2014-06-01, 00:14
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Specials, The Featuring Amy Winehouse - The Specials Featuring Amy Winehouse
Symarip - Skinhead Moonstomp
Slackers, The - Redlight
Gillar Skinhead Moonstomp, riktigt skön känsla i titelspåret! Annars är Skinhead Girl en favorit.
Vet inte om du är inne på rocksteady-spåret också, men köpte nyligen Trojan Records - Rocksteady Box Set, riktigt prisvärd!

Citat:
Vad tyckte du om "As Bold As Brass" är den lika poppig lättsmält som deras 2 första?
Skulle jag nog säga. Första rundan jag lyssnade föll jag direkt för "Leave the Kids Alone" och "Only Fools Get Caught, men tyckte att de andra inte stack ut. Men efter andra och tredjeomgången kände jag att plattan hade en hel del guldkorn. Men tycker ändå att den faller i samma fälla som många andra album - för många låtar, hade de stannat på 10 så hade de kunnat plocka bort dem som saknar känsla.

Edit: Även roligt att de växlar mellan bandmedlemmar som sjunger "lead vocals", föredrar dock killen som håller i London Skinhead Crew.

Nu låter jag kanske hård i ovan text men är helt klart nöjd. Absolut ingen dålig platta och det är kul att det finns lite nytt
Senast redigerad av Out-of-Step 2014-06-01 kl. 00:19.
Citera
2014-06-02, 18:54
Medlem
Catapillas avatar
Mer Jazz, allt original

Jan Johansson - Jazz på Ungerska
Egba - Bryter upp!
Pat Labarbera - The Wizard
Phil Woods - Musique du bois
Lars Gullin - Aeros Aerometica Suite
Domnerus / Hallberg - Downtown Meeting
Newport Allstars - Tribute to Duke

inte jättesvåra skivor men bra musik är det !
Citera
2014-06-04, 16:34
Medlem
Raudsepps avatar
Cortex - Live at Urania LP
Dead Can Dance - Spleen and Ideal LP
The Lounge Lizards - Big Heart LP
Citera
2014-06-05, 14:28
Bannlyst
Led Zeppelin - II
Led Zeppelin - III
Led Zeppelin - IV
Dream Theater - Dream Theater
Linkin Park - Hybrid Theory (29 kr)
Citera
2014-06-05, 14:49
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Gillar Skinhead Moonstomp, riktigt skön känsla i titelspåret! Annars är Skinhead Girl en favorit.
Vet inte om du är inne på rocksteady-spåret också, men köpte nyligen Trojan Records - Rocksteady Box Set, riktigt prisvärd!

Skulle jag nog säga. Första rundan jag lyssnade föll jag direkt för "Leave the Kids Alone" och "Only Fools Get Caught, men tyckte att de andra inte stack ut. Men efter andra och tredjeomgången kände jag att plattan hade en hel del guldkorn. Men tycker ändå att den faller i samma fälla som många andra album - för många låtar, hade de stannat på 10 så hade de kunnat plocka bort dem som saknar känsla.

Edit: Även roligt att de växlar mellan bandmedlemmar som sjunger "lead vocals", föredrar dock killen som håller i London Skinhead Crew.

Nu låter jag kanske hård i ovan text men är helt klart nöjd. Absolut ingen dålig platta och det är kul att det finns lite nytt
Fick du tag i Trojan Records - Rocksteady Box Set på vinyl? De gamla boxarna har ju börjat stiga bra i pris. Skinhead moonstomp var en reissue För att hängas på väggen. Har originalet ståendes tryggt i skivhyllan.

Då blir det att plocka upp ny Booz and Glory idag i så fall, de är ju absolut ett riktigt trevligt live band. Tack för en minirecension
Citera
2014-06-05, 17:06
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Fick du tag i Trojan Records - Rocksteady Box Set på vinyl? De gamla boxarna har ju börjat stiga bra i pris. Skinhead moonstomp var en reissue För att hängas på väggen. Har originalet ståendes tryggt i skivhyllan.

Då blir det att plocka upp ny Booz and Glory idag i så fall, de är ju absolut ett riktigt trevligt live band. Tack för en minirecension
Det var dessvärre CD-boxen, hade gärna tagit 12" istället men verkar vara både dyr och svår att hitta. Så pass! Bara att gratulera till en grym skiva

Så lite så. Blir nog lättast att beställa via Step 1 Music (skivbolaget) om du inte har den tillgänglig på annat sätt.
Citera
2014-06-05, 21:03
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Det var dessvärre CD-boxen, hade gärna tagit 12" istället men verkar vara både dyr och svår att hitta. Så pass! Bara att gratulera till en grym skiva

Så lite så. Blir nog lättast att beställa via Step 1 Music (skivbolaget) om du inte har den tillgänglig på annat sätt.

Jag bor i Barcelona så jag kan köpa min Oi! SKA och Roock steady över disk
Citera
2014-06-05, 21:20
Medlem
Huntards avatar
Black Sabbath - 13

Children Of Bodom - Are you dead yet?

Vampire - Vampire

Bra skit hela bunten nu blir det till att försöka se Vampire live så snart som man får möjligheten.
Citera
2014-06-05, 23:12
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Jag bor i Barcelona så jag kan köpa min Oi! SKA och Roock steady över disk
Det var som fan! Finns det en publik för sådant i Spanien? Här hemma får vi beställa...
Citera
2014-06-06, 11:52
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Det var som fan! Finns det en publik för sådant i Spanien? Här hemma får vi beställa...

ja som fan, vi ha en av världens största skivmässor. Sedan så han inte skivbutikerna att lägga ner är. Spanjackerna är för dåliga på dataorer för att fatta hur man laddar ner. Det sprudlar av skivbutiker och distros. På en och samma gata har vi c:a 10 alternativa skivbutiker så som punk, metal, rock.

Bästa för punk är http://www.dailyrecords.es/
Citera
2014-06-06, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huntard
Black Sabbath - 13
Hur mycket pengar fick du ge för skivan?
Citera
2014-06-07, 13:34
Medlem
Geomeisters avatar
Gillan and Glover - Accidentally on Purpose
Paul Simon In Concert Live Rhymin'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem