den omvända logiken. Ledsen att resten av tråden och domstolarna var mer traditionell i sin syn på sanningen.
Bilen var alltså med all säkerhet låst. Och det finns inga tecken på att någon brutit sig in i bagageluckan för att smeta lite blod där heller. Tyvärr för karatespåret och Kristoffer får man väl tillägga. Därmed blir dina resonemang om huruvida jag kan förstå och sätta mig in i en "udda" person som Kristoffers tankebanor eller inte beside the point. Men som svar på din fråga ändå: Jag är inte "tangentbordsexpert" på det området; jag lever med AS väldigt nära inpå mig varje dag. Jag har förmodligen mött fler "udda" människor rent yrkesmässigt också än vad du har.
Skulle nog påstå att är KJ omvittnat dålig på att låsa efter sig generellt, men det vore intressant att höra vilka närmsta vänner du refererar till angående bilen. Du som är så noga med att underbygga dina faktapåståenden(dina påståenden som jag fetat) - vore verkligen intressant att höra hur många av KJs vänner är
helt säkra på att KJ alltid låste sin bil, respektive inte låste sin bil?
I övrigt syns det tydliga brytmärken i bådet lås och list på de bilder som presenteras i bloggen falletvatchareeya.blogg.se