2014-06-01, 20:11
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Mest fattiglappar och motorpundare som kör manuellt idag.
Japp, alla fattiglappar med McLaren F1, Ferrari F40, Ferrari F50, Ferrari 250 California osv. Riktiga fattiglappar
Citera
2014-06-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Japp, alla fattiglappar med McLaren F1, Ferrari F40, Ferrari F50, Ferrari 250 California osv. Riktiga fattiglappar

Trodde det var bruksbilar det handlade om?
Citera
2014-06-05, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det är rätt skönt att köra med automat. Men däremot tycker jag det ska vara förbjudet att köra upp med enbart automat för klarar man inte av att växla så är man så jävla dum i huvet så man inte ska få köra bil.

Att du tycker det, visar att du är så dum i huvudet att du inte ska få posta på internet.

Om man bara tänker köra automat, så behöver man inte lära sig manuell.
Citera
2014-06-05, 17:05
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Att du tycker det, visar att du är så dum i huvudet att du inte ska få posta på internet.

Lär du dig manuellt får du mycket bättre känsel för bilen än om du bara kör automat. Du känner precis hur bilen reagerar vid växling, acc och nedväxling. Du får också mer körerfarenheter om du kör manuell för att det tar så pass mycket längre tid att lära sig.

Lär dig manuellt så kan du köra automat om du har lust med det. Jag har både manuella bilar och automat. Passar för olika.
Citera
2014-06-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Lär du dig manuellt får du mycket bättre känsel för bilen än om du bara kör automat. Du känner precis hur bilen reagerar vid växling, acc och nedväxling. Du får också mer körerfarenheter om du kör manuell för att det tar så pass mycket längre tid att lära sig.

Lär dig manuellt så kan du köra automat om du har lust med det. Jag har både manuella bilar och automat. Passar för olika.

Uppenbarligen håller inte lagen med, eftersom det går att ta körkort för endast automat. Jag går på lagens linje. Huskurer finns så det räcker och blir över.

(jag tar körkort för manuell)
Citera
2014-06-05, 17:10
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Uppenbarligen håller inte lagen med, eftersom det går att ta körkort för endast automat. Jag går på lagens linje. Huskurer finns så det räcker och blir över.

(jag tar körkort för manuell)
Ja för lagen har alltid rätt.

Jag tror du vet vilken smiley som döljer sig under
Citera
2014-06-05, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Ja för lagen har alltid rätt.

Jag tror du vet vilken smiley som döljer sig under

Det är ju så det är.

För övrigt förvånas jag alltid över hur kränkta stick-shifters blir när frågan kommer på tal.
Citera
2014-06-06, 11:38
Medlem
Knotknets avatar
Citat:

Nej du har dessvärre fel Kioskmongo. Är man utvecklingsstörd som du är och inte klarar av manuella växlar så är man en trafikfara och ska inte köra bil PUNKT.
Citera
2014-06-06, 11:38
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Sätt dig och börja köra postbil/taxi inne i stadsmiljö så får vi se vem som tackar nej till en automatväxlad bil

Tror inte en ända jävel i taxitrafik väljer en manuell i dagens läge, som kör 99% stadsmiljö
Citera
2014-06-07, 23:53
Medlem
dequelos avatar
Är det inte bara småpojkar som nyss tagit körkort och som hört någon sorglig gubbe yttra att "bara fjollor kör automat!!!!!oneone!!11!" som kör manuellt? Har haft en mängd extrajobb där sitta i en biljävel utgjort 70% av arbetstiden. Om någon skulle kommit och sagt "Hörrö, istället för att smutta på kaffe och eller bekvämt vila armen under bilfärden så kanske du istället vill sätta in en spak vid höger knä som kräver att du för den upp, ner och lite åt sidan hela jävla tiden... hur låter det?". Inte fan hade jag jublat av glädje och undrat hur i all sin dar jag klarat mig utan den där spaken.
Citera
2014-06-08, 14:15
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dequelo
Är det inte bara småpojkar som nyss tagit körkort och som hört någon sorglig gubbe yttra att "bara fjollor kör automat!!!!!oneone!!11!" som kör manuellt? Har haft en mängd extrajobb där sitta i en biljävel utgjort 70% av arbetstiden. Om någon skulle kommit och sagt "Hörrö, istället för att smutta på kaffe och eller bekvämt vila armen under bilfärden så kanske du istället vill sätta in en spak vid höger knä som kräver att du för den upp, ner och lite åt sidan hela jävla tiden... hur låter det?". Inte fan hade jag jublat av glädje och undrat hur i all sin dar jag klarat mig utan den där spaken.

Ha ha Klockrent !
Citera
2014-06-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dequelo

Underbart, klockrent och framförallt sanning.

Folk som gillar manuell växel, är som en jävla sekt. Jag fixar körkort för manuell, men inte fan kommer jag köpa en manuellt växlad bil efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in